Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Eski Babil'de Hakikat Arayışı

Antik Yunan'dan Önce Felsefe

Marc Van De Mieroop

Antik Yunan'dan Önce Felsefe Gönderileri

Antik Yunan'dan Önce Felsefe kitaplarını, Antik Yunan'dan Önce Felsefe sözleri ve alıntılarını, Antik Yunan'dan Önce Felsefe yazarlarını, Antik Yunan'dan Önce Felsefe yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Su ilk maddeydi (prima materia) ve eril ile dişil unsurlar arasındaki cinsel birleşme bir tanrılar soyunun oluşmasına yol açmıştı ve nesiller arası çatışma, değişime neden olmuştu. Enūma eliš'teki ilerleme, daha genç olan tanrıların atalarının var ettiği kaosu yatıştırmasının sonucuydu. Sokrates öncesi Yunan fikirleriyle benzerlikler açıktır: Thales de suyu her şeyin temeli olarak görüyordu ve Hesiodos'un Tanrıların Doğuşu ilerlemeyi, nesiller arası çatışmanın ve babayı katletmenin bir sonucu olarak tasvir ediyordu.
Sayfa 18 - KetebeKitabı okudu
416 syf.
5/10 puan verdi
·
8 günde okudu
Sonda söyleneceği, girişte söyleyerek başlamak ne kadar doğru bilinmez ancak kitap, başlığına ve açıklamasına bakarak okumaya karar veren okuyucuda, adının uyandırdığı fikri içeriğinde sunan bir kitap değil. Hatta kitabın tek eksik yanı için felsefe denebilir. Bunu, okuyucunun kitap içeriğine ilişkin beklentilerini felsefi anlamda çok yüksek
Antik Yunan'dan Önce Felsefe
Antik Yunan'dan Önce FelsefeMarc Van De Mieroop · Ketebe Yayınları · 20229 okunma
Reklam
İdari belgelerin nasıl yazılacağını gelenek belirledi ve hesap uzmanlarının yerleşik uygulamaları takip etmekten başka seçenekleri yoktu. Bu durum bilimsel, litürjik ve ritüel içerikli belgeler için geçerli değildi. Bu türden belgelerde katip yazıya geçirilenlerin anlamını güçlendirmek için işaretlerin seçimlerine karar verebilirdi.
Sayfa 135 - KetebeKitabı okudu
Açık olmak gerekirse, çivi yazısı konuşma dilini yeniden üretmek için icat edilmedi. Başlangıçta bu yazı dili, bilimsel olmayan düzenleme yapılarını kullanan tutarlı bir çizgisel ögeler sistemi aracılığıyla matematiksel hesaplamaları kayıt altına almak amacıyla kullanılmıştı. Kısa bir süre sonra, yerel konuşma diliyle bağlantılar kurdu ve fonetik ve dil bilgisi unsurları, sentaks ve benzerlerinin karşılıklarını vermeye başladı, fakat bağımsız statüsünü yitirmedi. Çivi yazısı araştırmacıları yazının hiçbir zaman tümüyle hecelerle ifade edilir bir hale gelmediğini, bu özelliğinin onun okunmasını daha kolaylaştırdığını ve sözlü öncülüne daha bağlı olduğunu belirtmeye devam ettiler. Jean Bottero'nun sözleriyle, çivi yazısı her zaman "ilkel ve kusurlu aşamasının izlerini" muhafaza etti. Öyle ki konuşmayı temsil etmek, onun amaçlarından birisi değildi. Yazı, kendi gerçekliğini konuşmadan bağımsız yarattı ve yalnızca okuyucuya kendisini gösterdi. Bu yaratıcılığın birçok yönü vardı. Babilli katipler, yalnızca yazılı olarak anlamlı hale gelen sözcükler oluşturmakla kalmamıştır, aynı zamanda nasıl yazılacaklarını dikkatle belirleyerek sözcüklerin anlamlarını açıklığa kavuşturmuş ve güçlendirmiştir.
Sayfa 133 - KetebeKitabı okudu