Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Din Sosyolojisi

Abdurrahman Kurt

Din Sosyolojisi Gönderileri

Din Sosyolojisi kitaplarını, Din Sosyolojisi sözleri ve alıntılarını, Din Sosyolojisi yazarlarını, Din Sosyolojisi yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Kişinin kendini 'değerli' hissetmesi ve bunun sonucunda iyi görünmesi, her şeyden önemlisi iyimser bir haleti ruhiye İçerisinde çevreye olumlu mesajlar vermesi, hemen akabinde olumlu geri bildirimler almasını sağlayabilir. Dolayısıyla, siz değerli hissederseniz, yakın sosyal çevreniz de (önemli ötekiler) size aynıyla mukabele eder ve sizi değerli görmeye çalışır. Siz kendinizi değerli görürseniz herkes sizi değerli görür. Kendinizi iyi hissettiğiniz takdirde olumlu yansıtmalarda bulunabilirsiniz.
Başkalarının bize aynalık yapması da ahlaki kimliğimizin şekillenmesinde etkili olabilir. Lokman Hekim'e atfedilen şu anekdotta, "Bu ahlakı nasıl elde ettiniz?" sorusuna onun verdiği cevap, sosyal çevrenin aynalık işlevini gösteriyor: "İnsanlara baktım; onlardaki iyilikleri aldım, kötülükleri reddettim." Mevlâna'ya atfedilen, "İyi dostu olanın aynaya ihtiyacı olmaz," sözü de bu bağlamda değerlendirilebilir.
Reklam
Dindar kişi Allah'ın isim ve sıfatlarını yansıttığı ölçüde, ancak 'Allah'ın ahlakı' ile ahlaklanabilir (Tahalluk bi ahlakillah). Allah'ın ahlakıyla ahlaklanmayı başarabilen fert, aynı zamanda Allah'ın boyası ile benliğini ve kimliğini şekillendiren kimsedir. İslam düşüncesi açısından bütün hakikatler, Esma'dan (Esma-i Hüsna) tecelli eder; bütün hakikat, hikmet ve oluşumlar Esma'nın bir yansımasıdır. İşte insan Esma'ya aynalık yapmak suretiyle, hikmet ve hakikatleri kendi tutum ve tavırlarında yansıtabilir.
İnsanın zayıf, temelde cahil ve ben-merkezci olmasına karşılık Allah'ın ona düşünme yeteneği ve el gücü (el-fikr ve'l-yed) bahşettiğini söyleyen İbn Haldun toplumu, insanın zayıflığını telâfi amacıyla insanlar tarafından bilinçlice oluşturulmuş bir yapı olarak görür.
İslami Miras İslâm, toplumsal hayatın gerçeklerini, insanların ihtiyaçlarını dikkate aldığı için, canlı bir şekilde dünyaya egemen olmayı arzu eder. Kur'an, müminin izzetinden, çalışmanın öneminden, en ince ayrıntıya kadar miras hukuku ilkelerinden, Hak yolunda cihaddan, i'lay-ı kelimetullah uğrunda her türlü kuvveti hazırlamaktan, zekât verme ve yardımlaşmanın gerekliliğinden söz eder. Bütün bunlar çalışıp kazanmadan, dünyaya önem vermeden başarılamayacak hususlardır. Birçok ayette çalışma doğrudan veya dolaylı olarak teşvik edilir; insanlığın seçkin kişileri olan peygamberler sadece manevi bir önder değil aynı zamanda örnek işçiler olarak da gösterilir. Sözgelimi, Hz. Nuh, gemi imal etmiş; Davut, zırh yapma sanatında ustalaşmıştı; onun oğlu Süleyman, insanların dışındaki cinler, kuşlar gibi mahlükatı çalıştırabilecek bir ilimle mücehhezdi. Yusuf, başarılı bir maliyeciydi. Genç Musa'nın 8 veya 10 yıl süreyle yanında ücretli işçi olarak çalışmayı kabul ettiği iki genç kız babası Şuayip, tarım ve ziraatla iştigal ediyordu. Hz. Muhammed, çocukluğunda yaptığı kısa çobanlık döneminden sonra ilk gençlik dönemlerinden itibaren Mekke'den Suriye ve Şam'a ulaşan ticari yolculukların içinde etkin bir şekilde yer almıştı. Yirmi beş yaşında iken evlendiği Hz. Hatice de Mekke'nin önde gelen ticari kervanlarından birine sahipti.
Sosyal bir olguyu açıklarken, o olaya karışan sosyal faillerin kendi eylemleri hakkında ne düşündüklerini anlamaya çalışmadan, sadece teorilerimizden yola çıkarak anlamaya çalıştığımızda gerçeğin büyük çoğunluğunu ıskalarız.
Reklam
Din Sosyolojisi Nedir
Din, insanlık tarihinin başlangıcında itibaren bireysel ve toplumsal hayatın ayrılmaz bir parçasını oluşturarak,insan ilişkilerinin ve bu ilişkilerden şekillenen toplumsal yapının belirlenmesinde en etkin unsurlarından biri olmuştur.
Bugün küreselleşme, 'dünyayı denetleme' ve istemediği gelişmeler karşısında başka ülkelere müdahale hakkının bulunduğuna inanan Amerika Birleşik Devletleri'nin adeta siyasal liderliği şeklinde bir seyir izliyor.
340 syf.
·
Puan vermedi
Arkadaşımla karşılıkli analiz ederek okuduk. Gayet güzel bir kitap. Zevkle okudum. İlahiyat mezunları tercih edebilir. Ama sınavlara yönelik bir kitap arıyorsanız daha kapsamlı daha sade bir kitap tercih edebilirsiniz. Tüm bilgileri kapsamıyor. Bazı konulara ayrıntılı şekilde yer verilmis. Kapitalizm protestan inancı sekulerizm modernizm gibi kavramlara daha çok yer verilmiş. En sevdigim kısım emile durkheimin anlatıldığı bölüm oldu. Genel olarak beğendim. Okumaktan hiç sıkılmadim. Gayet akıcı bir üslupla kaleme alınmış.
Din Sosyolojisi
Din SosyolojisiAbdurrahman Kurt · Sentez Yayıncılık · 2016113 okunma
Birer çevre unsuru olarak toprak, güneş ve su, karpuz çekirdeğinden incir ağacı çıkarma yeteneğine sahip değildir.
Reklam
Dindar kişi Allah'ın isim ve sıfatlarını yansıttığı ölçüde, ancak ' Allah'ın ahlakı' ile ahlaklanabilir (Tahalluk bi ahlakillah). Allah'ın ahlakıyla ahlaklanmayı başarabilen fert, aynı zamanda Allah'ın boyası ile benliğini ve kimliğini şekillendiren kimsedir.
Biz kendimizi başkalarının bize karşı bakışları ve söylemleriyle yansıtıyoruz.
Toplumda yaşayan bir birey olarak, diğerleri tarafından görülmek, dinlenmek, dikkat edilmek, ilgi görmek ve var olduğumuzun bilinmesini isteriz. Bazı hallerde negatif bir kimliğin bile tercih edilebilir olmasının temelinde bu gerçek yatar. "Beni görmezlikten gelmeyin; bana kızın, eleştirin ama hiç olmazsa fark ettiğinizi gösterin", tarzı konuşmalar bunu yansıtır.
Medeni Avrupalı'nın, Amerikalı'nın gözünde bir varil petrol, Hıristiyan olmayan milyarlarca insanlardan daha değerlidir.
İki yaşındaki çocuk korkmadan elektirik cereyanına elini uzatırsa bu onun cesaretine işaret etmez, cehaletine işaret eder. "Allah'dan ancak âlim kulları korkar."
113 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.