"devleti yönetecekler için iktidara geçmekten daha elverişli bir hayat biçimi bulursan, iyi yönetilen bir devlete kavuşman mümkün olur. Çünkü bu devlette yalnız gerçekten zengin olanlar, ama altın bakımından değil, mutlu olması için insana gerekli olan erdemli ve bilge bir hayat bakımından zengin olanlar kumandayı ele alacaktır. Buna karşılık, dilenciler ve çıkarlarına düşkün, açgözlü adamlar ceplerini doldurmanın yolunu yönetimi ele geçirmekte görerek devlet işlerine gelirlerse, iyi yönetilen bir devlete kavuşman imkansızdır. Çünkü o zaman başa geçmek için kavga, dövüş olur; bu kardeş kavgası da hem dövüşenlerin, hem sitenin başını yer.”