Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Aşkın Metafiziği

Arthur Schopenhauer

Aşkın Metafiziği Gönderileri

Aşkın Metafiziği kitaplarını, Aşkın Metafiziği sözleri ve alıntılarını, Aşkın Metafiziği yazarlarını, Aşkın Metafiziği yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
İnsanların çoğunun fiziksel, ahlaksal ya da entelektüel bakımdan sefil vasıflara sahip olmalarının kısmi bir nedeni, evliliklerin katkısız (somut çıkarları kovalamadan, türün çıkarları doğrultusundaki) bir seçme ve eğilim sonucunda gerçekleşmek yerine, dikkate alınmış bütün o yüzeysel yanlara bakılarak ve rastlantısal koşullarla gerçekleşmiş olmasıdır, denebilir.
Sayfa 57
Quien se casa por amores, ha de vivir con dolores ( Aşk nedeniyle evlenen, acılar çekerek yaşamak zorundadır.) der bir İspanyol atasözü.
Sayfa 56
Reklam
Aşka dayalı evlilikler, bireyin değil türün çıkarları uğruna gerçekleşirler.
Sayfa 56
Ques res in de que consilium, neque modum hahet ullum. " Ne mantığı ne de ölçüsü olan şeyi, akıl ile yönlendiremezsin."
Sayfa 56
İlk bakışta sevmeden kim aşık olmuştur ki? (Shakespeare, As you like it, III, 5.)
Sayfa 48
Bu tutkunun sayısız dereceleri bulunmaktadır; bunlardan iki aşırısından biri Afrodite pandemos (tensel sevgi) ve ötekisi Urania (Tanrı aşkı) diye tanımlanabilir: Ancak özü gereği bu tutku her yerde aynıdır.
Sayfa 24
Reklam
"... her insanın tamamen özel olan ve bir tek ona özgü bireyselliğini açıklamak ne kadar zorsa, birbirini seven iki insanın o çok özel ve bireysel tutkunlarını açıklamak da o kadar zordur..."
Sayfa 23
Rien n'est beau le virai; le virai seul est almable (Doğrudan başka hiçbir şey güzel değildir; sadece doğru sevilmeye değerdir.)
Sayfa 16
Bir kimsenin aşık olması için, uzun bir zaman geçmesi ya da bu kimsenin, uzun uzun düşünüp bir seçiş yapması gerekli değildir. Gerekli olan o ilk bakışta , her iki tarafın da bir uygunluk ve yakınlık duyması, ya da günlük hayatta “kanın ısınması” dediğimiz şeyin gerçekleşmesidir.
Sayfa 54 - YKYKitabı okudu
Evliliğin aradığı şey, entelektüel bakımdan hoş vakit geçirmek değil, çocuk dünyaya getirmektir.
Sayfa 45 - YKYKitabı okudu
Reklam
Her şeyden önce, aşık olan erkekler, doğaları gereği sadakatsiz olmaya, kadınlar ise sadık olmaya meyillidir. Aşkı belirli bir zaman sonra sönmeye başlayan erkek değişiklik arayışına girerken kadının aşkı, karşılık bulduğu ilk andan itibaren artışa geçer. Bunun nedeni ise doğanın, türlerin devamlılığını ve mümkün olduğunca artmasını amaçlamasıdır. Erkeğin her zaman başka kadınları arzularken kadının yalnızca bir erkeğe sadık kalmasının nedeni doğanın, kadını içgüdüsel ve bilinçdışı bir şekilde gelecekteki doğacak çocuğun destekçisi ve koruyucusu olacak kişiyle ilgilenmeye mecbur bırakmasıdır. Dolayısıyla evliliğe dair sadakat erkek için yapayken kadın için doğaldır. Sadakatsizlik işte bu nedenle, hem doğacak sonuçlar bakımından nesnel olarak hem de doğal olmaması bakımından öznel olarak kadın için erkeğe kıyasla daha affedilemezdir.
Erkeğin aşkı, doygunluğa erdiği andan sonra, gözle görülecek biçimde azalır; önüne çıkan her kadın, elde ettiği kadından daha çekici gelir ona; çeşitliliği arzulamaya başlar. Kadının aşkı ise, doygunluğa erdiği andan sonra artmaya başlar.
Sayfa 42 - YKYKitabı okudu
Birbirine aşık olan erkekle kadının gittikçe şiddetlenen yakınlıkları, ortaya çıkarabilecekleri ve çıkarmak istedikleri yeni bir bireyin yaşama iradesinden başka bir şey değildir.
Doğrudan başka hiçbir şey güzel değildir, yalnız doğrudur sevilmeye değer.
1.500 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.