El-Kindi’den İbn Sina’ya, Gazzali’den İbn Haldun’a, İslam Felsefesi - Mutezile - İhvan-ı Safa Din-Felsefe Tartışmaları

Dünyayı Değiştiren Düşünürler 5

Sadık Usta

Dünyayı Değiştiren Düşünürler 5 Sözleri ve Alıntıları

Dünyayı Değiştiren Düşünürler 5 sözleri ve alıntılarını, Dünyayı Değiştiren Düşünürler 5 kitap alıntılarını, Dünyayı Değiştiren Düşünürler 5 en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Goethe, "karışık dönemlerde kitlelerin dile getirdiği özgürlük talebinden çok fazla hoşlanmıyordu. Ona göre, "özgürlük talebi, bir tarafın bir başka tarafi alt etmek için öne sürdüğü bir aldatmaca ve siyasi manipülasyondan ibaret- ti." Bu sayede bir taraf, despotizmini diğer tarafa dayatmak için uğraşmaktaydı.
Her toplum ve uygarlık veya her misyon ve dünya görüşü, kendine uygun insan tipini yaratır.
Reklam
"Bir ormanda bir adamı öldürmek, affolunmaz bir suçtur. Fakat güven ve huzur içinde yaşayan bir milleti öldürmek sıradan bir suç bile sayılmamaktadır." Ebu'l âlâ el-maarrî
Sayfa 231Kitabı okudu
Hayyam'dan rubai
Bir elimizde Mushaf [Kur'an]; bir elimizde kadeh. Kimi helâle yönelmede kim harama. Şu ham, şu olgunlaşmış kubbelerin altında Ne mutlak kâfiriz biz ne tam Müslüman.
Sayfa 351 - Abdülbaki Gölpınarlı, Hayyam ve Rubaileri, s.24.Kitabı okudu
Hatalı bir yorum bu. Hatasını yorumda belirteceğim.
Lider kadro, Hz. Muhammed'in cenazesini olduğu gibi yerinde bırakmıştı. Günler geçtiği halde tartışma bitmemiş ve cenazeyle de en yakın aile efradının dışında kimse ilgilenmemişti. Haziran sıcağında bozulmaya başlayan cenazeyi, Hz. Muhammed'in en yakınları olan amcaoğlu ve damadı Ali ile kızı Fatıma, sonra en çok sevdiği eşi Ayşe ve birkaç Müslüman, üç dört günlük bir bekleyişten sonra defnetmişlerdi.
" Zamanımızın düşünürü olarak tanındıkları halde, gerçekten uzak bulunan pek çok kimsenin yanlış yorumlamalarından çekindiğimiz için, yanlış anlamaya yol açan [kimi] karmaşık noktaları uzun uzadıya tahlil yerine kısa kesmek zorunda kaldık. Layık olmadıkları halde, hakkı temsil durumunda olsalar da, bunların kıt zekâları gerçeğin esprisini anlamaktan acizdir. Bilgileri ise yüksek düşünce sahiplerini takdir etme, yararı herkese ve onlara da dokunacak olan ictihad yapma düzeyinde değildir. Bunları hayvani nefislerinde yer eden haset kiri ve düşünce ufuklarını kapayan karanlık, gerçeğin ışığını görmelerini engellemiştir. Saldırgan ve zalim düşman durumunda olan bunlar, haksız yere işgal ettikleri kürsüleri korumak için, elde edemedikleri ve çok uzağında bulundukları insani faziletlere sahip olanları aşağılarlar. Amaçları hükmetmek ve din tacirliğidir. Oysa kendileri dinden yoksundur. Çünkü bir şeyin ticaretini yapan onu satar, sattığı ise artık kendisinin değildir. Kim din tacirliği yaparsa [bilin ki] onun dini yoktur. Gerçekte varlığın hakikatinin bilgisini [felsefe] edinenlere karşı çıkan ve onu küfür sayanın dinle bir ilişkisinin kalmaması gerekir." • el-Kindi
Sayfa 141 - el-Kindi - Felsefi Risaleler, çev. Mahmut Kaya, Türkiye Yazma Eserler Kurumu Bşk., İstanbul, 2015, s.149-150.Kitabı okudu
Reklam
251 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.