Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Dünyanın Orta Yeri Sinema

Sadık Yalsızuçanlar

Dünyanın Orta Yeri Sinema Gönderileri

Dünyanın Orta Yeri Sinema kitaplarını, Dünyanın Orta Yeri Sinema sözleri ve alıntılarını, Dünyanın Orta Yeri Sinema yazarlarını, Dünyanın Orta Yeri Sinema yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Dünyayı bir oyun sahnesi olarak görebilmek için vizyoner olmak zorunlu değildir gerçi; ama en güzel ,en uzun ömürlü filmleri de hep vizyoner yönetmenler çekmiştir.
280 syf.
9/10 puan verdi
·
Beğendi
·
4 günde okudu
Bediuzzaman bir gün bir talebesi ile sinemaya gider ve en iyi görebileceği yere oturur. Film sonunda talebesine sorar , - Anlat bakalım ne anladın bu filmden ? -Hiçbir şey üstad ! Bediuzzaman ,bunun uzerine - iste dünya da aynen sinema perdesine benzeyen bir yerdir. Kendisi sabit olmadığı gibi, içindekiler de fani ; hiç durmuyor,sürekli akıp gidiyor. Onun için dünya hayatına hiç güvenme oğlum.Sinemanın insana ibretlik mesajlar veren bir yönü var. Hayatlarımız,izlediğimiz bu film kadar kısa ve geçicidir. Önümüz sinema perdesindeki görüntüler gibi göz açıp kapayıncaya kadar akıp gidecek ,sonrada hessp faslı başlayacak..(ömer faruk paksu ,nesil yayınları, bediüzzamanla yaşam öyküleri ). Yeşilçam bölümü çok keyifliydi bilmediğim ya da izlerken şaşırdığımız yerler olur bunların sebebi anılar hatıralar çok hoş bence Beğendim yani sinemaya farklı bir bakış açısı oluşturuyor.izlemediğim ama izlesem dediğim filmler hakkında güzel bilgiler var.Tavsiye ederim.
Dünyanın Orta Yeri Sinema
Dünyanın Orta Yeri SinemaSadık Yalsızuçanlar · Etkileşim Yayınları · 200812 okunma
Reklam
Perdede oynuyoruz kuklasız feleğin , Sözlerimin tümü gercek ,saka bellemeyin . Eğlene,oynaşa bir gölge misali kayıp, Peş peşe gidemeyiz ,sandigina ecelin.
Gölgelerimizin gölgelerden ibaret olduğu bir dünyada yaşıyoruz. Gölge ise tek başına ve kendi adına var değil.bir ışıktan haber veriyor ve ışığın işaretçisi olarak var.
Temsil'in hakikati : Sinema Demek bu hayat ve mevt içinde yuvarlanan, toplanıp dağılan mevcudat içinde başka maksat var. Temsilde kusur yoktur;su ahval, taklit ve temsil icin teşkil ve tertip edilen ahvale benzer.Nasıl büyük masrafla kısa ictimalar dağılmazlar yapılıyor ta suretler alınsın,terkip edilsin,sinemada daim gosterilsin. Onun gibi ,bu dünyada kısa bir muddet zarfında hayati şahsiye ve hayatı içtimaiye geçirmenin bir gayesi sudur suretler alınıp terkip edilsin ,netice i amelleri alınıp hifz edilsin ta mecmai ekber de muhasebesi görülsün ve bir mesheri azamda gösterilsin ve bir saadeti uzmaya istidadı gösterilsin. Demek hadisi şerifte" Dünya ahiretin mezraasidir" bu hakikati ifade ediyor. Bediuzzaman Said Nursi
Her ruh kendi acısının taşıyıcısı olarak bizatihi sanatkârdır.
Sayfa 232Kitabı okudu
Reklam
280 syf.
6/10 puan verdi
·
Beğendi
·
21 günde okudu
Kitabın ismine bakıp da tamamen sinema ile ilgili olduğunu düşünmeyin sakın. Biraz sinemadan, sinemanın misyonundan, biraz da felsefesinden bahseden bir kitap genellikle. İlk 100 sayfa boyunca sinema kelimesi neredeyse hiç geçmiyor. Bediüzzaman'dan, İbn Arabi'den bahsediyor, rüya ve hayal kavramları üzerinde duruyor sürekli. Bu yüzden kitabın ilk iki bölümü oldukça sıkıcıydı benim için. Ancak sonra bir üçüncü bölüm çıkıyor ki tadından yenmez. Birçok Yeşilçam filminin senaristi olan Bülent Oran'la mükemmel bir söyleşi yapılmış. Gerçekten çok kaliteli ve çok akıcı bir sohbet olmuş. Sırf bu bölüm için bile okunabilir bu kitap bence. Daha sonraki bölümlerde de bazı Türk filmleri üzerinde bazı insanların yazıları var. Tarkovsy ve bazı modern Türk filmlerinden bahsedilmiş. Sinema üzerine genel bir kitap arıyorsanız hiç uygun bir kitap değil. Yine de kitapta yer yer çok doğru tespitler vardı. Deneme türünde bir kitap olduğu için sıkılabilirsiniz, benden söylemesi... Keyifli okumalar...
Dünyanın Orta Yeri Sinema
Dünyanın Orta Yeri SinemaSadık Yalsızuçanlar · Etkileşim Yayınları · 200812 okunma
Reklam
Çünkü din her şeye karşın alabildiğine mitik ve gelenekseldir.
Sayfa 216 - Etkileşim YayınlarıKitabı okudu
Batılıların ürettiklerini burada tüketiyor olmak bize bir şey kazandırmaz; bizi özne kılmaz, sadece karikatürleştirir. Oysa özne olamayan bir toplum, özgür olamaz; yalnızca nesne olur; tarih dışına düşer, tarihin yapılmasında birinci derecede aktif bir rolü oynayamaz.
Sayfa 203 - Etkileşim YayınlarıKitabı okudu
Hangi fanı, dünyanın çekici çağrısı karşısında cevapsız kalabilir?
Sayfa 170 - Etkileşim YayınlarıKitabı okudu
Yeşilçam Sineması
Anlatılmak istenen önemlidir. Bu yüzden anlatma tarzı ciddiye alınmaz.
Sayfa 129 - Etkileşim YayınlarıKitabı okudu
Yeşilçam filminin odağında kader inancı yatar. Lakin bu, nasıl bir kaderdir(inançtır), tartışılır; fakat her şey, "kader" denilen o muammanın, o gizli elin etkisi; hatta belirleyiciliği altında olup biter. Olay bir yerden kalkar, gelişir, çetrefilleşir, kızışır ve bir yere varır. Çoğunlukla da onlar, erer muradına, biz ise teşrifatçı veya kapıcının, "çıkışlar soldan beyler" (niye beylerse kadın seyirci nerdeyse?), bağırtısına uyarak çıkış kapısına...
Sayfa 126 - Etkileşim YayınlarıKitabı okudu
28 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.