Takva:
Haramlara düşme korkusuyla şüpheden kaçınmaktır.
Süfyan Bin Uyeyne şöyle demiştir:
Bir kul, kendisi ile haram arasına helalden bir engel koymadıkça ve günahı ve ona benzeyen şeyleri terk etmedikçe gerçek imana kavuşamaz.
İbn Battâl şöyle demiştir:
"Cihad dışında bedenin feda edildiği başka hiçbir güzel amel yoktur. İşte bu yüzden cihada ve şehadete verilen sevab da sınırsız olur."
Cilt, 6; s.153
İbn-i Hacer (rahimehullah) şöyle demiştir:
Kendi nefsine karşı beslediğin suizan ve günahlarının çok olması seni Rabbine dua etmekten alıkoymasın çünkü senin Rabbin iblisin duasına dahi icabet etmiştir.
İblis:
“Rabbim! Öyle ise onların tekrar diriltilecekleri güne kadar bana mühlet ver” dedi.
[Hicr Sûresi - 36.Âyeti Kerîme]
Allâh (cc) iblise cevaben şöyle buyurdu:
"Sen mühlet verilenlerdensin.
[A'râf Sûresi - 15. Âyeti Kerîme]
Rasûlullah (sav) şöyle buyurmuştur:
"Kıyamet gününe kadar atların yelelerine hayır düğümlenmiştir. Hayır ahirette sevap, dünyada ganimettir."
(Buhârî, el-Câmiu's-Sâhîh: 2852.)
Hâfız İbn Hacer şöyle demiştir:
"Hadiste hayrın kıyamet gününe kadar atların yelelerinde düğümlü olduğu vurgulanmıştır. Hayır ise sevap ve ganimet diye açıklanmıştır. Atlarla hem sevap,hem de ganimet elde etmenin yolu ise cihaddır. Cihad sırasında Müslümanların başında olan liderin adil olmasına gerektiğine dair bu hadiste herhangi bir kayıt da bulunmamaktadır. Bu da söz konusu faziletin yani hem sevap hem de ganimetin kazanılması için kendisiyle birlikte cihad edilecek liderin adil veya zalim olması arasında herhangi bir fark bulunmadığını gösterir.
İslamın ve Müslümanların kıyamet gününe kadar varlıkları sürdürüleceği müjdelenmiştir. Çünkü cihadın kıyamet gününe kadar sürecek olması zorunlu olarak mücahidlerin ve Müslümanların varlığını gerektirir. Dolayısıyla bu hadis; "Ümmetimden bir gurup kıyamet gününe kadar hak üzerinde olup cihad edeceklerdir." hadisine benzer."