Onun aşkıyla ağlayışım, ayrılığının acısında bulduğum lezzettendir. Eğer bu ağlayış bana lezzet vermeseydi onu her defasında daha çok özlemezdim. Eğer sevgilinin ayrılığını çekmekte gizli bir haz olmasaydı, nasıl olurdu da onu hatırımdan silip atmaya çalışmazdım! Hasret denilen şey, acıdaki lezzetin ta kendisi olsa gerek; yoksa ayrılık neden aşkı çoğaltsındı ki!..
Derdim nice bir sînede pinhân ederim ben
Bir âh ile bu âlemi viran ederim ben
Sayfa 89 - Derdimi daha ne zamana kadar göğsümde (içimde) gizleyip saklayacağım? (Artık gizleyemem) Edeceğim tek bir ah ile bu dünyayı başlarına yıkar, viraneye çeviririm.