Hiç sormayanlar mutlu çünkü ne soruları var ne de cevap bulmak gibi bir dertleri... Çelişki yok. Yaşıyorlar sadece,bir ağaç kadar,bir kuş kadar yaşıyorlar.
"... Çok sonraları, yaşantıları çok sıkıcı ve sefil olan Rus'ların kederi kendilerine bir eğlence yaptığını anladım. Çocuklar gibi mutsuzluklarıyla uğraştıklarından , sıkıntı duymuyorlardı..."
Galiba kitabı özetleyen en iyi paragraf bu ; hem acıklı hem de trajikomik bir roman eski ama aynı zamanda günümüz romanı konu aslında çok bilindik ,çok yaşandık.okurken hem eğlendim hem düşündüm okunası bir kitap bazı yerlerinde sanki kendi çocukluğumu gördüm.