Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Vaazlar, Sohbetler, Kıssalar

Dürretü'n-nâsihîn Dürretü'l Vâizîn

Osman Hopavi

Dürretü'n-nâsihîn Dürretü'l Vâizîn Gönderileri

Dürretü'n-nâsihîn Dürretü'l Vâizîn kitaplarını, Dürretü'n-nâsihîn Dürretü'l Vâizîn sözleri ve alıntılarını, Dürretü'n-nâsihîn Dürretü'l Vâizîn yazarlarını, Dürretü'n-nâsihîn Dürretü'l Vâizîn yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Allah (c.c), Hz. Musa'ya (a.s), "Ey Musa diline konuşmandan, bedenine ruhundan, gözüne bakışından, kulağına işitmenden daha yakın olmamı ister misin?" diye vahyetmişti. Musa (a.s), "Evet" diye cevap verince Allah (c.c), "O halde Hz. Muhammed'e (s.a.v) çokça salât-ü selam getir" buyurmuştu.
“Dünya bir kimseye, kendisine meylettiğinden dolayı tatlılığından bir kadeh içirse, ahiret ona, kendisinden kaçtığı için acılığını içirir." demiştir. İbn Semmak (rah)
Reklam
إنَّ الصَّلُوةَ تَنْهَى عَنِ الْفَحْشَاءِ وَالْمُنْكَرِ "Muhakkak ki, namaz, hayâsızlıktan ve kötülükten alıkoyar." Ankebut 29/45
Çok konuşan kişinin kalbinin uyanık olmasını bekleme.
İnsanları razı(hoşnut) etmeye çalışan birinden "Allah'ın rızasını" aramasını bekleme.
Fıtır Sadakası
Denilmiştir ki: Namazda rüku bir tane, secde ise iki tanedir. Bununla beraber her ikisi de farzdır. Rüku kulluğun göstergesi, secdeler ise bunun şahitleridir. Nasıl ki, secdeler olmadan rüku da kabul olunmuyorsa, fıtır sadakası olmadan da Ramazan orucu kabul olunmaz, yani hakiki sevabına nail olunamaz. Çünkü fıtır sadakası, tutulan ramazan orucunun şahididir.
Sayfa 860 - Karaca Yayınevi 1. Baskı İstanbul 2008 Tercüme Muhammed TahaKitabı okuyacak
Reklam
Rivayet edilen bir haberde Resûlullah (s.a.v) şöyle buyurmuştur: Bayram sabahı olduğunda Allah (c.c) görevlendirdiği meleklerini yeryüzüne gönderir. Her bir melek bir sokağın başına geçerek insanların ve cinlerin duyamayacağı bir sesle, Ey Muhammed ümmeti! Kerem sahibi Rabbinizin huzuruna çıkın. Çünkü O bol bol veriyor ve büyük günahları bağışlıyor, der. İnsanlar bayram namazlarını kılmak üzere evlerinden çıktıklarında Allah (c.c) meleklerine, Ey meleklerim! Çalışan kişinin, işini tamamladıktan sonra ücreti nedir? der. Melekler, Ey rabbimiz! Onun ücreti, çalışmasının karşılığının bol bol verilmesidir, derler. Allah (c.c) onlara şöyle buyurur: Ey meleklerim! Ben de sizleri şahit tutuyorum ki, onların ramazanda tuttukları oruçları, kıldıkları namazların mukabilinde ben de onlara rızamı ve mağfiretimi veriyorum, der. Sonra Allah (c.c) şöyle buyurur: Ey kullarım! Benden isteyin. İzzetime ve celălime yemin olsun ki, bu gün dininiz veya dünyanız için ne isterseniz onu vereceğim.* *Beyhaki, Şuabü 1-lmán, nr. 3695, Isbehani, et Tergib ve't Terhib. nr Tenzihü'ş Şeria, 2/146 1741 Ibn Arrak
Sayfa 857 - Karaca Yayınevi 1. Baskı İstanbul 2008 Tercüme Muhammed TahaKitabı okuyacak
قَدْ أَفْلَحَ مَنْ تَرَكَّى وَذَكَرَ اسْمَ رَبِّهِ فَصَلَّى بَلْ تُؤْثِرُونَ الْحَيُوةَ الدُّنْيَا وَالْآخِرَةُ خَيْرٌ وَأَبْقَى إِنَّ هَذَا لَفِي الصُّحُفِ الْأُولَى صُحُفِ إِبْرَاهِيمَ وَمُوسَى "Doğrusu, (nefsini) temizlenip-arınan ve Rabbinin adını anıp O'na kulluk eden kimse kuşkusuz kurtuluşa ermiştir. Fakat siz (ey insanlar!) ahiret daha hayırlı ve daha devamlı olduğu halde dünya hayatını tercih ediyorsunuz. Şüphesiz bu (anlatılanlar), önceki kitaplarda, İbrahim ve Musa'nın kitaplarında da vardı." ('Alâ 87/14-19.)
Sayfa 851 - Karaca Yayınevi 1. Baskı İstanbul 2008 Tercüme Muhammed TahaKitabı okuyacak
Unutulmamalıdır ki, her şeyin bir aleti vardır; müminin aleti de akıldır.
Letafeti (nezaket) ruhuna verdi. Güler yüzlülüğü ve tatlılığı diline verdi. Ziyayı yüzüne, nuru da gözlerine verdi. Karanlığı saçlarına verdi. Rikkat (yufka yürekliliği) kalbine verdi. İnceliği (bedenindeki letaiflerden biri olan) sırrına verdi. Böylelikle insan yaratılmışların en güzeli oldu. Bu hususta Allah (c.c) şöyle buyurmaktadır: لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسَانَ فِي أَحْسَنِ تَقْوِيمٍ "Biz insanı en güzel bir biçimde yarattık" 7
Sayfa 408 - Karaca yayıneviKitabı okuyor
Reklam
Teravih Namazı 22.Gün
İmamı Gazali Hazretleri teravih namazının fazileti hakkında şöyle buyurmuştur : "Hazreti Ali'den (r.a) rivayet edilmiştir ki. 22.Gün Teravih Namazı Kılanin: İbadetini ihya ettiğinde, kıyamet günü mahşer meydanına bütün gam ve kederlerden emin ve kurtulmuş bir şekilde gelir. Kaynak:
Dürretü'n-nâsihîn Dürretü'l Vâizîn
Dürretü'n-nâsihîn Dürretü'l Vâizîn
Başkasının cömertliğine dahi engel olacak cimrilikten sakınınız! Buhari, Ahmed b. Hanbel, Beyhaki, Heysemi
Sayfa 354 - Karaca yayıneviKitabı okuyor
Sirkenin balı bozup ifsad ettiği gibi kötü ahlak da imanı bozar ve ifsad eder.
Sayfa 341 - Karaca yayınlarıKitabı okuyor
Teravih Namazı 17.Gün
İmamı Gazali Hazretleri teravih namazının fazileti hakkında şöyle buyurmuştur : "Hazreti Ali'den (r.a) rivayet edilmiştir ki. 17.Gün Teravih Namazı Kılanin: O kişiye peygamberlerin yaptıkları zaman kazandıkları ecir gibi mükâfat verilir.
Dürretü'n-nâsihîn Dürretü'l Vâizîn
Dürretü'n-nâsihîn Dürretü'l Vâizîn
Ahir zaman ümmeti için
Sahabeler, -Onlar o zamanda nasıl yaşarlar? diye sordular. Nebi (s.a.v), - Kurdun (tırtılın) sirkenin içinde yaşaması gibi...!
Sayfa 283 - Karaca yayıneviKitabı okuyor
174 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.