Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Köy Romanının Tarihi, Kökeni ve Sonu 1950-1980

Eski Köye Yeni Roman

Erkan Irmak

Eski Köye Yeni Roman Gönderileri

Eski Köye Yeni Roman kitaplarını, Eski Köye Yeni Roman sözleri ve alıntılarını, Eski Köye Yeni Roman yazarlarını, Eski Köye Yeni Roman yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Gürbilek şöyle bitirir: "1980'ler şunu denedi: Varlığın ve imkanların dünyasıyla yokluğun ve imkansızlığın dünyasını, birbirine temas etmeyecek, birbirine geçişi olmayan iki kampa ayırdı. Şimdi sormak gerekiyor: Birincisinin imkanlarını ikincisinin isyanına tercüme edecek bir güç yeniden uyanacak mı?"
Sayfa 309 - İletişim YayınlarıKitabı okudu
Nedir bu çektiklerimiz bre
Sayfa 251 - İletişim YayınlarıKitabı okudu
Reklam
Taşbaşoğlu şöyle der: Hiç düşündünüz mü bu denizlerin, şu ulu bozkırın sonu nerede biter? Denizlerin arkası nereye dayanır? Gün nasıl doğar, nasıl batar? Günün arkasında ne var?
Sayfa 216 - İletişim YayınlarıKitabı okudu
Yaşar Kemal: Yer demir, gök bakır olunca, gökten yağmayınca, yerden bitmeyince, insanoğlu ne yapıyor? İnsanoğlu bir düşe sığınıyor. Yani o Yer Demir Gök Bakır bir toplumun gerçekler karşısında sıkıştığı zaman kendisine sığınacak bir mit dünyası yaratmasının romanıdır.
Sayfa 215 - İletişim YayınlarıKitabı okudu
[...] Tırpan ya da herhangi bir köy romanı, Samsa'nın hikâyesine pekala medyadan okuyabilir. Ancak modern bir metnin başarısı, kendisine çıkış noktası olarak aldığı küçük ya da büyük bir "olay" da değil, olaya muhatap olan karakterin yaşadıkları sonrasında ruhen nasıl bir tepki geliştirdiklerinde, olayın etrafında gelişen duygu ve çözümlemelerin nasıl dile getirildiğinde, yaşanan olayın geride nasıl bir etki bıraktığındadır.
Sayfa 208 - İletişim YayınlarıKitabı okudu
Saatin kendisi mekân, yürüyüşü zaman, ayarı insandır... Bu da gösterir ki, zaman ve mekân, insanla mevcuttur! -Ahmet Hamdi Tanpınar, Saatleri Ayarlama Enstitüsü
Sayfa 204 - İletişim YayınlarıKitabı okudu
Reklam
Ama her durumda, hikaye anlatıcısı okuruna akıl verebilecek kişidir. Günümüzde "akıl vermek" modası geçmiş bir şey gibi algılanıyorsa, deneyimin giderek daha az aktarılabilir hale gelmesindendir.
Sayfa 200 - İletişim YayınlarıKitabı okudu
Köyleden roman çıkmaz. Üç beş dam, tavuk, cücük... ne var köyde? -Necati Cumalı
Sayfa 179 - İletişim YayınlarıKitabı okudu
Kaç yazar biliyorsununuz?
"Kaç kişiyiz köyü, köylüyü yazan?"
Sayfa 174 - İletişim YayınlarıKitabı okudu
Kemal Tahir: "Suç ve Ceza'daki adamı anlayabilmek için katil mi olacağız?.. Allah allah, gidip adam mı öldüreceğiz, katil romanı yazmak için..."
Sayfa 160 - İletişim YayınlarıKitabı okudu
Reklam
Daha iyi bir olasılığın ihtimali ya da bilgisi olmadığında ölmek, yaşamaktan daha iyi bir çözüm haline gelmektedir.
Sayfa 119 - İletişim YayınlarıKitabı okudu
Köylüler niçin öldürmeliyiz? Bu sorunun karşılığını bulamıyorum içinde çıkılmaz bir olay, ama önemsiz köylüleri öldürmesek de olur hatta onların kalın suratlarını görmezlikten gelebiliriz yapılacak çok şey var daha (1997, s. 188) İsmet Özel/Akla Karşı Tezler
Sayfa 131 - İletişim YayınlarıKitabı okudu
İnsan acı çektikçe daha duygusuz oluyor.
"Acıdan bakışını uzaklaştırmak için değil, başka türlüsünü tecrübe etmediğinden bu denli sakin kalabilir."
Sayfa 119 - İletişim YayınlarıKitabı okudu
Muhtar Körükçü şöyle der: [...] Köylü parayı çok sever, menfaatini de; ama o parayı kazanacak yolları da muayyendir, mahduttur, ötesi zor gelir ona. [...] Bizim köylü hasistir, ama tenbeldir de. Değişikliğe gelemez.
Sayfa 113 - İletişim YayınlarıKitabı okudu
Talip Apaydın (2009) "Bilgiyi iş haline getirmek gerekir. Bilmek, söylemek değil, yapmaktır. İlkel hayatı değiştirmek, güzelleştirmek, geliştirmektir."
Sayfa 98 - İletişim YayınlarıKitabı okudu
19 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.