Onun aşkıyla ağlayışım, ayrılığının acısında bulduğum lezzettendir. Eğer bu ağlayış bana lezzet vermeseydi onu her defasında daha çok özlemezdim. Eğer sevgilinin ayrılığını çekmekte gizli bir haz olmasaydı, nasıl olurdu da onu hatırımdan silip atmaya çalışmazdım! Hasret denilen şey, acıdaki lezzetin ta kendisi olsa gerek; yoksa ayrılık neden aşkı çoğaltsındı ki!..
Sayfa 65
Alıntı
"Kendini her an yeni baştan aşkı tanımış, yeni baştan sevgiliyle karşılaşmış saymayacaksan aşkın muradına eremezsin."
Sayfa 29
Alıntı
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Böyledir hâl-i zaman, bir var imiş, bir yok imiş..
Alıntı
Derdim nice bir sînede pinhân ederim ben Bir âh ile bu âlemi viran ederim ben
Sayfa 89 - Derdimi daha ne zamana kadar göğsümde (içimde) gizleyip saklayacağım? (Artık gizleyemem) Edeceğim tek bir ah ile bu dünyayı başlarına yıkar, viraneye çeviririm.
Alıntı
Gördün zamâne uymadı sen uy zamâneye
Sayfa 57
Alıntı
Bazı şeyler zaman ister
Neyse, bir fırtınaydı, hasarı zamanla telafi edebilirim!..
Sayfa 27
Alıntı