Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Hz. Muhammed ve Evrensel Mesajı

İbrahim Sarıçam

Sözler ve Alıntılar

Tümünü Gör
Hz. Peygamber döneminde meydana gelen çarpışmalar, dünya harp tarihinin bilinen en az kan dökülen savaşlarındandır. Öyle ki önun dönemindeki bütün savaşlarda Müslümanların verdiği şehit sayısı 138, müşriklerin verdiği ölü sayısı da 216 dır. Hz. Peygamberin savaş taktiği, düşmanını yok etme değil bilakis onları kazanma prensibi üzerine kurulmuştur.
Sayfa 151Kitabı okudu
Aralarında ihtilaf çıkan herkes için Allah, kanunların ve adaletin yegane kaynağıdır. Hz. Muhammed (sav) de en yüksek hakemdir.
Reklam
Günaydın..
Peygamberimiz Zî Tuvâ mevkiinde durunca insanlar onun etrafında toplandılar. O Allah'ın kendisine Mekke'nin fethini nasip etmesinden, Müslümanların sayısının çokluğundan ve Allah'a olan tevazuundan dolayı devesinin üzerinde eğiliyor, " Hayat ancak ahiret hayatıdır" diyordu.
Sayfa 211Kitabı okudu
Hz. Aişe
Kur'an'dan lk nazil olanlar cennet ve cehennemin anlatıldığı mufassal surelerdir. İnsanlar İslam'da toplandıkları zaman helal ve haram konularını içeren sureler inmiştir. Eğer başlangıçta içki içmeyin şeklinde vahiy inseydi " biz asla içki içmeyi terk etmeyiz", zina etmeyin şeklinde vahiy inseydi biz asla zinayı terk etmeyiz derlerdi... Buhari, 101
Sayfa 115Kitabı okudu
"Kadınlarınızı nasıl dövüyor, sonra da akşam olunca beraberce yatıyorsunuz". /İbn. Hanbel / 17
Sayfa 366Kitabı okudu
Aşırılıklar Karşısındaki Tutumu
Hz. Peygamber ibadetlerin ifasında insan takatini zorlamayı hoş karşılamazdı Enes b. Malik'in anlattığına göre bir gün Hz. Peygamber mescide girdiğinde iki direğin arasına çekilmiş bir iple karşılaşır. "Bu ip nedir" ? diye sorar. "Bu Zeyneb'in ipidir. Namazda ayakta durmaktan yorulunca bu ipe tutunur" derler. Hz. Peygamber bunun üzerine şöyle buyurur:" Hayır, bu ipi çözdünüz. Sizden biriniz zinde ve dinç olduğu müddetçe namaz kılsın yorulunca da hemen otursun."
Sayfa 272Kitabı okudu
Reklam
Zifiri karanlık (cahiliye)
Yetimler kendilerini müdafaadan aciz oldukları için büyük varisler onların haklarına riayet etmez onlara bir şey vermezlerdi. Yetimler varis olamadıkları için genellikle önemli bir mal varlığına sahip olamaz sadece teaammüle göre bir kimse velayeti altındaki öksüz kızın üzerine maşlahını atarsa örfen bu hareket "bu kız benim" anlamına gelirdi. Bu durumda kızın velisinden başka bir kimse Onu nikahlamaya asla talip olamazdı. Veli şayet yetim kız hoşuna giderse kendisini nikahlardı bu takdirde kızın emsali arasındaki teammüle göre takdir ve tayin edilen mehri vermezdi. Bununla birlikte kızcağızın veraset gereği sahip olduğu malı kendi malıyla birlikte İdare eder ve kendisi istifade ederdi. Yetime ise bir şey vermezdi. Kız hoşuna gitmezse veya dulu nikah etmek istemezse başkasıyla evlenmesine de engel olurdu. Nikahlamadığını başkasına vermediği gibi malına bir an önce varis olabilmek için türlü işkencelerle ağır işlerde kullanırdı.
Sayfa 349Kitabı okudu
100 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.