Türk zenginlerinin malı mülkü ellerinden alınarak Ermenilere veriliyor, mülkler ve hayvanlar bir iki yalancı şahitle Ermenilerin eline geçiyor, vilayette bulunan mallar ve hayvanlar böylece gasp edildiği gibi nerede olursa olsun bir Türk rast getirince hemen tepesini delmek bütün Ermenilerin yaptığı şey oluyordu. Mesela silah aramak bahanesiyle evlere girerler, ellerine geçirdiklerini alırlar, hoşlarına giden kadınları çekip götürürler, orada bir erkek olup da karşı gelecek olursa çeker vururlardı.
Sayfa 101 - Türkiye iş Bankası Kültür Yayınları·Kitabı okudu
Yani Arap olsun, Ermeni olsun, daha dün sayemizde yaşar ve hayatlarını kazanırken bugün evlerimizi yakıp yıkmak, mallarımızı çalıp el koymak, karılarımızı, kızlarımızı melun keyiflerine alet etmekle zevk buldular. Mütareke olup da Osmanlı hükümeti dağılınca yağma, çapul, katletme ve cinayet bunların yapmadığı kalmadı. Ve hepsi de zavallı silahsız Türk'ün başına üşüştü. Irz, namus demediler, mal mülk demediler, çaldılar, yaktılar, yıktılar...