Kardelen Nisan Yücel

Kardelen Nisan Yücel
@kardelenyucell
Kardelen Yücel Felsefik Nietzsche Dostoyevski
öğrenci
Üniversite
Ankara
Ankara, 17 Aralık 2003
44 okur puanı
Nisan 2022 tarihinde katıldı
Şu anda okuduğu kitap
10/10
·680 syf.··
2025 1. kitabı
·
828 günde okudu
·
Okunma: 17 Mart 2025 20:52
Herkese selam tekrardan. Ben 18 yaşıma bastığım gün bu kitabı okumaya başlamıştım. 21 yaşıma bastığımda da bitirdim. Epey uzun bir süre. Çünkü bu kitap benim başucu kitabımdı. Kötü hissettiğim de daha da kötü hissetmek için aldım okudum aldım okudum. Dönüp dönüp çizdiğim satırları ezberleyene kadar okudum. Okuduğum sayfaları tekrar dönüp tekrar okudum. O kadar benliğime işledim ki bu kitabı. Bir kitap sizin duygularınızı özetler mi? İşte duygularımı özetleyen o kitap oldu benim için. Pessoa ne yaşamış bilmiyorum ama, bu kitap oturup oturup karaladığı cümlelerden ortaya çıkmış bir kitapmış. Bende yattım kalktım, karaladığı yerleri okuya okuya bende zihnimi karaladım. Sayfa sonunda ağladım , satır başında kendime gelip tekrar ağladım. Ne bu döngüyü kırdım, ne de farklı bir şeyler yaptım. İnanır mısınız her sayfanın her cümlenin altını çizdim. Bazen gözyaşlarımla altını çizdiğim satırları bile görünmez kıldım. Bazen zihnimde çizdim cümlelerin altını kendimce. Kimse görmesin, kimse bilmesin yaralarımı diye kendimce. Zayıf noktalar gizlenmeli derim hep çevremdekilere. Zayıf noktalar bana göre kişinin okuduğu kitaplar da altına çizdiği cümlelerdir. Zayıf noktalarımın bütünleştiği ve sarıldığı kitap da bu oldu işte. Benim zihnim kitaplara sıkışır sadece, her insanın arkasından kolayca sıyrılır, ama kitaplarda sıkışır. Benim zihnim sürahinin kenarlarında oluşmuş minik damlalar gibi, bir cümleyle buluştuğunda her hangi bir damlaya tutunup akar gider. Benim zihnim henüz gerçekleştirilmemiş bir intihar hazırlığı, sayfalar da cesarete bulaşır sanki. Zihnim , korkunç dalgaları olan koca bir okyanus gibi, her hangi bir yazara denk geldiğinde küçücük göl oluyor sanki. Pessoa; senin gibi bir yazarla karşılaştım ve senin zihninin yanında benim zihnim göl oldu. Okyanusunla savaşırken,
İnsan ve Duygular
Huzursuzluğun KitabıFernando Pessoa · Can Yayınları · 202514,6bin okunma
“Yeterince kitabın var” diyenlere cevabımız hazır.
Puan vermedi·
Herkese selam. Bir solukta bitirebileceğiniz bir kitapla geldim bugün. Stefan Zweıg''ın bilinen o en meşhur kitabı 'Bilinmeyen bir kadının mektubu' . Kitabı sevdim, çok akıcıydı, ve yaralayıcıydı. 18 yaşımı dolduruyorum 13 gün sonra ve kendime söz verdiğim gibi 18 yaşımda okudum. Zweıg aşık olmak ne demek onu anlatmış gibi. Sonlara doğru daha yaralayıcı bir iz bıraktı bende kitap, hele son bir kaç sayfası gözlerim doldu. Evet okurken kesinlikle gözleriniz doluyor bunun önüne geçemiyorsunuz. Hele bir de hayatınız da soluksuz bir aşık olduğunuz varsa, bir anda hıçkırarak ağlarken buluyorsunuz kendinizi. Bu güzel bir duygu aslında ama karşınızda ki kişi yaralı bırakmayacak biriyse. Yaralı kalmak korkunç bir duygu çünkü, yaralı kalmak bastıramayacağınız güçlü bir duygu. Demem o ki; umarım hayatımıza girecek kişi bizi yaralı bırakmaya kıyamaz. Artık 18 yaşıma veda ediyorum. Beyaz güllerin anlamlı olduğu bir yaşla... 19 yaşımı selamlıyorum, umarım yaralı kalmayız.
Aşk
Bilinmeyen Bir Kadının MektubuStefan Zweig · Kumran Yayınevi · 2019266,7bin okunma
Puan vermedi·80 syf.··
2022 30. kitabı
·
9 saatte okudu
·
Okunma: 19 Ağustos 2022 07:35
Herkese selam. Bir kitabı okuduktan sonra yaşamanın nasıl güzel bir şey olduğunu idrak ettiniz mi? Yaşamanın en ince detayına kadar düşünülmüş bir kitap okudum dün gece, sabaha karşı bitirdim; ve döndüm kendime dedim ki: farkında olmam lazım , toparlanmam lazım , çünkü Senecanın da dediği gibi beni sadece ben kurtarırım , ben iyi edebilirim. Bu kitap bana daha 19 yaşında olmama rağmen , 60 yaşında nasıl düşüneceğimi , nasıl hayata bakacağımı düşündürdü. Kitabın bana öğrettiği bir güzel şey ise hayatı dolu dolu yaşamam gerektiği , güzel şeyler yaşamaya çabalamam gerektiği. Çok güzel bir kitaptı, nerdeyse her sayfasında bir cümlenin altını çizdim. İyi hissediyordum kitabı okurken, daha dinamik , yarınlara daha mutlu kalkabilecek gibi...
Felsefe-Düşünce
Mutlu Yaşam Üzerine – Yaşamın Kısalığı ÜzerineSeneca · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202514,6bin okunma
Altıncı Koğuş-Anton Çehov
7/10
·68 syf.··
2022 28. kitabı
Herkese selam. Bugün bi oturuşta bitirdiğim ‘Altıncı Koğuş’kitabından bahsetmek istiyorum. Kitaba puanım 10/7. Felsefik konuları olan bir kitaptı,akıcıydı. Kendimi o 6.koğuşta hissettim. Sanki oradayım,karakterlerin yanından geçip gidiyorum. O koğuşta nefes alıyorum,köşeye çekilip ağlıyorum. Kitabın sonlarına doğru ağlamak istediğim bir sayfa oldu. Kitabın sonu da benim için buruk bitti. Ama genel anlamda beğendim. Kitabın yazım üslubu anlaşılır bir dildeydi,betimlemeler kolay anlaşılıyordu. Felsefe ve psikolojik kısa roman okumayı seviyorsanız tavsiye ederim.
İnsan ve Duygular
Altıncı KoğuşAnton Çehov · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202687,3bin okunma
MONTAIGNE-DENEMELER
Puan vermedi·314 syf.··
2022 25. kitabı
Herkese merhaba. Bu benim ilk kitap yorumum. Psikolojik-felsefe kitaplarına epey ilgim var. Meraklıyımdır düşünmeye,severim beyin yormayı. Bugün bu kitabı bitirdim. Felsefe ve kişisel gelişim kitaplarını okumayı seven kişilere kesinlikle tavsiye ederim. Kitap da kendimi motive etmeyi öğrendim. Yazarın dili çok ağır değil,betimlemelerini çok beğendim. İlgimi çeken bir çok satır oldu,kendimden parça bulduğum satırlar daha fazlaydı. Kitabın konusu insanın içgüdüsel savaşı ile ilgiliydi daha çok. Kendi ruh halimle savaştığım bir dönem de okumam da isabet oldu. Çok beğendim,okumanızı tavsiye ederim,sizin de yorumlarınızı merak ediyorum. İyi okumalar.
Felsefe-Düşünce
DenemelerMontaigne · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202065,7bin okunma