Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Aktörlük Üzerine Aykırı Düşünceler

Denis Diderot

Aktörlük Üzerine Aykırı Düşünceler Gönderileri

Aktörlük Üzerine Aykırı Düşünceler kitaplarını, Aktörlük Üzerine Aykırı Düşünceler sözleri ve alıntılarını, Aktörlük Üzerine Aykırı Düşünceler yazarlarını, Aktörlük Üzerine Aykırı Düşünceler yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Büyük komedyene en az hayal payı bırakan yazar da, en büyük tiyatro yazarıdır.
İKİNCİ Yazar, eseri oynansın ister. BİRİNCİ Hem de ne pahasına olursa olsun.
Reklam
Acaba, insa­nın özü hakkında bir hüküm verebilmek için, harikulade bir biçimde inşat edilen ödünç alınma sözlere mi bakmam gerekir, yoksa davranışların niteliğine ve yaşanan hayat tarzına mı?
Bir yazar, başka bir yazara ait bir piyesin başarı kazanmasını belki hoş görür; ama bir aktris, başka bir ak­trisin, ünlü ya da zengin bir hovardanın dikkatini çekecek kadar alkışlanmasıru asla hoş görmez.
Duyarlı insan yaratılışımın dürtülerine boyun eğer ve an­cak yüreğinin çığlığını dile getirir; bu çığlığı hafiflettiği ya da şiddetlendirdiği an, o, artık kendi kendisi değil, rol yapan bir komedyendir.
İnsan, ağlıyorum der, ama bir türlü akla gelmeyen bir sıfatın peşindeyken ağlamaz; insan, ağlıyorum der, ama mısrasını ahenkli bir biçime sokmaya çalışırken ağlamaz: yok, eğer gözyaşları akıyorsa, kalem elinden düşer, kendini duy­gularına kaptırır ve yazamaz olur.
Reklam
Tiyatroda da tıpkı toplumdaki gibidir işler. Toplum­ da bir kadının hafifmeşrepliği, ancak bu kusurunu örte­cek kadar yeteneği ve başka meziyetleri olmadığı zaman yüzüne vurulur.
İyi düzenlenmiş bir toplumda, nasıl her kişi bütünün ve herkesin iyiliği için kendi temel haklarından fedakarlıkta bu­lunursa, tiyatroda da böyledir bu. Peki bu fedakarlığın ölçü­sünü en iyi kim takdir edecek? Coşkulu mu? Fanatik mi? Kesinlikle hayır. Toplumda bunu değerlendirecek olan, adaletli insandır; tiyatroda ise soğukkanlı komedyen. Bir vahşiler sü­rüsü, uygar insanlardan oluşan bir topluluğa oranla ne ise, sizin sokak sahneniz de tiyatro sahnesine oranla odur.
tiyatronun Kleopatra'sı, Merope'si, Agrippina'sı, Cin­na'sı gerçek tarihsel kişiler midir? Hayır, bunlar şiirin uy­durma hayaletleridir; daha da ileri gideceğim: bunlar şu ya da bu yazarın kendi tarzında tasarladığı tayflardır.
"Aşırı duyarlılık zayıf aktörler meydana getirir; za­yıf duyarlılık ortaya bir sürü kötü aktörler çıkarır; duyarlılı­ğın hiç mi 'hiç bulunmaması ise yüce aktörlerin yetişmesini mümkün kılar."
437 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.