"Sevilmediğin yerde en güzel erdemlerin bile sessiz kalır. Değer, karşılık bulduğu yerde anlam kazanır, yüreklerde parıldar.
Senin ışığın, seni gerçekten anlayanların ve kıymet bilenlerin yanında parlar."
"İlahi.. iki dünya hayatı elimden kaçıp gitse ve bütün kâinat bana düşman kesilse, benim yine gam çekmemem gerekir; çünkü Sen benim Rabbim, Hâlıkım ve İlâhımsın.
Ve benim, nihayetsiz isyanım ve iftihar vesilesi sayılan vasıflara uzaklığımla beraber, Senin mahlûkun ve masnuun olmam sebebiyle, Sana bir alakam ve intisabım var." Mesnevi-i Nuriye