Hz. Aişe'nin Sahabeye Yönelttiği Eleştiriler Sözleri ve Alıntıları
Hz. Aişe'nin Sahabeye Yönelttiği Eleştiriler sözleri ve alıntılarını, Hz. Aişe'nin Sahabeye Yönelttiği Eleştiriler kitap alıntılarını, Hz. Aişe'nin Sahabeye Yönelttiği Eleştiriler en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Hz Aişe: "Sana kim 'Muhammed as, Rabbini gördü.' diye haber verirse, yalan söylemiştir. Çünkü Yüce Allah, 'Gözler onu görmez, o gözleri görür.' buyurmuştur. Fakat, O (sav) Cebrâili (as) kendi suretinde iki defa görmüştür.
Burada önemli olan Hz. Aişe'nin devesine atlayıp, peşinde sürüklediği binlerce erkeğin lideri olarak bir siyasi hareketi gerçekleştirmiş olmasıdır. Dolayısıyla başarısızlığına rağmen onun bu girişimi yeri ve zamanı geldiğinde Müslüman bir hanımın da, bir eylemci, siyasi bir hareket lideri olabileceğini göstermesi bakımından son derece mühimdir. sanıldığı gibi, müslüman hanımlardan beklenen, sadece evlere kapanıp iyi bir anne olmaları değil, her türlü sosyal ve siyasal faaliyetlere katılmak suretiyle iyi bir toplum oluşturmaya aktif bir biçimde katılmalarıdır. İşte Hz Aişe bu hareketiyle en azından bunun ilk örneğini sergilemiştir.
Sanıldığı gibi Müslüman hanımlardan beklenen sadece evlere kapanıp iyi bir anne olmaları değil her türlü sosyal ve siyasi faaliyetlere katılmak suretiyle iyi bir toplum oluşturmaya aktif bir biçimde katılmalarıdır
Hz. Aişe diyor ki: "Bir gece "Ey Allah'ın resulü! Vitir namazı kılmadan mı uyuyorsun? dedim, o: "Ey Aişe! Benim gözlerim uyur, ama kalbim uyumaz." buyurdu.
Hz Aişe'nin toplumun ıslahı, gittikçe kötüleşen gidişatını düzeltilmesi adına siyasi işlere katılması aynı zamanda Müslüman kadının sahip olduğu hukukun sınırlı olmadığını gösteren bir delildir. O, kendi hayatı ile müslüman bir hanımın da, erkek gibi dini, ilmi, içtimai ve siyasi kısaca her türlü dünyevi işi ve vazifeyi başarabileceğini ispat etmiş bilhassa İslam kadının sahip olduğu hukukun ne kadar yüksek olduğunu, ne derece yükseltildiğini göstermiş ve sözkonusu hukukun canlı bir örneği olmuştur.
Sahabe döneminde gayet canlı, dinamik bir eleştiri zihniyeti mevcuttur. Onlar hakikatin tespiti adına en küçük bir yalan veya yanılma ihtimalinde dahi kim olursa olsun karşısındaki sahabiyi tenkit ve tekzib etmekten geri kalmamış ortaya atılan söz, kanaat, ictihat veya rivayeti tahkik cihetine gitmişlerdir
"Burada hareketin (Cemel savaşından bahsediyor) sonucundan çok, belki de önemli olan bir hanımın, önce halifenin icraatından şikayetle ona muhalefet bayrağı açması, ancak halifenin trajik bir şekilde katledilişiyle gittikçe kötüleşen gidişatı durdurabilmek ve toplumu yeniden ıslah edebilmek adına Hz. Aişe'nin devesine atlayıp, peşinde sürüklediği binlerce erkeğin lideri olarak bir siyasi hareketi gerçekleştirebilmiş olmasıdır. Dolayısıyla başarısızlığına rağmen onun bu girişimi, yeri ve zamanı geldiğinde Müslüman bir hanımın da bir eylemci, siyasi bir hareket lideri olabileceğini göstermesi bakımından son derece mühimdir. Sanıldığı gibi Müslüman hanımlardan beklenen, sadece evlere kapanıp iyi bir anne olmaları değil, her türlü sosyal ve siyasal faaliyetlere katılmak suretiyle iyi bir toplum oluşturmaya aktif bir şekilde katılmalarıdır.
İşte Hz. Aişe bu hareketiyle en azından bunun ilk örneğini sergilemiştir. Her ne kadar o siyasi hareketiyle bunu başaramamışsa da, ilim ve irşat faaliyetleri ile bu hedefini rahatlıkla gerçekleştirmiş ve son derece başarılı olmuştur."
İbn-i Ömer'in "öpmekten dolayı abdestin bozulduğu dolayısıyla abdest gerektiği" şeklindeki sözü Hz. Aişe'ye ulaşınca "Resûlullâh, oruçlu olduğu halde hanımlarını öpüyordu da abdest almıyordu" demiştir.