Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Dört Talmud Okuması

Emmanuel Levinas

Dört Talmud Okuması Gönderileri

Dört Talmud Okuması kitaplarını, Dört Talmud Okuması sözleri ve alıntılarını, Dört Talmud Okuması yazarlarını, Dört Talmud Okuması yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Entelektüel attığını her zaman ıskalayan, ama en azından çok uzağı hedefleyen olarak tanımlanır.
Sayfa 125Kitabı okudu
Büyük metinler tam da bu metinleri aydınlatan ya da onların rehberlik ettiği olgular ve deneyimlerle etkileşime girme kapasiteleri yüzünden büyük değil midir?
Reklam
Edimin naifliği kaybettirilmiştir. Edim ancak hesap kitaptan sonra, lehte ve aleyhte olan şeyler tartıldıktan sonra ortaya çıkabilir artık. Bir daha ne karşılıksız, ne cömert ne de tehlikeli olacaktır.
Midraş'ta Nuh Hakkındaki bölümde Talmudistler ironiyle, gemide olup da Tufandan kurtulanların arasına şedim'leri,* yani demonları ve bedensiz tinleri de eklerler. Bunlar Tufandan sonraki uygarlıkların iğvacılarıdır, onlar olmadan şüphesiz yeniden oluşuma (régénération) rağmen gerçek bir insanlık söz konusu olamazdı. * Kitabı Mukaddes'te Tesniye 32:17 ve Mezmurlar 106:37'de bahsi geçen İslam inancındaki cinlere karşılık gelen doğaüstü varlıklar -çn.
Bir Saduki* Rabba'yı çalışmasına dalmış gördü, ayak parmaklarını tutuyordu ve o kadar sıktı ki, kan fışkırdı. * Sadukiler (Tsadukim) Tanrının kainatı yarattıktan sonra kendi haline bıraktığına ve insanın doğruyu bulabilmesi için bunun bir sınav olduğuna inanan eski bir Yahudi mezhebi -çn.
Acıma istisnaya, keyfiyete ve adaletsizliğe götürmez mi?
Reklam
Ruhun içinde, başkasının yardımı olmadan iyileşmesi gereken marazlar belki de marazların en derinidir.
Başkası bağışlamayı reddedebilir ve beni sonsuza dek bağışlanmamış bırakabilir.
Fakat umuyoruz ki açımlamalarımızda Hıristiyanlık sonrası Yahudiliğin kaynaklarını ve temellerini görebilen okuyucular girişimimizin sınırlarını teşhis edebilecek ve bu kitabı kapattıktan sonra sadece hayal meyal görebildikleri şeyi bilgi sanmayacaklardır. (Hıristiyanlık sonrası Yahudiliğin, Hıristiyan öğretilerinden önce hayatta olduğunu, hatta o yazmaların yansıttığı hayattan bütünüyle farklı bir hayatı yaşadığını öğrenmesi için 'Ölüdeniz Yazmaları'nın tanıklığına ihtiyacı yoktu).
Amoraim'in eseri V. yüzyılın sonuna doğru yazıya geçer ve Gemara adını alır. Biri diğerinin açımlaması olan ve birlikte sunulan Mişna ve Gemara bölümleri ile bu bölümlere şimdiki basımlarda Raşi* ve Tosafot'un** daha yeni açımlamalrının da eklenmesi Talmud'u oluşturur. * Rabi Şelomo Yitshaki (1040-1105), Fransa'da yaşamış Talmud bilgini. adının başharflerinden oluşan Raşi adıyla bilinir -çn. ** Eklemeler anlamına gelen bu İbranice sözcük ortaçağ Yahudi bilginleri tarafından Talmud üzerine yapılan açımlamaları adlandırmak için kullanılır -çn.
25 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.