Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Bir Dinsel Geleneğin Dönüşüm Dinamikleri

Hermes'ten İdris

Sibel Özbudun

Hermes'ten İdris Gönderileri

Hermes'ten İdris kitaplarını, Hermes'ten İdris sözleri ve alıntılarını, Hermes'ten İdris yazarlarını, Hermes'ten İdris yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Bil ki, hakikat her dinde ve her dildedir. Yapman gereken, en iyisini a- lip kendini ona aktarmandır. İnsanların dinlerine kusur yakıştırmakla meşgul olma; kendininkinin kusursuz olmasına bak.
Sayfa 319Kitabı okudu
Harran Neo-platonizmi
"Grek felsefesi, Bağdat'a Harran okulu aracılığıyla ulaşmış ve Müslüman Endülüs üzerinden, Arapça'ya çevrilmiş olarak yeniden Batı'ya dönmüştür."
Sayfa 220Kitabı okudu
Reklam
Putçuluğun kökeni...
Doğulular, bu Hermes ya da İdris'in putperestliğin ilk nedeni olduğu- nu öne sürerler; çünkü öğrencisi Asclepiades ölümünden sonra onun bir heykelini yapmış ve hep onun huzurunda kaldığı için tapındığı sanılmış ve başkaları da onu taklit etmiştir.
Sayfa 231 - ÜtoptaKitabı okudu
Müslümanların Harranîlerden Eski Ahid'deki Hanok ile özdeşleşti- rilmiş olarak devraldığı ve Kur'an'daki İdris figürüyle özdeşleştirdik- leri, neo-platoncu fikirlere belenmiş Nebo/Hermes (Trismegistus) figürü, Iran etkisiyle Tahmouras ve hatta Buddha'dan da tonlar ka- zanarak İslam Hermetizminin kurucusu, 'gizli ilimlerin koruyucusu, ama aynı zamanda zanaatkarların (özellikle terzilerin ve ilişkin zana- atların) piri Idris-Hermes'e dönüşecektir.
Sayfa 234Kitabı okudu
Denilebilir ki, Grek ve Helenistik felsefe, Yakındoğu'ya önce Bizans Kilisesi'nin rafazi saydığı Nasturiler aracılığıyla girmiştir. Çeviri hareketi , Hristiyan ilahiyatının temellerinin Doğulu cemaat tarafından anlaşılmasını sağlayabilmek gerekçesiyle kısa sürede benimsenerek yaygınlaştı.
Sayfa 239Kitabı okudu
Abbasi de Halifelik
Hilafetin kudreti aldığı yeni unvanlarda kendini göstermektedir: O artık Halifet-u Resulullah değil, doğrudan doğruya kudretini Allah'tan aldığını iddia eden Halifetu'l Allah idi. Dört halife ve Emevi halifelerine isimleri ile hitap edilir ve yanlarına rahatlıkla gidilir iken , Abbasi halifeleri bir saray hiyerarşisinin teşrifatı ve debdebesiyle halktan ayrılmıştı. Onlara ancak mabeyincileri aracılığıyla yaklaşılabiliyordu.
Sayfa 259Kitabı okudu
Reklam
Emevi hanedanı
İlk halifelerin seçiminde etkili olan meşveret yöntemi, ilk Emevî halifesi Muaviye ile birlikte terk edilecek ve hilâfet makamının babadan oğula devredildiği hanedanlar çıkacaktır ortaya
Sayfa 258Kitabı okudu