SONE 121
'Kötü olmak iyidir kötü bilinmekten,
Zaten kaçış yok lekelenmekten,
Pabuç bırakmazlar keyfince bir yaşama,
Başkası hep kötü görür, aldırmaz asla ruhuna:
Ne olmuş benim de biraz kanım kaynıyorsa?
Neden katlanıyorum şu imalı bakışlara?
Kendi zayıf değil mi zayıflıklarıma takılan hafiyeler;
Kötüye çalışan akıllarıyla iyiyi kötü addedenler?
Neysem oyum ben ve bana dil uzatanlar,
Yalnızca kendilerini açık ediyorlar:
Dosdoğruyum ben, çarpık olan onlar,
Kokuşmuş fikirleriyle bana sınır koyamazlar;
-Şu kötülük bu dünyada baki kaldıkça,
-Herkesi kötü belleyecekler şeytanın saltanatında.'
"Birinin kötü olduğunu düşündüğü bir şeyle seni nitelendirmesi hiçbir zaman hakaret değildir. O kişinin ne kadar zavallı olduğunu gösterir, seni incitmez."
"Başka insanların yüzüne bakabilmek için önce kendi yüzüme bakabilmeliyim. Başka insanların çoğunluğunun düşüncelerinden bağımsız hareket eden tek şey insanın vicdanıdır."