Hallac, iblis münasebetiyle, insanlığın kulağına şu gerçeği fısıldamıştır: Varlık ve oluş için polarite yani zıtların karşılıklı varlığı ve etkileşimi kaçınılmazdır. O halde, negativitenin, eksinin, karanlığın varlığı da Yaratıcı'nın iradesini uygun bir varoluş sergiler; sonuç olarak o da makbuldür. İnsan, polaritenin artı kutbunda yer almayı övebilir ama eksi kutba sövmek hakkına sahip değildir. Çünkü, tanrısal irade açısından bakıldığında hayır kadar şer de haktır. Bu gerçek 20 yüzyılın en büyük sufilerinden biri olan Türbedar Ahmet Amiş tarafından son derece güzel bir deyişle ifadeye konmuştur. Türbedar, Cenab-ı Hakk'a bir yakarışında diyor ki:
"Hayrın da hak, şerrin de. Ama bu mazhardan şerrin zuhur etmesin!"