Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Tutuklu Tecavüzcü Erkekler Üzerine Bir İnceleme

Cinsel Şiddeti Anlamak

Diana Scully

Cinsel Şiddeti Anlamak Gönderileri

Cinsel Şiddeti Anlamak kitaplarını, Cinsel Şiddeti Anlamak sözleri ve alıntılarını, Cinsel Şiddeti Anlamak yazarlarını, Cinsel Şiddeti Anlamak yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Özür dilemenin suçun itirafından öte bir anlamı vardır. Özür dileyen kişi açısından bakıldığında, suçun kabul edilmesi olayın kişinin gerçek kimliğini yansıtmadığı konusunda izleyiciyi ikna ederek, affedilmeye yol açar. Dolayısıyla özür sayesinde kötü ben iyi ben'den ayrılmış olur ve gelecek için daha kabul edilebilir bir davranış vadedilir. Özür dilerken "pişmanım ve affedilmeliyim" diyen insan, daha fazla rehabilitasyona ihtiyacı olmadığını ifade etmiş olmaktadır.
Sayfa 142Kitabı okudu
Sistemli biçimde cins temelinde oluşturulan tabakalaşma, toplumsal, yasal, ekonomik, siyasal ve kurumsal desteklerle ayakta tutulmaktadır. Kadınlar bu duruma başkaldımıyorlarsa, bunun nedeni, Lipman-Blumen'e göre, her iki cinsin "denetim efsaneleri"yle kadın/erkek farklılıklarının doğuştan geldiğine inandırılmış olmalarıdır. Aynı teorisyene göre, bu "denetim efsaneleri" arasında özellikle ikisi çok önemlidir: erkeklerin kadınlardan daha yetenekli ve bilgili oldukları ve erkeklerin kadınların çıkarını yürekten kolladıkları (sömürgecinin, sömürülenin çıkarı için sömürgeci olduğu tezini hatırladınız mı?) inancı.
Reklam
Psikopatolojik model tecavüzü, tek tek bireylerin yaşadığı, kendine özgü bir dizi sorun olarak görme eğilimindedir. Bu ise, karmaşık bir toplumsal sorunun sebebinin ve çaresinin bireyde aranmasına ve tecavüz olayının içinde yer aldığı kültürel ve yapısal bağlamın gözardı edilmesine yol açmaktadır. Bireyci açıklamaların belirgin etkisi, soruna hiçbir zaman bireysel saldırganın ötesine gitmeyen bir yaklaşım getirmesinde görülür. Cinsel şiddet içeren davranışın birkaç "hasta" erkekle sınırlı olduğu varsayıldığında, çare, sorun yaratan bu birkaç bireyi "tedavi etmek" üzere, ilaçlarda, ameliyatta, şok terapisinde ya da psikoterapide aranacaktır. Kadınlar ise, "kendi sorunlarına", bu "bir avuç akıl hastasından" uzak durmakla çare bulabileceklerdir. Görüldüğü gibi, tecavüze ilişkin psikopatolojik model, toplumda kadınlara karŞı cinsel şiddeti harekete geçirmiş olabilecek unsurları inceleme ve değiştirme gereğini ortadan kaldırmaktadır. Sorumluluğun bu şekilde tanımlanmasının bir sonucu da, erkeklerin tecavüzle kendi sorunları olarak yüzleşmekten kurtarılmalarıdır. Mesele tecavüz eden üç-beş erkeğin zaafından ibaretse ya da asıl suçlular kadınların kendileriyse, o zaman erkekler neden tecavüzle ilgilensinler ki! Statü ve iktidarın erkeklere ait olduğu bir toplumda bu ideoloji hiç de şaşırtıcı değildir.
Burada benimsenen yaklaşım, tersine, psikopatoloji ya da "hastalık" modelinin çok sınırlı bir açıklama sağladığını; "hastalık" üzerinde yoğunlaşmanın cinsel şiddeti kültürel faktörlere bağlayan zengin kanıtları ve tecavüzün de tüm davranışlar gibi öğrenilmiş, aktör açısından belli bir amaca hizmet eden bir davranış olduğu gerçeğini gözardı ettiğini ileri sürmektedir. Bu yaklaşım değişikliği önemlidir; çünkü hastalık modeli cinsel şiddete genel bir açıklama getirme çabalarını geciktirmiş ve sonunda tecavüzü ortadan kaldırılması gereken bir "erkek sorunu" olarak görmek gerekirken, kaçınılması gereken bir "kadın sorunu" olarak görülmesine yol açmıştır.
Fiziksel olarak cinsel ilişkiden [tecavüz] hoşlandılar. Bir kere işe bulaştıktan sonra karşı koymaları çok zordu. Onları öldürene kadar daima yumuşak ve naziktim. Ve öldürme hep birden oluyordu, öyle ki, hiçbiri ölümün gelmekte oiduğunu fark etmedi. -Beş kurbanını silah zoruyla kaçırıp tecavüz eden, sonra da bıçaklayarak öldüren bir genç erkek
Sayfa 144Kitabı okudu
özür dilemenin suçun itirafından öte bir anlamı vardır
Sayfa 142Kitabı okudu
Reklam
Tecavüzle ilgili kalıpyargılar ve efsaneler yalnızca tecavüzcülerin tanımlarında değil, ataerkil kültürümüzün tüm yapıtlarında fazlasıyla yer almaktadır.
Metis Yayinları İkinci Basım: Ekim 2014 PDF
Bir toplumdaki bütün bireylerin toplumsallaşma süreci içinde bir dereceye kadar da olsa ortak değerlerden etkilendiklerini bilmek önemlidir. Bu nedenle tecavüz eden erkeklerin, daha aşırı eğilimleri olabilirse de, diğer erkeklerden çok farklı değerlere sahip oldukları düşünülmemelidir. Fark, inancın türünde değil, derecesindedir.
Metis Yayinları İkinci Basım: Ekim 2014 PDF
Özetlemek gerekirse, elimizdeki veriler erkeklerin ne "hasta" oldukları için tecavüz ettikleri yaygın tezini desteklemektedir ne de bir grup olarak tecavüzcülerin akli dengelerinin diğer grup suçlulardan daha bozuk olduğunu ortaya koymaktadır.
Metis Yayinları İkinci Basım: Ekim 2014 PDF
Dahası, erkekler kadar kızlar da şiddet barındıran ailelerde ve çocukluklarında fiziksel olarak taciz edilerek büyürler, fakat kadınlar arasındaki şiddet içeren suçların sıklığı erkekler arasındaki suç sıklığına göre çok düşüktür.
Metis Yayinları İkinci Basım: Ekim 2014 pdf
Reklam
Şurası çok açık ki, aile, içinde şiddet barındıran bir kurumdur.
Metis Yayinları İkinci Basım: Ekim 2014 pdf
Görüşülen erkeklerin neredeyse yarısı çocukluklarının en azından bir bölümünü ailenin dışında, tutukevinde ve ıslahhanelerde geçirmişlerdi. Birkaç tecavüzcü çocukluk anılarında aile içinde yaşanan şiddete tanık olmuştu. Erkeklerin yarısı babalarını annelerini döverken gördüğünü, üçte biri ise bu olayların fiziksel yaralamayla sonuçlandığını söyledi.
Metis Yayinları İkinci Basım: Ekim 2014 pdf
Babanın rolüyle ilgili kültürel beklentilerden yoksun olunduğu için, babanın olmayışının ya da uzak oluşunun erkek çocukların toplumsal ve psikolojik gelişimleri üzerindeki etkilerini gözardı etmek zorunda kaldık. Babanın olmaması, ailedeki kadın ve çocukların karşılaştığı çoğu sorunun kaynağı olan yoksulluk düzeylerinin de derinleşmesine katkıda bulunur.
Metis Yayinları İkinci Basım: Ekim 2014 pdf
Ne çirkin bir dünya. Mağdur suçlu oldu, suçlu mazlum oldu.
Olayın yarattığı yankı Portekizlilere karşı düşmanca duygulan harekete geçirince, toplulu- ğa mensup kadın ve erkekler, kısmen buna bir tepki olarak, çocuklarını evde yalnız bırakıp geceyansı bara giden kurbanı suçlayarak suçun vahametini azaltma çabasına girdiler (olayın ayrıntıları için bkz.Chancer 1987). Portekizli bir kadın şunları söyledi: "Kadına hiçbir şey yapmadılar. Kadının hakları iki çocuğuyla evde oturmak ve iyi bir anne olmaktır. Portekizli bir kadın çocuklarıyla birlikte evde oturmalıdır. Başka bir söyleyeceğim yok" (aktaran Chancer 1987: 25 1) ve tecavüzcülere hoşgörülü davranılması için açılan kampanyada 16 bin imza toplandı.
Metis Yayinları İkinci Basım: Ekim 2014 pdf
bugün artık cinsel saldırı/şiddet, sokakta ya da işyerinde sözle sarkıntılıktan ev içindeki dayağa, enseste ve tecavüze uzanan ve süreklilik gösteren bir dizi davranış olarak kavramlaştırılmaktadır.
Metis Yayinları İkinci Basım: Ekim 2014 pdf
1.500 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.