Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Gerekçeli Fıkıh 1

Faruk Beşer

Gerekçeli Fıkıh 1 Sözleri ve Alıntıları

Gerekçeli Fıkıh 1 sözleri ve alıntılarını, Gerekçeli Fıkıh 1 kitap alıntılarını, Gerekçeli Fıkıh 1 en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Adamın niyetini bilmiyoruz onun küfürüne hükmedemeyiz ama bu söz küfürdür bundan Allah’a sığınırız diyebiliriz, demeliyiz. Ta ki iman küfür sınırı belli olmuş olsun. Günümüzde lâik mahalle baskısı sebebiyle âlimlerimiz bunu söyleme riskine girmiyorlar hatta iki adım sonra bunun zaten böyle olmadığına kendileri de inanıyorlar bu sebeple sapla saman birbirine karışıyor.
Ehlisünnet Nedir?
Ehlisünnet herhangi bir mezhep değildir. Hazreti Peygamber ve onun arkadaşlarının inandığı gibi inanmanın, yaşadığı gibi yaşamanın adıdır.
Reklam
Bizim, “o diyorsa doğrudur” gibi bir dini delilimiz yoktur.
İbadetlerde, kefaretlerde, hadlerde sayı, miktar, yer ve zaman tayin etmek sadece Ma’bud’un hakkıdır. Hiç kimse Hazreti Peygamber’in öğrettikleri arasında yokken, şu zamanda, filan mekanda şöyle bir ibadet yapmak, şu kadar rekat namaz kılmak, şu zikri şu kadar sayıda tekrarlamak şöyle sevaptır, böyle faziletlidir diyemez. Derse çirkin bir bidat hatta, duruma göre belki de şirk işlemiş olur.
Gelin görün ki şu anda TOKİ’nin yaptığı evler dahil sünnet ve fıkıh ölçüsü hesap edilerek yapılan bize ait hiçbir konut projemiz yoktur. Küçük bireysel gayretler bulunabilir.
Dine eklenen sayıların mahiyeti
Günde beş vakit namaz kılıyor, otuz gün oruç tutuyor, hacda şeytan taşlarken yedi taş atıyorsak, namazların ardından belli evrad ve zikirleri belli sayılarda tekrarlıyorsak bunun rastgele ve anlamsız olduğunu söyleyemeyiz. Ama bu şu anlama gelir de diyemeyiz. Bunlara kıyasla biz de başka sayılar koyamayız. Çünkü kural şudur: akidede ve ibadetlerde kıyas olmaz. Çünkü kıyas aklî bir eylemdir ve bu iki alan aklın anlayacağı alan değildir. Onun için bu alana dinin sabitesi ya da taabbudî alan denir. Yani bu bir ibadet olarak böyle vaz edilmiştir ve böyle kalmalıdır.
Reklam
Modern kadın feminizme, modern erkek de kapitalizme kurban edilmektedir.
Allah’ın bir olduğunu söylediği halde kişi nimeti başkalarından görüyor, onlar olmasa yaşayamayacağını sanıyor ya da başkalarına kayıtsız şartsız boyun eğiyorsa, sözle “La ilahe illallah” demesi onu şirkten kurtarmış olmaz.
Erkekler bilmelidirler ki, mahremiyet konularında, kadın erkek ilişkilerinde sorumluluk sadece kadınlara ait değil. Kur’an-ı Kerim önce erkeklere “gözlerinizi kısın” diyor.
İslam ailesinde ilk söz de son söz de erkeğin değil Allah’ın ve Resul’ünün olmalıdır.
Reklam
Bir İngilizce, matematik dersi için özel hoca tutup dünyanın parasını verenler var. Bunları “çocuğumun istikbali adına” deyip yapanlar, ondan sonraki istikbali yani biraz daha uzak geleceği görmezlerse bu bir görme bozukluğu olmaz mı? Basiretsizlik olmaz mı? Basar/göz kadar basiret de açık olmalı değil mi?
Miraç Olan Bir Namaz Örneği
Hazreti Ayşe’nin kız kardeşi Esma’nın oğlu Urve b. Zübeyrin ayağı kangren olmuştu. Hastalığın yayılmaması için kesilmesi gerektiğini söylediler. Bilincinin gitmesi için narkoz niyetiyle de içki içmelisin dediler. O da: “Yani kalbim ve dilim Allah’ı zikirden uzak dursun öyle mi vallahi haram bir şey alarak Allah’a itaat etmiş olmayı kabul etmem dedi. O halde uyutucu bir şeyler içirelim dediler. O: “ben uyku halinde iken bedenimden bir parçanın kesilmesini istemem” dedi. O halde birileri seni sıkıca tutsun ki bacağını kesebilelim dediler. Hayır, ben size yardımcı olurum dedi. Devam etti: “Bırakın beni namaza durayım tam namaza daldığımı ve secdede hareketsiz hale geldiğimi gördüğünüzde ben artık dünyada değilim istediğiniz yapın” dedi. Doktor bekledi secdeye gittiğinde testereyi alıp ayağını kesti. Urve’nin sesi bile çıkmadı hatta o secdede şöyle diyordu: La ilahe İllallah, Rab olarak Allahtan razıyım din olarak İslamdan razıyım resul ve nebi olarak Muhammed’den razıyım. Böylece kendinden geçti ve ayağının kesilmesine sesi bile çıkmadı. Kendisine geldiğinde getirip kesilen ayağı ona gösterdiler şöyle dedi: Ey ayak! Allah’a yemin ederim ki seninle bir harama yürümedim, seninle geceleri ne kadar ayakta durup namaz kıldığımı da Allah biliyor. Sahabeden birisi ona: “Ey Urve sana müjdeler olsun, bedeninden bir parça senden önce cennete gitti” deyince Urve: “Vallahi kimse bana bundan daha güzel bir söze taziye veremezdi dedi.” İşte namaz müminin böyle Miracı olur. Yeterki dosdoğru kılınsın.
İçtihad Gerçeği
Her asırda yeterince müçtehid âlimler yetişmeli, onlar bir yönden ümmetin yeni yeni ortaya çıkan meselelerin hallederken bir yönden de önceki içtihatların halen iş görecek olanlarını ayıklayıp yeniden inşa etmeli idiler. Buna, Yusuf el Kardavi “intikaî içtihat” diyor. İçtihadı inşaî ve intikaî diye ikiye ayırıyor. Yeniden içtihat ve ayaklanma içtihadı demek.
Evlerdeki tuvaletlerin yönü bile kimsenin aklına gelmez. Lavabolar abdest almaya değil batılıların ki gibi sadece deliği kapatılarak avuçla su alıp elini yüzünü yıkanabilmesine müsaittir. Ev planlanmasında mahremiyet kuralları hiç hesapla katılmaz. Oysa Osmanlı evlerinde kapının tokmağına varıncaya kadar şaşırtıcı bir mahremiyet uygulamaları vardır. Çünkü Foucault’un da iyi anladığın gibi İslam toplumu bir mahremiyet toplumudur. Batı toplumu ise deşifre ve itiraf toplumudur. Günah için bile Allah’a iltica edip af dileneceği yerde papaza anlatılır ve güya sildirilir.
Rabb Nedir?
Kişinin yasak ve serbest koyucu olarak gördüğü en üstün otorite neyse onun Rabbi de odur.
44 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.