Vıcık vıcık yüzeysellik yayan şu "kişisel gelişim " kitaplarının bağırıp durduğu "İstersen yaparsın!" sözü tam bir kandırmacaydı. İnsan ancak yapabileceğini isterdi."İstemek" kavramı, "dilemek"ten ve "hayallere dalmak"tan farklı bir şeydi.Bedelini göze almakla, gereğini yapmakla ilgili bir şeydi.
İşim gereği neredeyse her gün ölüm görüyorum
İnsan zamanla ölümü bir dost gibi kabulleniyor ve aklına yatıyor
Ama aklıma yatmayan tek şey insanlar
Ölüm bu kadar yakın ve sıradan iken sevmek, sevilmek
İnsan kazanmak neden bu kadar zor geliyor bunu bir türlü anlamıyorum