Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

İhya ve İnşa

Ebubekir Sifil

İhya ve İnşa Gönderileri

İhya ve İnşa kitaplarını, İhya ve İnşa sözleri ve alıntılarını, İhya ve İnşa yazarlarını, İhya ve İnşa yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
İmam Gazali'nin İhya-u Ulumi'd-Din'de, Fıkhı 'dünyevî ilimler' arasında sayması yine kendi ifadesi ile 'dinin ancak dünya ile tamam olmasındandır'. Yani ahiret bu dünyada kazanılacağına ve nihai encamı dünya hayatı belirleyeceğine göre fıkhın dünyevi ilim olması onun önemsizliğini değil tam aksine önemini anlatan bir tespittir.
Sayfa 22
"İmanın kaynağı ve yeri kalp, fer'i ise bütün azalardır." (İmam-ı Azam Hz.)
Sayfa 20
Reklam
Allah Teâlâ'nın bana çizdiği sınırlardan ibaret olan, beni izzet sahibi ve zilletten beri kılan İslam'ı din olarak kabul ettim. Bu dinin emir ve yasaklarına yüksünmeden, şikayetlenmeden, sızlanmadan tam bir teslimiyetle inkiyad ettim.
Sayfa 19
Ben Rabb olarak Allah Teâlâ'dan razı oldum; O'nun beni yarattığı fıtrattan, cinsiyetten, hilkat özelliklerinden, tarih ve coğrafyadan, bana verdiği yeteneklerden, kâinata hakim kıldığı kozmik yasalardan razı oldum. Beni muhatap ve mükellef kıldığı bütün hükümleri gönül hoşnutluğuyla, kemal-i teslimiyet ve rıza ile kabul ettim.
Sayfa 19
"Rabb olarak Allah'tan, peygamber olarak Hz.Muhammed sallallahu aleyhi ve sellem 'den ve din olarak İslâm'dan razı oldum."
Sayfa 19
Kur'an ve Sünnet, hesabı verilmiş, sağlaması yapılmış ve rüşdünü ispat etmiş bir usul olmadan 'asla' sağlıklı bir şekilde anlaşılamaz.
Sayfa 15
Reklam
Açıktır ki, Sünnet'in yol göstericiliğine başvurmaksızın Kur'ân'ı, muradullaha uygun tarzda anlamak mümkün değildir.
İmanın amele nisbeti,ağacın gövdesinin meyveye nispeti gibidir. Ağacın gövdesi nasıl kök üzerine yükselir ve bu gövdeden meyve hasıl olursa, aynı şekilde ameller de imanın meyvesidir,ondan neş'et eder. Meyvenin ağaçta yetişmesi, olgunlaşması ve bir zaman sonra ağaçtan ayrılıp düşmesi gibi, amel de bazen imandan ayrılabilir ve iman sahibi kişi amelsiz kalabilir. Burada imanla amel arasındaki ilişki, "asl" ile "fer" arasındaki ilişki gibidir.
rıhlekitapKitabı okudu
İşbu "Hakk'ı batıla satma" hatasını insanlık tarihi boyunca işleyenler, hep aynı gerekçelerle hareket ettiler. Kendilerine gönderilen peygamberlerin öğrettiklerinin, "hayatın gerçekleri'yle (siz bunu "heva ve hevesleriyle" diye okuyun) örtüşmediğini düşünerek o mukaddes mesajları ya tahrif veya tümüyle terk ettiler.
242 öğeden 151 ile 160 arasındakiler gösteriliyor.