Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Eril Tahakküm

Pierre Bourdieu

Eril Tahakküm Gönderileri

Eril Tahakküm kitaplarını, Eril Tahakküm sözleri ve alıntılarını, Eril Tahakküm yazarlarını, Eril Tahakküm yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Cinsel edimin politik sosyolojisi, bir tahakküm ilişkisinde daima olduğu gibi, iki cins arasındaki pratik ve temsiliyetlerin katiyetle simetrik olmadığını ortaya çıkaracaktır. Bugünkü Avro-Amerikan toplumlarına varıncaya dek, kız ve erkek çocukların aşk ilişkisine dair farklı bakış açıları olduğu için değil sadece (erkekler tarafından bir fetih mantığıyla düşünülür, özellikle arkadaş sohbetleri kadın fetihlerine ilişkin böbürlenmelerle doludur), cinsel edim erkekler tarafından bir tahakküm, mülkiyet, "sahip olma" olarak kavrandığı için.
Kendilerini alçaltma ve yoksaymaya eğilimli bir toplumsallaşma uğraşına boyun eğdirilen kadınlar, feragat, teslim ve sessizlik gibi olumsuz erdemler öğrenirken, erkekler de mütehakkim temsilin mahkûmu, hatta sinsice kurbanıdırlar.
Reklam
Kadının yahut toprağın birer eyleyici değil de ancak birer ortam, fırsat ve takviye olduğu doğal ve edilgen bir şişme süreci vardır, kadının tek yapması gereken eşlikçi teknik ve ritüel pratiklerle işbaşındaki doğaya yardımcı olmaya yönelik edimlerde bulunmaktır (çapa yapmak ve hayvanlar için ot toplamak gibi). Bu nedenledir ki kadınların yaptığı işler, öncelikle erkeklerin gözünde olmak üzere, iki defa yoksayılmaya mahkûmdurlar: tanıdık, süreğen, tekrarlayan ve biteviye, şairimizin dediği gibi "mütevazı ve basit'tirler; gözden ırak bir şekilde, evin karanlık mekânlarında veya tarımyılının ölü zamanlarında gerçekleştirilirler.
Yalnızca iktisadi üretim ekonomisine değil, biyolojik üremenin ekonomisine de. Kabil'de ve pek çok başka gelenekte de, mutlak dişil bir marifet olan gebelik ve doğumun, mutlak eril bir marifet olan dölleme lehine nasıl sıfırlandığını açıklamak mümkün olur.
Erkeklerin, alçaltıcı işlerle birlikte bayağı ve düşkün işlemleri de (örneğin bizim toplumlarımızda, fiyat sorma, fişi kontrol etme, indirim isteme gibi) daha kısa bir ifadeyle, kendi şerefleriyle uygun düşmeyeceğini düşündükleri davranışları, kadınlara terk etmelerine yol açan yatkınlıkların aynıları kadınları "darkafalılık" ve "küçük hesapçılık"la damgalamalarına, hatta kadınlar üstlenmek zorunda kaldıkları bu işlerde başarısız olurlarsa onları suçlamalarına da yol açar, tabii işler yolunda giderse kadınların hakkı teslim edilmez.
Sembolik güç doğrudan bedenler üzerinde ve herhangi bir fiziksel kuvvet olmadan uygulanan neredeyse büyülü bir güç biçimidir; fakat bu büyü yalnızca bedenin derinliklerine su pınarları gibi gömülü bulunan yatkınlıklardan kaynağını alarak işleyebilir.
Reklam
Toplumsal olarak dayatılmış agorafobi, tabuların en görünür olanları kaldırılsa dahi uzun zaman boyunca varlığını sürdürebilir ve kadınları kendi kendilerini agora'dan dışlamaya sevk eder.
Kadınlar itaat pratiklerini benimsemeyi seçerler ("kadınlar birbirlerinin en büyük düşmanıdır"), hatta kendileri üzerindeki tahakkümden hoşlanırlar, onlara uygulanan muamelelerden "zevk alırlar", ve bunlar neredeyse onların yaradılışında var olan bir tür mazoşizmden kaynaklanır.
Geri159
600 öğeden 591 ile 600 arasındakiler gösteriliyor.