Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Yeni Bir Jeopolitik Teori

Beytülmakdis Bereket Daireleri Teorisi

Abd al-Fattah el-Awaisi

Beytülmakdis Bereket Daireleri Teorisi Sözleri ve Alıntıları

Beytülmakdis Bereket Daireleri Teorisi sözleri ve alıntılarını, Beytülmakdis Bereket Daireleri Teorisi kitap alıntılarını, Beytülmakdis Bereket Daireleri Teorisi en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
İslam'ın mesajı, isrâ ve mîraç yolculuğu ile ilk kez evrensel bir boyut kazanmıştır.
٣- هل ترغب في إعادة إحياء سنة مهجورة للحبيب محمد صلى الله عليه وسلم؟!... إذ قل: بيت المقدس Efendimiz Muhammed sallallahu aleyhi ve sellemin, terkedilmiş bir sünnetini yeniden ihya etmek istiyor musun?.. O halde: "Beytülmakdis" de!
Reklam
Peygamber Efendimiz sallallahu aleyhi ve sellem hiçbir hadis-i şerifinde bu bölge için "Kudüs" dememiş; "Beytülmakdis" ifadesini kullanmıştır. Rehber edindiğimiz insanın sünnetine tabi olmak varken, neden sonradan üretilen bir ismi kullanalım? Zira bunu yaparak Efendimiz aleyhisselamin: "Kim, ümmetimin bozulduğu bir zamanda benim sünnetime sarılırsa, ona yüz şehit sevabı vardır" hadis-i şerifindeki müjdeye mazhar oluruz.
Beytülmakdis'in fazileti hakkında bu âyet (el-İsrâ 17/1) dışında hiçbir delil olmasa bile; Beytülmakdis için bu âyet yeterlidir, ayrıca bütün bereketleri kapsamaktadır" görüşünü dile getirmiştir. Şimdi bereketten söz eden bu âyet-i kerimeye odaklanacağız, "Kendisine âyetlerimizden bir kısmını gösterelim diye kulunu (Muhammed'i) bir gece Mescid-i Harâm'dan çevresini bereketlendirdiğimiz Mescid-i Aksa'ya götüren Allah'ın şanı yücedir. Hiç şüphesiz O, hakkıyla işitendir, hakkıyla görendir" (el-İsrâ 17/1).
Beytülmakdis, köklü bir değişimin başlangıcı ve kaynağı olacaktır.
İslam'ın mesajı, Beytülmakdis'ten yayılacak ve İslam yerel bir davet olmaktan çıkıp evrensel bir çağrıya dönüşecektir. Böylece Beytülmakdis umut toprağı olmaktan ziyade; Beytülmakdis'ten zuhur ederek tüm dünyaya ulaşan, köklü bir değişimin başlangıcı ve kaynağı olacaktır. Eğer değişim, umudun fiili şekli ise; bu umut ve değişim bereketin delilidir. Buradan hareketle umut, değişim ve bereket; birbirinden ayrılmaz bir bütündür diyebiliriz. Bunların sonucunda şuna ulaşırız ki; Beytülmakdis bereketin, umudun ve evrensel değişimin merkezidir.
İsrâ suresinin ilk âyeti, müslümanların tüm dünyaya ulaşma yolunu genel hatlarıyla çizmiştir. Zira bu âyet, Beytülmakdis'in geçmiş ve gelecek tarih boyunca sahip olduğu eşsiz konumu ortaya koymaktadır. Ayrıca bu âyet; jeopolitik bilimi "Beytülmakdis Bereket Daireleri Teorisi" olarak bilinen, yeni bir teorinin temelini oluşturmuştur. Gerçekten de İslam'ın mesajı, isrâ ve mirac yolculuğu ile ilk kez evrensel bir boyut kazanmıştır. Bu açıdan şunu söyleyebiliriz ki; Beytülmakdis, İslam tarihi açısından bir dönüm noktasıdır. Çünkü isrâ ve mirac yolculuğu; İslam'ın sadece Beytülmakdis'te değil dünyadaki mevcut durumu tümüyle değiştirmesi için atılan ilk adımdır.
Reklam
١ - بيت المقدس... هو الأرض المقدسة" 1- Beytülmakdis... "Kutsal toprak" ٢ - بيت المقدس... هو المصطلح الذي إستخدمه رسول الله - صلى الله عليه وآله وسلم 2- Beytülmakdis... Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellemin kullandığı terimdir.
Bilâdüşşâm ve Mısır'ın birleşmesi Beytülmakdis'in fethedilmesinin en önemli faktörlerinden biridir. Buna binaen Beytülmakdis'in şuan içinde bulunduğu siyonist işgalden kurtulmasının, bölge halkının bu gerçeği idrak edip, dairenin iki kısmının birliğini sağlamadan mümkün olmayacağını söyleyebiliriz.
Müslümanlar için Beytülmakdis'siz bir izzet söz konusu değildir, olamaz.
Reklam
Bir anlamda eğer sen, Beytülmakdis'e ne kadar yakın bir dairede yaşarsan; bereket merkezinin o derece yakınında bulunmuş olursun, dolayısıyla Beytülmakdis'e yaklaştıkça bereket oranı yükselir. Fakat eğer bereket merkezine uzak bir yerde yaşarsan; sana bu bereket kısmen ulaşacaktır. Tabii ki bu oran, bereketin merkezinde bulunan birisine göre daha azdır. Bir başka ifade ile el-Beytülmukaddes 'in (Mescid-i Aksa) etrafinda daireler şeklinde dönen bu bereket, biz merkezden uzaklaştıkça gittikçe azalmaktadır. Gerçekte Mescid-i Aksa bereketin merkezini temsil etmekte ve bu bereketin yansımaları tüm dünyaya saçılmaktadır. Hülâsa, Beytülmakdis'teki el-Beytülmukaddes (Mescid-i Aksa) bereket merkezinin merkezidir. Aşağıdaki haritada da görüldüğü gibi, bu bereket Mescid-i Aksa'nın etrafinda halka halka yayılmaktadır
Adalet; barış ve istikrarın ön koşuludur. Son on yılda, Bölgedeki mevcut çatışmalara has barış görüşmeleri çalışmaları sonucunda, Filistinliler ve Arapların bakış açısına göre ulaşılan denklem; "barış karşılığında toprak" şekildedir. Siyonist işgalcilerin görüşü ise "barış karşılığında güvenlik" şeklindedir. Benim sahip olduğum jeopolitik bakış açısına göre ise her iki görüş de doğru bir orantıyı ortaya koyamamaktadır. "Barış için toprak" ilkesi barış ya da güvenlik getirmeyecektir. Bunun yanı sıra baskı ile güvenlik sağlamak, barışı getiremeyecektir.
14. Beytülmakdis Uluslararası Akademik Konferansı'nda El-Awaisi Hoca son hatırlatmalarını yaptı: "Şunu kesinlikle unutmayın! Beytülmakdis temizdir (tâhir) ve ancak temiz ve samimi (hâlis) olanları kabul eder."
Adem aleyhisselam Mekke'de Mescid-i Haram'ı inşa ettikten kırk yıl sonra, Beytülmakdis'te Mescid-i Aksa'yı inşa eden, ilk insandır.
Sayfa 36 - Müslim, "Mesâcid", 1.Kitabı okudu
54 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.