“(Delâil-i şerîf), bir salevât kitabıdır. Bir dua kitâbıdır. Resûlullaha salât ve selâm okumayı Kur'an-ı Kerim emrediyor. Bu dua kitabını okumaya mâni’ olan kimse, Kur'an-ı Kerim'in bu emrine karşı gelmektedir. Her Müslüman, her dil ile, dua eder. Buna kâfir denemez. Evet, âyet-i kerimelerde ve hadîs-i şerîflerde bildirilen duaları değiştirmeden okumak lazımdır. Ayet-i kerimede ve hadîs-i şerîflerde bildirilmemiş olan dualar namaz dışında okunabilir. İslâmiyyet bunu yasak etmemiştir. Okunamaz diyen, yalan söylüyor. Allahü Teâlânın ve Resûlünün yasak etmediği şeye yasak diyenin ve hele küfür, şirk diyenin kendisinin kâfir olmasından korkulur. Resûlullahı, ulûhiyyet derecesine çıkarmamak şartı ile, çok övmek, mahlûkların en üstüne çıkarmak, Allahü teâlânın, sevgili Peygamberine verdiği üstünlükleri saymak ve Ondan şefâ’at istemek, büyük ibadettir. Buna karşı koymak, koyu bir câhillik, pek çirkin bir inattır.”