Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Rivayetler ve Yorumlarla

Akaid Oluşturmak ve Kabir Azabı

İbrahim Sarmış

Akaid Oluşturmak ve Kabir Azabı Gönderileri

Akaid Oluşturmak ve Kabir Azabı kitaplarını, Akaid Oluşturmak ve Kabir Azabı sözleri ve alıntılarını, Akaid Oluşturmak ve Kabir Azabı yazarlarını, Akaid Oluşturmak ve Kabir Azabı yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Berzah,Ölümle dünyaya geri dönme arasındaki engeldir.Bu dutumfçda Berzah alemi diy ifade edilebilecek herhangi bir âlem veya dönem söz konusu değildir.Kişi öldükten sonra onun ahiret yolculuğu başlamıştır.Ölüm sonrası ile kıyamet öncesinde geçecek zamanda yaşanacak maddi herhangi bir âlem veya dönem yoktur.Bu anlayış mü'minûn 99 ve 100.ayetteki şu ifadelere de uygun düşmektedir. Nihayet onlardan birine ölüm geldiği zaman:"Rabbim,beni geri döndür ki terk ettiğim dünyada yararlı bir iş yapayım...der."Çünkü burada istenen şey dünyaya geri döndürülmektir.Bu anlama göre Berzah,o andaki durum ile öncesinin irtibatını kesen bir nitelik arz etmektedir.
410 syf.
10/10 puan verdi
İnanç Konularını Yeniden Düşünmeye Çağrı
İbrahim Sarmış'ın okurken üzerinde çok emek verdiğini anladığım değerli eseri "Rivayetler ve Yorumlarla Akaid Oluşturmak ve Kabir Azabı" eseri, kabir azabı, ruh meselesi, ahiret hayatının aşamaları, cennet ve cehennemin neliği, cehennemin ebediliği ve sırat köprüsü konuları üzerinde yoğunlaşıyor. Değerli Yazar, araştırmalar ve
Akaid Oluşturmak ve Kabir Azabı
Akaid Oluşturmak ve Kabir Azabıİbrahim Sarmış · Düşün Yayıncılık · 20128 okunma
Reklam
Kuran'da Cehennemin İsimleri ve Cehennemin Katları Var mı?
Kur'an'da münafıkların Cehennem'in dibinde olduğunun belirtilmesi (4 Nisa/145) dışında, Cehennemin katlarının olduğuna ilişkin bir bilgi yoktur. Bu da münafıkların Cehennem'in kaçıncı katında olacakları anlamında değil, bir düzlemin en çukur bir yerinde/dibinde olacakları anlamında olmalıdır. Onun için Cehennem'in katları
Sayfa 380-381
Kuran'da Cennetin İsimleri ve Cennetin Katları Var mı?
Geleneksel olarak Cennet'in ve Cehennem'in kat kat olduğu kabul edilir. Ancak Kur'an'da Cennetin şu katlardan, Cehennemin de bu katlardan oluştuğunu belirten bir anlatım yoktur. Onun yerine Cennetin ve Cehennemin kimi yönleri öne çıkarılarak onlarla adlandırılması sözkonusudur. Örneğin, Cennetin bol nimeti öne çıkarılarak
Sayfa 354-356
Adem ve Havva Bir Ağaçtan Yedi Diye Cennetten Kovulma Adil mi?
10-Veya bir ağaçtan bir şeyler yemek bu kadar cezayı gerektirir miydi! Oysa biliyoruz ki Âdem ile Havva'nın torunları Allah'ın kendisini inkar ediyor, ona söylemediğini bırakmıyor, yer yüzünde egemenliğini elinden alıyor veya Firavun gibi ülke hükümdarlığının ve içinde akan nehirlerin kendisine ait olduğunu (43 Zuhruf/51) söylüyor,
Sayfa 373-375
"İnna lillah" Ne Demek?
Oysa Kur'an, anlamada ve kullanmada toplumun söylediği gibi “inna minellahi=biz Allah'tanız" değil, “inna lillahi=biz Allah'ınız” (2 Bakara/156), yani Allah'ın yaratıklarıyız, her şeyin sahibi o olduğu gibi varlığımızın da sahibi Allah'tır, der. Ama cehalet yüzünden kelimelerin anlamı güme gittiği ve taklid tek yol haline geldiği için insanlar "Allahtan olmak” ile “Allaha ait olmak” arasındaki farkı anlayamaz olmuştur.
Sayfa 195
Reklam
Ruh Kelimesi Kuran'da Ne Anlamda Geçmektedir?
Kur'an'da yalnız tekil olarak geçen Ruh, genel olarak Vahiy (17 İsra/85; 58 Mücadele/22); Melek/Cebrail (16 Nahl/102; 19 Meryem/17; 21 Enbiya/91; 26 Şuara/193; 66 Tahrim/12; 70 Mearic/4; 78 Nebe'/38; 97 Kadr/4) ve özel olarak Kur'an (16 Nahl/2; 40 Mümin/15; 42 Şûra/52) anlamlarında kullanılır. “Ruhul-Kudüs" ifadesi de Cebrail veya Vahiy anlamında kullanılmaktadır. (2 Bakara/87, 253; 5 Maide/110; 16 Nahl/102). Kadir Suresindeki “melekler ve ruh iner" ayetindeki 'ruh' hep Cebrail olarak açıklanıyorsa da, pekala vahyin kendisi olarak da anlaşılabilir. Bu durumda ayet “melekler ve vahiy iner” anlamında olur. Rûhî, Rûhihî, Rûhinâ/Rûhanâ tamlamalarında geçen “Ruh" kelimesi de Cebrail veya “ getirdiği vahiy anlamında olmaktadır. Nefhetmenin mecazi bir anlatım olduğunu belirtmiştik. (#152438558) Kur'an'da 'hayat kaynağı' veya “insana can veren şey' anlamında Ruh kelimesi kullanılmaz.
Sayfa 187-188
Allah'ın Ruhundan Üflemesi Ne Anlama Gelmektedir?
Kuran'da 'nefh' kelimesi birkaç şekilde kullanılır. Bu kavram Âdem'e (15 Hicr 29; 38 Sad/72), Meryem'e ve diğer insanlara ruhun üflenmesi (32 Secde/9), sura üflenmesi (6 Enam/73; 18 Kehf/99; 20 Taha 102; 23 Müminun/101, vd) ve İsa'nın çamura üflemesi ve kuş olması (3 Âli İmran/49; 5 Maide/110) ve demirin körüklenmesi
Sayfa 175-178
Tebyin Görevi Nasıl Anlaşılmalı?
Geleneksel anlatımda dinsel kültürümüze boyasını vuran özellikle hadis ekolü anlayışında Hz. Peygamberin tebliğ ve teybin olmak üzere iki görevininin bulunduğu ve "İnsanlara indirilenleri beyan etmen için sana da Zikr'i indirdik" (16 nahl/44) ayetindeki Tebyin'den maksadın, Kur'anın anlaşılmayan/kapalı yerlerini açıklamak
Sayfa 88-89