Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Dinler Tarihine Giriş

Annemarie Schimmel

Dinler Tarihine Giriş Gönderileri

Dinler Tarihine Giriş kitaplarını, Dinler Tarihine Giriş sözleri ve alıntılarını, Dinler Tarihine Giriş yazarlarını, Dinler Tarihine Giriş yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Eski Çinlilerce, insa­nın, evlenmeden veya bir oğul tevlit etmeden ölmesi, en büyük günah, aynı zamanda da en elemli azaptır; ecdat ruhlarına ibadeti devam ettiren bir oğul bulunmazsa, ölü fe­laket getiren bir gulyabani şeklinde çok uğursuz bir hayat sürmeye mecburdur.
"Teslis arkasında, bu taayyünsüz ilahi varlık, bu 'fazla aydın karanlık', bu ezeli ve ebedi derinlik vardır."
Sayfa 189
Reklam
196 syf.
6/10 puan verdi
Dinler Tarihi Hakkında Yüzeysel Bir Kaynak
Annemarie Schimmel'in 1955 yılında yayımlanan "Dinler Tarihine Giriş" adlı eseri, yazarın ders notlarının kitaplaştırılmış hâlidir. "Dinler Tarihine Giriş" ön söz ve üç bölümden oluşmaktadır. Ön sözde Din Tarihi, Din Fenomenolojisi, Din Sosyolojisi, Din Psikolojisi ve Din Felsefesi alanlarının tanımları yapılmakta ve bu
Dinler Tarihine Giriş
Dinler Tarihine GirişAnnemarie Schimmel · Külliyat Yayınları · 201641 okunma
Din Bilgini ve İlahiyatçı Arasındaki Fark
Fakat, din bilgilerinin hangi tarafı ile meşgul bulunursak bulunalım bir şeyi daima göz önünde tutmalıyız: Din, ne filoloji vasıtasıyla, ne de sosyolojinin verdiği kanunlarla, ne de en ince psikolojik metodlarla izah edilebilir. Dinin dış olayları, tavsif edilebilecek bir şeydir; dinin aldığı şekilleri, muhtelif ilimlerin elimize verdiği
Sayfa 16
323 syf.
·
Puan vermedi
·
6 günde okudu
Öncelikle belirtilmeli ki kitap dinler tarihi hakkında hiç bilgisi olmayan birisi için bir giriş kitabı değildir zira bir çok olay es geçilmiş.Yazarın kullandığı dil sanki sizi dinler tarihi sohbeti dinliyormuşsunuz intibası yaratabilir.Kitabın dili biraz ağır olabilir.Kitapta bir çok yazım hatası mevcut.
Dinler Tarihine Giriş
Dinler Tarihine GirişAnnemarie Schimmel · Külliyat Yayınları · 201641 okunma
Reklam
Halbuki nur ülkesinde bir çok melekler vardı ki Pederin düşmanını mağlup etmek için kudretleri vardı. Kendilerinden yüksek olmak isteyen asileri, Göndereceği kelimesiyle(yani oğlu ile) bastıracak peder, Sürüsünü imha edecek aslanın geldiğini gören bir çoban gibi, Ki hile ile bir tek kuzu feda ederek, Aslanı yakalamak için kuzuyu tuzağa yerleştirir. Bir tek kuzu feda etmekle bütün sürüyü kurtarır. Sonra da,aslanın yaraladığı kuzuya şifa verir. Kuvvetli oğlunu gönderen peder işini aynı surette işler.
Sayfa 100 - Külliyat YayınlarıKitabı okudu
Mani'nin dini kısa bir zaman içinde doğu ve batıya yayılmıştır.Bu dinin başlıca hususiyeti,bildirdiği hikmeti geldiği ülkelerde hakim olan dinlere uydurmasıdır;Türkistan'da Budizm'in sembollerini kullandığı gibi,garpta da,Hristiyan akidelerine çok uygun fikirler husule getirmiştir.
Sayfa 99 - İz YayıncılıkKitabı okudu
Ezelden beri dünyaya hükmetmek için gece gündüz muharebe eden iyi prensip(Ahura Mazda,Ormuzd) ile kötü prensip(Angra Mainyu,Ahriman) arasındaki gerginlik dünyanın sonuna kadar devam edecektir.
Sayfa 94 - Külliyat YayınlarıKitabı okudu
Zend kelimesi ise,İslam tarihi için zendik tabirinin aslı olduğu için alakabahş olsa gerektirir.İran'da,Avesta'ya Ortodoks olmayan bir şerh yazanlara bazen zındık denildiği gibi,İslamiyette de bu tabir esas itibariyle sünni geleneğe muhalif olan kişiler için kullanılmıştır.
Sayfa 92 - Külliyat YayınlarıKitabı okudu
Reklam
İptidai dinlerin hepsinde,insan ferdi bir şahıs olarak değil,yalnız bütün bir soyun bir parçası,ailesinin külliyetini şahıslandıran bir varlık şeklinde hareket etmektedir.
Sayfa 83 - Külliyat YayınlarıKitabı okudu
Roma ile Yunan dinleri arasında bir çok müşterek ilâh sayesinde zahiri bir benzerlik mevcut ise de,bu iki din esas itibariyle birbirinden farklıdır.Yunan ilahlarının,çeşit çeşit esatirde çok canlı birer şahsiyet olarak temsil edilmelerine karşılık,yerli Roma ilahları hüviyetleri inkişaf etmemiş,gölgeler kadar zayıf şahsiyetler olarak kalmışlardır.
Sayfa 75 - Külliyat YayınlarıKitabı okudu
Eğer atların ve öküzlerin elleri olsaydı,onlar ilah heykellerini at ve öküz şekillerinde yaparlardı.
Sayfa 70 - Külliyat YayınlarıKitabı okudu
Din tarihinin bir kanununa göre bir defa mukaddes olan yer,yeni gelen bir dinin taraftarları içinde kudsiyetini(belki biraz değişmiş bir şekilde) muhafaza eder.
Sayfa 63 - Külliyat YayınlarıKitabı okudu
21 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.