Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Çağdaş İslami Siyasi Düşünce

Hamid İnayet

Çağdaş İslami Siyasi Düşünce Gönderileri

Çağdaş İslami Siyasi Düşünce kitaplarını, Çağdaş İslami Siyasi Düşünce sözleri ve alıntılarını, Çağdaş İslami Siyasi Düşünce yazarlarını, Çağdaş İslami Siyasi Düşünce yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Şiilerin anahtar siyasi terimleri İmamet, velayet ve ismet iken, Sünnilerinki de Hilafet, icma ve biat’tır.
Sayfa 22 - Yöneliş Yayınları - 3. baskı Ocak 1995Kitabı okudu
Halifenin seçimi, ‘icma’ın yanında Halifeye bağlılık yemini anlamına gelen biat (bey’ah) ve Halifenin Müslüman cemaatin karşısında Şeriat’e göre yöneteceğine, halkın da ona itaat etmeye söz vermesi anlamına gelen ahd’i de içerir.
Sayfa 22 - Yöneliş Yayınları - 3. baskı Ocak 1995Kitabı okudu
Reklam
Peygamber’in halifelik sorununu açık bıraktığı
Müslümanların çoğunluğunu oluşturan bir başka grup Peygamber’in halifelik sorununu açık bıraktığı, kendilerine liderlik için en ehil şahsiyetin kim olduğuna karar verme işini ümmete emanet ettiği görüşünü tercih ediyordu. Bu Müslümanlar Sünniler ya da Sünnet’in takipçileri olarak tanınır oldular.
Sayfa 21 - Yöneliş Yayınları - 3. baskı Ocak 1995Kitabı okudu
Ulema ?
Ulema âlim kelimesinin çoğuluydu ve din bilgini anlamına geliyordu.
Sayfa 20 - Yöneliş Yayınları - 3. baskı Ocak 1995Kitabı okudu
Şiiler ayrıca, —özellikle Peygamber’in haleflerinin seçimle işbaşına gelmesini savunanların eleştirilerine cevap olarak— imamet sorununun, sözkonusu görev için yanlış kimseyi seçebilecek olan sıradan bireylere terkedilemeyecek kadar önemli olduğunu ileri sürüyorlardı.
Sayfa 20 - Yöneliş Yayınları - 3. baskı Ocak 1995Kitabı okudu
Şiiler, Allah’ın İmamet meselesini kararlaştırılmamış olarak bırakmasının O’nun insanlara olan adalet-ve lütfuna sığmayacağını savunuyorlardı.
Sayfa 19 - Yöneliş Yayınları - 3. baskı Ocak 1995Kitabı okudu
Reklam
Ğadir-i Hum
Azınlığı oluşturduğu bilinen bir grup Müslüman, Peygamber’in aslında halefini daha önceden belirlediğine, bu halefin, Peygamber’in damadı ve amcazadesi Ali olduğuna inanırlar. Onlara göre bu belirleme Peygamber’in veda Haccı dönüşünde, Hicret’in 11. yılında Zilhicce’nin 18’inde Ğadir-i Hum adlı bir mevkide gerçekleşmiştir.
Sayfa 19 - Yöneliş Yayınları - 3. baskı Ocak 1995Kitabı okudu
"Tarihçiler" der, "Peygamber'in savaşlarına öyle önem verdiler ki insanlar, Peygam­ber'in Arabistan 'daki devriminin şiddet ve kanla gerçekleştirildiğine dair bir yanılgıya kapıldılar. Oysa bu savaşlarda her iki taraftan 1000-1200 kadar insan öldü ... Dünya devrim tarihine şöyle bir baka­cak olursanız bu devrimin 'kansız bir devrim' olduğunu teslim etmek zorunda kalırsınız.
İslam, kadı­nı, çoğalmak ve şehevi arzuların aracı gören mirasla; ona sınırsız özgürlük sunan Batı geleneği arasında denge kurar. İsliim, kadını; hem erkeklerin şehvetine esir olmaktan hem de Batı uygarlığının onu, çıplaklaştırmasından kurtarır. Bu arada ona, yeteneklerini ge­liştirip uygulayabileceği imkanları hazırlar.
39 öğeden 31 ile 39 arasındakiler gösteriliyor.