Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Evet Ben Selanikliyim

Ilgaz Zorlu

Evet Ben Selanikliyim Sözleri ve Alıntıları

Evet Ben Selanikliyim sözleri ve alıntılarını, Evet Ben Selanikliyim kitap alıntılarını, Evet Ben Selanikliyim en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Sabetay beklenen mesih'in kendisi olduğunu düşünüyordu. Yahudileri kötülüklerden kurtaracak ve onları Filistin' de vaade dilen topraklara götürecek kişinin kendisi olduğuna inanıyordu.
Özellikle siyasal İslamcılık siyasetinin giderek etkisini kaybettiği bir sırada başlayan kimlik arayışları, Osmanlıcılık fikrinin de iflasıyla beraber ister istemez milliyetçi düşüncelere dönüştü. 1908 hareketi sonrasında yaşanan kaos Yahudi burjuvazisinin desteğindeki İttihat ve Terakki'nin iktidara gelmesine yol açtı. Bu yıllarda Sabetaycı gençlerde de kimlik arayışlarının başladığı görülmektedir, cemaatlerde yaşlı kuşakların sahip olduğu taassuba karşı gelen bu gençler "Gonca-i Edep" dergisi etrafında birleşerek Sabetaycı düşünceye karşı somut tepkiler göstermişlerdir.
Sayfa 79
Reklam
Sabetay Sevi'nin Yahudilikten ayrılıp Müslüman olmasıyla iki yüz ailelik bir grubun da onun yolundan hareketle din değiştirdiği biliniyor. Fakat bunun haricinde de Yahudilik dininden ayrılmadan Sabetay'ı Mesih olarak kabul edenler oldu ki, bunlar "Gizli Sabetaycılar"dır. Tiberyalı Abulafya ailesi bunlardan biri olarak örneklenebilir. Dolayısıyla Sabetaycı cemaatleri din değiştirme eylemivle değerlendirerek "dönme" kavramıyla imgelemek, tam olarak bilimsel bir yaklaşım olarak gözükmemektedir.
Sayfa 29
Bugün İsrail'de ve düyanın tüm Yahudi cemaatlerinde Sabetaycılık sanki Yahudi kültüründen doğmamış gibi adeta hiç bir şekilde yokmuşcasına ele alınmaktadır. Nitekim Osmanlı topraklarına gelen Sefarad Musevilerinin beşyüzüncü geliş kutlamalarında da Türkiye ve İsrail'de Sabetaycılar'dan hiç sözedilmemesi de dikkat çekicidir.
Sayfa 24
Modern Türkiye’nin kurtuluşu sırasında Kemalist ideolojinin önde gelen kişileri arasında Sabetaycı kökenli aydınların sayısı belirgin olarak dikkat çekmektedir.
Sabetay Sevi'nin mesihliği konusu kuşkusuz bir inançtır. Ancak onun maşiahlığı kabul edilse de edilmese de yaşamı incelendiğinde görülür ki, tek amacı Yahudileri Filistin 'de toplamaktı. Nitekim pek çok kaynak kendisini siyonizmin fikir babalarından ve ilk önderlerinden biri olarak kabul etmiştir.
Sayfa 110Kitabı okudu
Reklam
''Bir kere Yahudi düşmanlığı Arap kimliğinin önemli dayanaklarındandır ve İslam köktendinciliği İran'dan Endonezya'ya kadar kıpırdadığı her yerde- din maskesi altında- ulusal kimlikleri törpüleyip yerine Arap kimliğini ve hegemonyasını egemen kılmak ister, Yahudilikle ilgili her şey bu açıdan değerlendirilir de ondan.''
Sayfa 174Kitabı okudu
Şemsi Efendi 1852 yılı civarında aslen Sabetaycı bir ailenin ferdi olarak doğdu.
Selanik'in Balkan Savaşı sonrasında elden çıkması Sabetaycılığın yaşadığı ikinci dönüm noktasıdır; üç asır boyunca yaşadıkları kapalı ve dini hayat bir anda yok olmuştu.
Sayfa 79
Selanik'te kurulan siyasi organizasyonlarda masonluğun özel bir ehemmiyeti vardır. Ordu ve tarikatlerin aksine Müslüman olmayanların da rahatlıkla kabul edildiği mason locaları, belki de Osmanlı toplumlarının demokratik ve özgür bir atmosferi yaşayabilecekleri tek kurum olarak karşımıza çıkmaktaydı.
Sayfa 55
Reklam
Mesihe iman Yahudiliğin temel esaslarından biridir. Ancak bu konu ne Talmud'da ne de Kabbala dışındaki diğer kaynaklarda yeterince ele alınmamış, tümüyle bir takım kapalı ayetlerin ardına sokulmuştur.
Sayfa 113Kitabı okudu
'' David'in soyundan gelen Maşiah o zamana kadar dağınık olan Yahudi aşiretlerini bir araya toplayacak ve kutsal İsrail Devleti 'ni kuracaktır. Böylelikle de Rabbin hükümdarlığı bir kez daha gerçekleşecektir. ''
Sayfa 108Kitabı okudu
İttihat ve Terakki örgütünün yükseliş döneminde, özellikle organizasyonu sürecinde en çok dikkati çeken üç kurum vardır: Tarikatlar, mason locaları ve ordu.
Atatürk'ün ilk öğretmeni olan, Nutuk'ta yeralan ve kendi üzerinde de önemli etkileri olan Şemsi Efendi aslında Sabetaycı cemaatin ileri gelen din adamlarından biriydi ve politik fonksiyonları da olmuştu.
Sabetaycı teoride de mesih Adem'den beri tam onaltı kez beden değiştirmiştir, onyedinci beden Sabetay Sevi'dir, ki aslında Sina'da Rab ile konuşan, Yeruşalayim'de Rabbe mabed yapan Şlomo aynı ruhun beden değiştirmiş kişileriydiler.
48 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.