Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

İbnü'l-Arabî / Fusüsu'l-Hikem

Hz. Hûd - 10. Fas

Cemâlnur Sargut

Hz. Hûd - 10. Fas Gönderileri

Hz. Hûd - 10. Fas kitaplarını, Hz. Hûd - 10. Fas sözleri ve alıntılarını, Hz. Hûd - 10. Fas yazarlarını, Hz. Hûd - 10. Fas yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Herkes kendi inancındaki Allah'a doğru yürüse mükafatı hak eder. Yani kendi cennetinde mutlu olur. Cemalnur Sargut hz Hûd
Vücudumuzun varlığı Hakk'ın güzelliğini ortaya çıkarmak içindir. Bu yüzden de vücut O'na bağlıdır, O'na tabidir. Vücuttaki Allah ın ismi bizde tasarruf eder. Cahilin mânâsı, bütün sûretlerde tecelli edenin Hak olduğunu bilmeyip inkar edişidir. Çünkü ancak kendi inancına uygun olan tecelliye, bu Haktır der. Ârif ise her yerde tecelli edenin Hak olduğunu bilir. Bu yüzden hâdiselere takılıp kalmaz. Onun içindeki hakîkatı arar. Câhil ve kâfirin bir başka mânâsı da, bu âlemde kör kalıp öbür âlemde Hakk'ı görebilme kabiliyetine ermektir. Bazıları ise her yerde tecelli edenin Hak olduğunu bildiği halde nefsinin etkisinde olup perdelidir. Bu yüzden de gafildir. Buradan anlaşılıyor ki, herkesin Rabb'i farklıdır. Herkes kendi inanışı ile Rabb'ini görür. Bütün bunların sonucunda kıyamet gününde Allah'ı görme kabiliyeti istidada göre ortaya çıkar. Cemalnur Sargut hz Hûd
Reklam
İbn Arabî " aczini idrak, idrakin ta kendisidir." Cemalnur Sargut hz Hûd
Eşyanın (bizim) ezelî ismimiz ve kaderi ; hakîkatimiz, Allah'la onun vücuttaki tecellîsi arasında kulun isteği üzerinde oldu. Her isim bir vücut istedi ki, kendi hakîkati orada zuhur etsin. Bu yükleniş bâtında bir sıkıntı yarattı. Hak bu sıkıntıdan dolayı teneffüs etti,yani nefesini verdi ki Peygamber bunu "Rahman'ın nefesini Yemen tarafından alıyorum." hadîsi ile Rahman'a bağladı. Bir şeye varlık veren Allah'ın Rahmân ismidir. Biz bu olaya Hakk'ın tenezzülü deriz. Bu olayı vücuttaki tecelli yönünden alırsak Hakk'ın zahiri deriz. Hakîkat yönünden alırsak Hakk'ın batını deriz. Nefes-i Rahmâni'nin zuhurundan önce her şey Hak olup başka bir şey olmadığı için Hak evveldir. " Allah var idi O'nunla hiç bir şey yok idi." (hadis) Hakk'ın vechinden başka her şey yok olmaya mahkumdur mânâsı ise, önceden var olan O, sonra da var olan O, ortada bir şey yok demektir ki, bu da Hakk'ın âhir olduğunu gösterir. Bu durumda bâtın zâhirdir, zâhir bâtındır. Evvel âhirdir, âhir de evveldir. O halde KUL O'NUN VARLIĞINI İDRAK ETTİĞİ ZAMAN VE KENDİNİN BİR VARLIK OLMADIĞINI ANLADIĞI ZAMAN HEP VARDIR VE HEP VAR OLACAKTIR. " ÖLEN HAYVAN İMİŞ ÂŞIKLAR ÖLMEZ" SÖZÜ BURADAN ANLAŞILIR. Burada kullanılan nefes, " Ol!" emrinin mânâsıdır. Bu yüzden de zâtın ismi ile varlıktaki tecellîsi demektir. Cemalnur Sargut hz Hûd
Görülen her şey hakîkattir, zîra Allah'la kaimdir ve gerçek hakîkat yalnız Allah'tır. Onun dışında hiç bir şey yoktur. Görülen vücutlar varlığın aynadaki tecellîleri gibidir. Cemalnur Sargut hz Hûd
Amâ Hakk'ın bulunduğu ilk şeydir. 5 bulunuşu vardır : 1. Amâ 'da ki bulunuş 2.Rahman Arş üzerine istiva etti. 3.Rabb'imiz, her gece dünya semasına iner (hadisi) 4. Göklerde ve yerde Allah O' dur. 5. Her nerede olursanız olun, O sizinle beraberdir. Cemalnur Sargut hz Hûd
Reklam
Amâ'nın temel özellikleri şunlardır : 1. Amâ âlemin aslıdır,çünkü ondan zuhur etmiştir. 2. Amâ mümkünlere göre sübût âlemi, sabit hakîkatler âlemidir. 3. Amâ kadim olanda kadim, yaratılmışta hâdistir sonradan olan. Mutlak Hayal, Amâ denilen şeydir. Mutlak Hayal bütün varlıkların sûretlerini kabul edicidir ve var olmayan şeyleri de tasvir edebilir. Bunun nedeni, hayalin genişliğidir. İşte hayal Amâ'nın ta kendisidir,başka bir şey değildir. Amâ Hakk'ın bulunduğu ilk yer ve mekân, zuhur etmiş ilk ilâhî mazhardır; Allah'ın dışındaki her şey ondan zuhur etmiştir. Amâ, Rab isminin istivagâhıdır. Cemalnur Sargut hz Hûd
Amâ Allah in dışındaki her şeyin vâsıtasıyla yaratıldığı şeydir,çünkü Amâ, âlemin bütün sûretlerini kabul eden âlemin cevheridir. Amâ Hakk'ın teneffüsünden, âlem diye ifade edilen sûretler ise kün ol kelimesinden meydana gelmiştir. Amâ mekânların ilkidir, mertebe ve mekânlara ait zarflar ondan ortaya çıkmıştır. O mümkünlerin hakîkatlerinin sabit olduğu ve yerleştiği mânâdır. Cemalnur Sargut hz Hûd
Amâ Nefes-i Rahmânî'nin ismidir. Bu isimlendirmenin nedeni şudur: Tanrı bilinmeyen gizli bir hazine iken, bilinmek istemiş ve bu istekle teneffüs etmiş, Nefes-i Rahman ortaya çıkmıştır. Bu nefesin adı Amâ idi. Çünkü bulut anlamında ki amâ buhardan meydana gelir ve Nefes-i Rahmânî de Rahmânî bir buhardır. O halde nefesin aldığı ilk sûret Amâ'dır, hatta Amâ Nefes-i Rahmânî nin ta kendisidir. Her şey Allah'ın kelimeleri olduğuna göre, kelimenin konuşanın nefsinde ortaya çıkması gibi, Allah'ın dışındaki her şey Amâ dan ve Amâ' da zuhur etmiş ve etmektedir. Hak yarattıklarını yaratmış ve onları Amâ' da ortaya çıkartmıştır. Amâ Nefes-i Rahmânî 'dir. Bu yüzden yaratılmışlar, konuşanın nefesinde farklı mahreçlerdeki harflere benzer. Cemalnur Sargut hz Hûd
Hâdise şöyle olmuştu : nâmahremlere karşı, karısını şiddetle kıskanan Sa'd, bir gün hz. Muhammed'e ' Sa' d kıskançtır ya Resûlullah ' diye dert yanmış ve hz. Muhammed'in' Sa'd kıskançtır fakat ben ondan da kıskancım ; Cenâb-ı Hak ise benden daha kıskançtır ve kıskanç olduğu için de kullarına, görünür görünmez, bütün kötülükleri menetmiştir.
34 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.