Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Dört Talmud Okuması

Emmanuel Levinas

Dört Talmud Okuması Gönderileri

Dört Talmud Okuması kitaplarını, Dört Talmud Okuması sözleri ve alıntılarını, Dört Talmud Okuması yazarlarını, Dört Talmud Okuması yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Temelinde hakikat bulunmayan bir iftira uzun süre yaşamaz... Etkili bir biçimde yalan söyleyebilmek için yalanınıza güven katacak bir hakikati söylemekle başlayın.
Sayfa 143 - Alfa Yayınları, 1.Basım, Üçüncü ders
Reklam
Bu vicdan tanrıdan şüphe etmeye başlıyor çünkü tanrının düzeni ya gücümüzün üstünde olanı ya da vicdanımızın elvermediğini talep ediyor. Vaat edilmiş toprak, izin verilmiş toprak değildir.
Sayfa 142 - Alfa Yayınları, 1. Basım, Üçüncü Ders,
Ben olmak, yaptıklarımızın karşısında duyduğumuz sorumluluk değil onların ötesine geçen bir sorumluluktur. Temimut kendini başkalarının yerine koymakla gerçekleşir.
Sayfa 112 - Alfa Yayınları, 1. Basım, İkinci Ders, Temimut: Tora'ya göre bütünlük ve içtenlik
Tanrıyla, evrenselle, ilkeyle uyum sadece benim içselliğimin mahremiyetinde gerçekleşebilir ve bir anlamda benim gücüm dahilindedir.
Sayfa 47 - Alfa Yayınları, 1. Basım, Birinci Ders
Ahlak insanlık onurunun bayraksız da olabilmesini talep eder.
Sayfa 180Kitabı okudu
Reklam
Güzel ruhların gözyaşları nedensiz oldukları zaman tehlikelidir. Hayali olanlara benzeyen gerçek acıları harekete geçirir onlar.
Sayfa 152Kitabı okudu
Entelektüel attığını her zaman ıskalayan, ama en azından çok uzağı hedefleyen olarak tanımlanır.
Sayfa 125Kitabı okudu
Büyük metinler tam da bu metinleri aydınlatan ya da onların rehberlik ettiği olgular ve deneyimlerle etkileşime girme kapasiteleri yüzünden büyük değil midir?
Edimin naifliği kaybettirilmiştir. Edim ancak hesap kitaptan sonra, lehte ve aleyhte olan şeyler tartıldıktan sonra ortaya çıkabilir artık. Bir daha ne karşılıksız, ne cömert ne de tehlikeli olacaktır.
Reklam
Midraş'ta Nuh Hakkındaki bölümde Talmudistler ironiyle, gemide olup da Tufandan kurtulanların arasına şedim'leri,* yani demonları ve bedensiz tinleri de eklerler. Bunlar Tufandan sonraki uygarlıkların iğvacılarıdır, onlar olmadan şüphesiz yeniden oluşuma (régénération) rağmen gerçek bir insanlık söz konusu olamazdı. * Kitabı Mukaddes'te Tesniye 32:17 ve Mezmurlar 106:37'de bahsi geçen İslam inancındaki cinlere karşılık gelen doğaüstü varlıklar -çn.
Bir Saduki* Rabba'yı çalışmasına dalmış gördü, ayak parmaklarını tutuyordu ve o kadar sıktı ki, kan fışkırdı. * Sadukiler (Tsadukim) Tanrının kainatı yarattıktan sonra kendi haline bıraktığına ve insanın doğruyu bulabilmesi için bunun bir sınav olduğuna inanan eski bir Yahudi mezhebi -çn.
25 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.