Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Cumhuriyet'ten Sonra Türk Şiiri

Akif İnan

Cumhuriyet'ten Sonra Türk Şiiri Gönderileri

Cumhuriyet'ten Sonra Türk Şiiri kitaplarını, Cumhuriyet'ten Sonra Türk Şiiri sözleri ve alıntılarını, Cumhuriyet'ten Sonra Türk Şiiri yazarlarını, Cumhuriyet'ten Sonra Türk Şiiri yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Aslında İkinci Yeni şiirinin Sezai Karakoç dışında kalan hemen hemen bütün şairleri dünya görüşü olarak solcudurlar, hele hele asla milliyetçi değildirler. Fakat buna rağmen aşırı solcular özellikle Marksistler tarafından şiddetle tenkit edilmişlerdir. Çünkü Marksistler Nâzım’la başlayan şiir anlayışından yana idiler ve en açık şekilde bir propaganda şiiri istiyorlardı. Onlarca, bir şairin şahıs olarak solculuğu yeterli değildi; şiirin de en anlaşılır şekilde ideolojiyi terennüm etmesi lazımdı. Bu bakımdan fikriyat itibarıyla kendilerine pek aykırı kişiler olmayan İkinci Yenicileri, yazdıkları şiirleri dolayısıyla en sert şekilde hırpalamışlardır. Onları şiirdeki ipham ve tecerrüt dolayısıyla korkaklıkla itham etmişlerdir.
Sayfa 159Kitabı okudu
Meyhanede, evde, sokakta Bizim derdimiz yalnızlık, Bizim derdimiz başka.
Sayfa 155 - İkindi Üstü, Cahit Sıtkı’da ve daha çok Garipçilerde görülen bohem hayatına karşı bir özenti havası taşır. İşsizlikten, can sıkıntısından yakınan, meyhaneye koşan, gündelik aşklarla oyalanan bir delikanlının günlük serüvenini yansıtır... 155Kitabı okudu
Reklam
Cumhuriyet’in ve inkılaplarının vecd dönemi geçince, başgösteren inanç zaafı, millî duygularla ilgisizlik, o dönem aydınlarının birçoğunda görülen bir durumdur. İşte vatan ve vazife anlayışlarını gösteren mısralar: Neler yapmadık şu vatan için! Kimimiz öldük; Kimimiz nutuk söyledik.
Korkumla korkmuyorum şimdi. Madem bir kapı aralıktır, Sen sonuna kadar aç onu. Artık bendeki insandan kurtuldum Sevgisiz yaşayacağım sevgiyi.
Sayfa 119 - Denebilir ki genel görünüşü itibarıyla materyalist, akılcı olmasına rağmen, Melih Cevdet’in şiirlerine şiiriyet veren akla aykırı olan bu mitlerdir. |118Kitabı okudu
Ahmet Muhip’in belli başlı özelliklerinden biri de topluma, sosyal konulara kapalı bir şair olmasıdır. İdeoloji, içtimai kavga yoktur kendisinde. Bu bakımdan bir “fildişi kule” şairidir denebilir. Fakat realiteyle ilgisi tamamen kopmuş anlamına gelmemelidir bu. Realite onun şiirine malzeme olmuştur ama şahsîleşerek, romantik bir şairanelik kazanarak
Ahmet Kutsi Tecer'in şiir hakkındaki görüşü şöyledir: " Bizce, milli sanat fikri sanatkar için bir ilham ve kültür meselesidir. Kendimize dönmenin, orijinal ve öz olmanın ne demek olduğunu düşünmekle beraber, çalışmak ve araştırmak ve gene çalışmak ve araştırmak... Ahmet Kutsi Tecer, "Ahmet Muhip" , Ülkü dergisi
Reklam
"Ahmet Hamdi Tanpınar, kendi şiir dilini, rüya nizamının hakim olmasını istediği bir estetiğin içinde aramıştır. Hece vezninde aruzun sesini bulmaya çalışanlardandır." Ahmet Hamdi Tanpınar, Türk Edebiyatında Cereyanlar
Selam olsun bizden dünyaya Bahçelerde hala güller açar mı Selam olsun sonsuz güneşe, aya Işıklar, gölgeler suda oynar mı Ahmet Hamdi Tanpınar
"Tanzimat, sadece bir Batı hayranlığı değil Batı'nın zoru ile Batı hayranlığı idi. Cumhuriyet ise, Batı'nın Türkiye'de her planda gerçekleştirilme çabaları ile doludur. Öyle ki Batılılaşma hareketi en büyük tutmağını Atatürk'te bulmuştur, diyebiliriz" Cemal Süreya/"Atatürkiye", Papirüs Dergisi
Alt cümleyi okumanızı isterim!
Medeni Kanun'un Ceza Kanun'un hatta Anayasa'nın Batı ülkelerindeki yasalardan, çok kez olduğu gibi çevirtilerek yurdumuzda uygulanmaya başlanması bu dönemde rastlar. Türk'ün, İsviçre Medeni Kanunu'na göre evlenmesi faşist İtalyan Ceza Kanunu' na göre hapse girmesi bu dönemdedir.
13 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.