Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

İbn-İ Arabi Kelami Tartışmalar Sorular Şüpheler

Mustafa Akman

İbn-İ Arabi Kelami Tartışmalar Sorular Şüpheler Sözleri ve Alıntıları

İbn-İ Arabi Kelami Tartışmalar Sorular Şüpheler sözleri ve alıntılarını, İbn-İ Arabi Kelami Tartışmalar Sorular Şüpheler kitap alıntılarını, İbn-İ Arabi Kelami Tartışmalar Sorular Şüpheler en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
İbn-i Arabi (rh.a.) der ki:
Kur’an’ı kalbine indiren kimse, kendi dilinde olmasa da bu anlamı kalbine indirmeyi başarmış demektir.
Sayfa 593Kitabı okudu
İbrahim Peygamber, oğlu İsmail ile Kâbe’yi inşa ettikten sonra Allah’tan kendi neslini yeryüzünde önder yapmasını diler. Allah, bu duâya karşılık sadece takva sahiplerinin onun verdiği söze nail olabileceğini belirtir. Bunun üzerine İbrahim Peygamber duâsının devamında bu ayrımı dikkate alır ve rızık isterken takva sahiplerini zikreder. Allah bu ayrımı yaptığı için peygamberini ikaz eder ve zalimleride rızka ortak kılar. “Böylece, bir varlığa rızık vermede onun davranışını gözetmeyeceğini belirtir.”
Sayfa 228 - Dipnot-703Kitabı okudu
Reklam
Vahdet-i vücût, Allah'tan başka hakîkî hiçbir vücût (varlık) kabul etmeyen, bütün varlıkları mutlak vücûdun isim ve sıfatlarının tezâhürü ve ve tecellîsi sayarak hakîki varlığa göre isim ve sıfatların, ezelî yokluğu ifade ettiğini keşf ve tecrübe yoluyla ortaya koyan tasavvufî bir anlayıştır.
Sayfa 151 - EkinKitabı okudu
İnsan kendi başına varlığa sahip olamayacak derecede muhtaç olsa da özü itibariyle kutsaldır, ancak bu kutsallık onun varlığına sonradan bahşedilmiş bir kutsama sonucu değil, “ özünün Tanrı’da ve Tanrısal olmasının” bir gereğidir.
Sayfa 227Kitabı okudu
İbn-i Arabi (rh.a) der ki:
İbn-i Arabî’ye göre Kur’an’ın her bir suresinin tamamında, o sureyi oluşturan her bir ayetten olmayan, her ayetinde o ayeti oluşturan kelimelerden olmayan ve her bir kelimenin de o kelimeyi oluşturan harflerden olmayan ayrı bir anlam bulunmaktadır.
Sayfa 592Kitabı okudu
Reklam
Aşk bir irade bozukluğu ve hastalığıdır. Aşkı, ma’şuku tasavvur etmekten hasıl olan muhayyile bozukluğu olarak görenler de vardır. Aşk bir kemal hali olmadığı için Allah’ın vasfı değildir.
Sayfa 404Kitabı okudu
Varlıkların en yücesi ve en şereflisi Hakk’ın varlığı, bundan dolayı ilimlerin en yücesi ve en şereflisi de Hakk’ı bilmektir. Bu şeref daha sonra ma’luma intikal eder. Bir şeyin bilgisi o şeyin cehlinden her zaman için daha iyidir. İlmin baş şerefi ise bilinenin zâtî yönü ile alakası olanıdır.
Sayfa 100Kitabı okudu
Gerçekten de düşünce hali ile aşk hali birbirine zıttır. Düşünce yok olduğu nisbette aşk hakim olur. Onun için şuur ve idrak halini yok eden aşk bir fazilet olamaz.
Sayfa 403Kitabı okudu
Mümin Allah’ın nuru ile ârif ise - artık ne demekse - Allah’la bakar. Çünkü mümin Allah’ın zikriyle, ârif ise yalnızca Allah’la meşguldür.
16 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.