Hilyetu’l Evliyâ ve Tabakâtu'l Asfiyâ Sözleri ve Alıntıları
Hilyetu’l Evliyâ ve Tabakâtu'l Asfiyâ sözleri ve alıntılarını, Hilyetu’l Evliyâ ve Tabakâtu'l Asfiyâ kitap alıntılarını, Hilyetu’l Evliyâ ve Tabakâtu'l Asfiyâ en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Avn b. Abdullah b. Utbe (r.a) der ki:
"İnsanların kusurlarıyla meşgul olanların,
bunu ancak kendi nefislerinden gafil olmaları sebebiyle yaptıklarını görüyorum."
كل حزن يبلى إلا حزن التائب فإنه كلما ذكر ذنوبه تجدد حزنه
Tevbe edenin hüznü dışında her hüzün yok olur. Çünkü o günahlarını her hatırladığında hüznü tazelenir.
Ebu'd Derda (رضي الله عنه) der ki:
En çok korktuğum şey, hesaba çekileceğim zaman «Bilgin vardı, ancak bildiklerinle amel etmedin!» denilmesidir.
[Cilt, 1/s.213 (732)]
Hasan-ı Basrî dedi ki:
"Vallahi 70 bedir gazisine eriştim. Siz onları görseydiniz deli derdiniz. Onlar sizin iyilerinizi görselerdi bunların ahlakı yok derlerdi. Kötülerinizi görselerdi onların hesap gününe bile inanmadıklarını söylerlerdi."
Nerede güzel yüzlü olanlarınız? Nerede gençliklerini beğenenler? Nerede şehirler inşa edip, kale duvarlarını bina edenler? Nerede savaşta galip gelenler? Zaman onları tarumar etti ve kabrin karanlıklarına gömdü. Kurtuluşa koşun kurtuluşa!
Adamın biri Recâ b. Hayve ile vedalaşırken:
“Allah seni korusun!” diye dua etti. Bunun üzerine Recâ b. Hayve şöyle karşılık verdi: “Ey kardeşimin oğlu! Benim için Allah seni korusun yerine: «İmanını korusun!» diye dua et!”
Süfyan es-Sevrî (rh) yanında daima bir kağıt parçası taşır ve sürekli ona bakardı.
Bir ara o kağıt yere düşünce baktılar ki şöyle yazıyordu:
“Ey Süfyan, Allah’ın huzuruna çıkacağın anı hatırla!”
قيل لمالك بن دينار : ألا تتزوج ؟ فقال: "لو استطعت لطلقتُ نفسي."
Mâlik bin Dînâr'a: "Evlenmeyecek misin?" diye soruldu.
"Elimde olsaydı kendimi bile boşardım."dedi.
Fudayl b. İyâd der ki: "Her insanda mutlaka üç tane haslet bulunur. Kişi bunlardan ikisini gizleyebiliyorken diğerini gizlemeye gücü yetmez." Ravi der ki: Fudayl'a: "Ey Ebû Ali! Bu nasıl olur?" diye sorulunca da şöyle dedi: "Kişi güzel bir ahlâka sahip olmadığı halde hayır sahibi ve güzel ahlâklı biri olarak kendini gösterebilir. Yine kişi cömert biri değilken kendini cömert biri olarak gösterebilir. Üçüncüsüne ve gizleyemediği özelliğine gelince bu da tartışma sırasında kişinin aklıdır. Münazara sırasında kişinin aklı varsa
bunu görürsün. Ancak aklı yoksa akıllıymış gibi davranamaz."