Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Ben İlim Şehriyim, Kapısı Ali'dir.

Hadis Okumaları 1 - İlim Şehri

Metin Karabaşoğlu

Hadis Okumaları 1 - İlim Şehri Sözleri ve Alıntıları

Hadis Okumaları 1 - İlim Şehri sözleri ve alıntılarını, Hadis Okumaları 1 - İlim Şehri kitap alıntılarını, Hadis Okumaları 1 - İlim Şehri en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Resûlullah aleyhissalâtu vesselam: "Cennet annelerin ayakları altındadır." "Baba, cennetin orta kapısıdır." 'Annelerin ayakları altında' olan cennete tam da 'orta kapısı'ndan girebilmeye ne dersiniz ?
Sayfa 88 - Nesil YayıncılıkKitabı okudu
"Kimin hicreti Allah'a ve Resulüne ise, onun her işine Allah ve Resulü yeter. Ve kimin hicreti bir dünyalığa veya bir kadına ise Allah onun hangi vadide helak olduğuna aldırmayacaktır." İbn Mace
Reklam
"Ümmetimin hepsi affa mazhar olacaktır; günahı alenî işleyenler hariç.Kişinin geceleyin işlediği kötü bir ameli Allah örtmüştür. Ama, sabah olunca o: 'Ey falan, bu gece ben şu işleri yaptım!' der. Böylece o, geceleyin Allah kendini örtmüş halde, sabahleyin, üzerindeki Allah'ın örtüsünü açar. İşte bu, günahı alenî işlemenin çeşididir." ( Resûlullah aleyhissalâtu vesselam)
Sayfa 55 - Nesil YayıncılıkKitabı okudu
Kur'an'ı hakimin en ağır günahlarından birinden insanı sakındırırken kullandığı ifade manidardır. İsra suresindeki ilgili ayet 'yapmayın' diye emretmez onun yerine, 'yaklaşmayın' emrini verir. "Yaklaşmayın" emri 'yapmayın' manasını elbette içerir. Ama ondan daha fazlasını ihsas eder. Bu ihsasıyla insana manen der ki: Günaha giden yolda, deyim yerindeyse, bir 'çekim alanı' vardır. Belli bir eşiği geçtikten sonra insan o çekim alanının etkisine girer. Ve kalbi istemediği, vicdanı ise itirazını sürdürdüğü halde o günaha düşer. O halde, yapmamak için, yaklaşmamak gerekir.
Resulü Ekrem aleyhisselam "Ölmeden önce ölünüz" derken bize şu dersi veriyor: Öldüğünde herkesin göreceği hakâik-ı diniyeyi siz ölmeden önce görünüz; şu hayatınızı Rabbinizi tanıyıp sevmek, iman hakikatlerini derketmek ve o şuurla ubudiyet etmek üzere yaşayınız ki, o gün felaha eresiniz!
Sayfa 136 - Nesil YayıncılıkKitabı okudu
Reklam
...Hakim h. Hizam, Mekke'nin fethine ramak kala Müslüman olduğunda, geçmiste yaptığı iyiliklerin bir mükafatının olup olmayacağını sorduğunda Hz. Peygamberden şu cevabı alacaktı: "Sen zaten daha önce yaptigin bu iyiliklerin hayrına Müslüman olmuşsun."
Sayfa 24 - Nesil yayınları
Bizler musibet anlarının bereketiyle yaşıyoruz gibime geliyor. İnsan, hem kendi aczini, hem o an sükût ettiği apaçık görülen bütün sebeplerin aczini musibet esnasında bihakkın anlıyor; ve 'yaratılmış olan'ların aczini anladığı ölçüde Yaratana sığınıyor. Musibetin uzağımıza düştüğü anlarda kolayca üzerimize çöken gaflet karabasanından da, yine o musibet anlarını hatırlayarak kurtuluyor.
Sayfa 61 - Nesil YayıncılıkKitabı okudu
Asr-ı Saadette 'zorluk' ölçüsü iki cüz iken, şimdi yarım sayfaya düşmüş; Asr-ı Saadette 'kolaylık' ölçüsü yarın sayfa iken şimdi iki satırlık bir sûreye, hatta tek bir ayete inmiştir. Heyhat! Resûlullah aleyhissalâtu vesselamın 'kolaylık' diye gösterdiği şey bile bugün bize zor gelmektedir. Bu bakımdan, Resûl-i Ekrem'in (a.s.m.) "Kolaylaştırın, zorlaştırmayın" dediğini elbette akılda tutmamız, ama onun "Yozlaştırın" demediğini de akıldan çıkarmamamız gerekiyor.
Sayfa 50 - Nesil YayıncılıkKitabı okudu
İmbikten geçirilmemiş sözler ile muhatabı tamir mi tahrip mi edeceği tartılmadan yapılan tenkitler, aradaki uhuvveti ve muhabbeti söndürmekte; buna karşılık, aradaki sevginin ifade edilmesi çok gerilimi çözmekte, çok yanlış anlaşılmanın önüne geçmekte, çok ihtilaftan bizi alıp çekmektedir.
Sayfa 34 - Nesil YayıncılıkKitabı okudu
Reklam
Bir kere, Kur'ân'ın ve sünnetin ölçülerine vurulduğunda yanlışlığı ortaya konamayacak olan, yani sadece bize göre yanlış olan şeyler yüzünden bir mü'mine karşı kalbini kapatmak, başlıbaşına bir kusur idi. Kalbinde iman olan bir mü'minin anlayış ve yaşayış olarak sergilediği, Kur'ân ve sünnet mi'yarına uymayan tablolar karşısında yine mü'mini kalbimizden silip atmada ise, vicdanın gene tedirgin olmasına mukabil, aklî savunmalar geliştirebiliyorduk.
Sayfa 29 - Nesil YayıncılıkKitabı okudu
Bir Hadis-i Kudsîde, Rabb-ı Rahim, " Ben kulumun zannı üzereyim" buyurur. Bu kudsî hadisin en yalın mesajı: "Kulum beni nasıl bilirse, ona öyle muamele ederim." Rabb-ı Rahim, her şeyi kuşatan rahmetiyle O'nu tanıyana her bir hadisede rahmetinin izni ve eserini gösterir. Rahmetini görmezden gelen yahut itham eden kullarına ise celâl tecellileriyle mukabele eder. Zira, O, kulunun zannı üzeredir. Kulu O'nu nasıl bilirse, ona öyle muamele eder.
Sayfa 90 - Nesil YayıncılıkKitabı okudu
Derdimizin devası ümitsizlik değil açıkçası. Devamız istiğfar, tefekkür, zikrullah, ve de tâatte niyet...
Sayfa 113 - Nesil YayıncılıkKitabı okudu
Kendisi hayırlı olan ve hayırlı niyetle yapılan bir şey kullanıcının niyetindeki ve kullanış biçimindeki yanlışlık yüzünden şerre dönüşebildiği gibi, şer niyetle yapılan bir şey hayra yönelik birinin elinde hayra da yarayabilir. Yani, kullanıcının bakışı ve niyeti hayır niyetle yapılan hayırlı bir şeyden şer üretebilir, yahut şer niyetiyle yapılan şerli bir şeyden hayır hasıl edebilir.
Sayfa 97 - Nesil YayıncılıkKitabı okudu
'Kimin hicreti Allah'a ve Resûlüne ise, onun her işine Allah ve Resûlü yeter. Ve kimin hicreti bir dünyalığa veya bir kadına ise, Allah onun hangi vadide helâk olduğuna aldırmayacaktır.'
Sayfa 53
282 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.