Bu Benim Kanım

Elise Thiebaut

Bu Benim Kanım Gönderileri

Bu Benim Kanım kitaplarını, Bu Benim Kanım sözleri ve alıntılarını, Bu Benim Kanım yazarlarını, Bu Benim Kanım yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Amerikalı feminist Gloria Steinem'ın 1980’li yılların başında mizahla karışık yazdığı gibi, bunu kadınlar değil erkekler yaşasaydı; “âdet imrenilecek, gurur duyulan eril bir durum hâline gelirdi. Âdetlerinin uzunluğu ve akıntılarıyla gururlanırlardı. Erkek çocukları ilk âdetlerini, yiğitliğin uzun süredir beklenen bu simgesini, dini kutlamalar ve kesin surette eril törenlerle tarihe kaydederlerdi. Meclis, aybaşı ağrılarıyla savaşmak için Ulusal Dismenore [âdet sancısı] Enstitüsü kurardı ve devlet ücretsiz sağlıklı koruma ürünleri için kaynak sağlardı." Tek sorun âdet olanın erkekler değil kadınlar olması. Meselenin kalbi belki de bu talihsiz dağılımda. Antropolog Françoise Héritier, “kadın, kanın bedeninden dışarı aktığını görüp bazen istemeden ve de engelleyemeden hayat verirken (ve bazen de bunu yaparken ölürken)" erkek tarafından değer verilenin "özgür iradesiyle kanını akıtabilmek, hayatını tehlikeye atabilmek, başkalarının yaşamınason verebilmek" olduğunun altını çiziyor. Bununla birlikte bir kadını, kendi kanının aktığını görürken ve hayat verirken, özgür iradesiyle kan akıtmaktan, hayatını tehlikeye atmaktan, başkalarının yaşamına son vermekten biyolojik olarak hiçbir şey alıkoymuyor. Gerçekler, doğurganlığın simgesi olan âdeti lanete dönüştürecek derecede nasıl çarpıtılabildi?
Yeni bir insana hayat vermemizi sağlayan doğal bir süreçten niçin bu kadar korkuyoruz? "Kaltak", "sürtük" ve "orospu" diye bağırmakta tereddüt etmezken "adet" derken neden fısıldıyoruz? Bu kelimelerin hangisi daha olumsuz? Vücudumuzun çalışma biçiminde bizi bu kadar utandıran nedir? Cinsel obje haline getirilmiş bedenler görmekten memnunuz fakat cinsellige dair egomuza hizmet etmeyen bir şeye bakmak bizi incitiyor. Vajinanın seksten başka bir şey için kullanıldığını vurgulamak, manikürlü kadın kimliğine duyduğumuz huzurlu anlayışımıza doğrudan bir saldırı gibi görünüyor?
Sayfa 85 - Ayrıntı Yayınları. Kadın Dizisi 1:Bu Benim Kanım ×Adetin kısa hikayesi - Yaşayan kadınlar ve yaratan erkeklerden -Kitabı okudu
Reklam
Kiran Gandhi 42,195 km koşmakla kalmadı, bu performansı adetinin ilk gününde ve 4 saat 49 dakikada tamamladı. Yalnızca adet görürken koşmakla kalmadı, tampon veya ped de kullanmamaya karar verdi... Kiran Gandhi, bu doğaçlama meydan okumayı, kadınların kurban haline geldiği damgalamayı ifşa etmek için gerçekleştirdi. ... Aynı yarışlar ilgili Vikipedi makalesi, yaşanan dikkat çekici olaylar arasında Paul Martelleti'nin o yıl Örümcek Adam kostümü giyerek maratonda dünya rekoru kırdığından, İngiliz Paula Radcliffe'in 'elit' kategorisinde son koşusunu yaptığından ve Formula 1 pilotu Jenson Button'ın çok daha iyi bir performans sergilediginden bahsediyor. Fakat Kiran Gandhi hakkında tek bir kelime söylenmiyor.
Sayfa 82 - Ayrıntı Yayınları. Kadın Dizisi 1:Bu Benim Kanım ×Adetin kısa hikayesi - Yaşayan kadınlar ve yaratan erkeklerden -Kitabı okudu
Sanatçı ve şair Rupi Kaur'un, Kiran Gandhi'nin performansından birkaç gün önce Instagram'da yayınladığı, eşofmanı ve çarşafının üzerinde kan lekesi olan sırtı dönük fotoğrafında kanıtladığı gibi, söz konusu adet kanaması olunca sessizlik hüküm sürmeye devam ediyor. "Görsel bilginin farklı mecralarda ele alınma biçimlerini incelemek" için gerçekleştirilen proje, Kaur'un Toronto Üniversitesi'ndeki derslerinin bir parçası. Bu fotoğraf Instagram tarafından adetlere karşı geldiği için birçok kez silinmiş. Rupi Kaur'un - kanın gerçek olmadığını özellikle belirten- kız kardeşi tarafından çekilen bu fotoğrafta aslında şaşırtıcı ya da cinsel içerikli hiçbir şey yoktu.
Sayfa 84 - Ayrıntı Yayınları. Kadın Dizisi 1:Bu Benim Kanım ×Adetin kısa hikayesi - Yaşayan kadınlar ve yaratan erkeklerden -Kitabı okudu
Antropolog Daniel de Coppet'ye göre 'tabu' kelimesi, ünlü denizci James Cook'un 1778'de Hawai adalarına yaptığı kısa gezi sırasında Polinezya dillerinden alınmıştır. Tabu iki ayrı kelimeden türetilmiştir: 'belirtmek/işaret etmek' anlamına gelen 'ta' ve yoğunluğu ifade eden 'pu'. Kelimenin anlamı böylelikle 'güçlü bir şekilde belirtilen' yani bir tehlikeyi işaret eden ve saygı veya sakınmaya mecbur eden belirgin, ayırt edici gösterge(ler) taşıyıcısıdır. Zıttı 'noa' ise sıradan, genel ve izin verileni ifade eder.
Sayfa 56 - Ayrıntı Yayınları. Kadın Dizisi 1:Bu Benim Kanım ×Adetin kısa hikayesi - Yaşayan kadınlar ve yaratan erkeklerden -Kitabı okudu
Tarihöncesi dönemde yaşamasam da, ilerleyen yaşıma ve beslenmek için avlanmanın ne olduğunu bilmememe rağmen yine de mağarada yaşayan atalarımızın kaygılarından birinin yırtıcıların kan kokusuna doğru çekilmeleri olduğunu tahmin edebiliyorum. Bu bakış açısıyla, tabunun kaynağının tehlike korkusu olduğunu savunan Reinach'ın hipotezi olabildiğince gerçekçidir. Kadınlar bu sebeple yırtıcılardan kaçmak ve kabileyi korumak için adetleri süresince kendilerini korunaklı bir bölgede soyutlama alışkanlığını geliştirmiş olabilirler. İngiliz antropolog Chris Knight gibi birçok antropolog, seçilen bu soyutlanmanın kadınları aynı zamanda bütün kültürlerde izleri görülen - özellikle yakın zamanda yapılan çalışmalara* göre erkekler tarafından değil kadınlar tarafından da yapılmış mağara resimlerinde- şamanik bir tinsellik geliştirmeye yönlendirmiş olabileceğini öne sürmüşlerdir.
Sayfa 55 - Ayrıntı Yayınları. Kadın Dizisi 1: Bu Benim Kanım ×Adetin kısa hikayesi - Yaşayan kadınlar ve yaratan erkeklerden × *Amerikalı antropolog Dean R. Snow'a göre, tarihöncesi mağaralardaki oyma ve resimleri çevreleyen el izlerinin %75'i kadınlara ait. VirginiKitabı okudu
Reklam
Geri123
237 öğeden 231 ile 237 arasındakiler gösteriliyor.