Instagram:keman.kitapp
Keman çalandan zarar gelmez çünkü bir ağacın cenazesine boynunu yaslamak tüm şiirlerin atasıdır.
[ bir öğretmenin keman/kitap/kedi/kahve aşkı ]
Çaresiz kaldıkça hep seni düşünürüm
Önce sesin gelir aklıma
Sonra cumartesi geceleri gelir
Sonra gökyüzü gelir hemen kurtulurum
Bir yağmur yağsa beraber ıslansak...
Şairlikten başka hiçbir iş bilmeyen o güzel adamla Edip Cansever "Sonrası Kalır 1" le geldim bugün. Mutlu olmak için sadece şiire ihtiyacı olan bir adam. Bu mutluluğun en fazla bir gün süreceğinin gerçeğini savunuyorken üstelik. İlk şiirlerini yazmaya başladığında ortaokulun ikinci sınıfındaydı. Edip Cansever neleri sevdiğini erken keşfetmiş, şiir yazmaya erkenden başlamış. Bir çocuk dergisinde yayımlanmış ilk şiiri. Ölüm, yalnızlık, umutsuzluktan bahsetse de şiirlerinde hep karamsar değil gerçekçi olarak kendini tanımlamış. Şiirlerinde alışılmışın dışında hep bi farklılık olan Edip Cansever 1954’de çıkardığı Yerçekimli Karanfil kitabı ile 2. Yeninin ilk yetkin örneği oldu. Bu eseri ile Yeditepe Şiir Ödülünü kazandı. Sonrası kalır kitabı ise bir Edip Cansever külliyatı bence. İlk dizesinden son dizesine yalnız, yabancı, yerleşemeyen bir yaşamak sevdalısının tepeden tırnağa "aşk, tutku, umut" yüklü yolculuğu...