İman ve Yaşama Üslubu

0,0/10  (0 Oy) · 
0 okunma  · 
2 beğeni  · 
162 gösterim
Banarlı'nın Yahyâ Kemâl'den kazandığı "Türk Müslümanlığı" anlayışını ifade eden makaleleri, "İman ve Tassub", "Din Terbiyesi ve San'at", "Yasama Üslûbumuz", "İnkâr Hastaligi" ve "Uyanmaya Dâir" adlı bölümlerde toplanmıştır.

Kitaptan 1 Alıntı

İslam'da Ezan (Türkçe) ve Yasaklanma Dönemi (1932-50)
"Allah"ın (C.C.) ismi bile Ezan'dan çıkarılmıştır.
Türk şair ve yazarı Yahya Kemal'in Ezan ve Kuran hakkındaki düşüncesi, onların aslıyla okunması yönündedir:
"Ezan bir ses'tir. Minarelerden yükselerek, Müslümanların gönlüne dolan bir musikidir. Ayasofya'da ilk defa hangi kelimelerle okunmuşsa, onu öyle muhafaza etmek lazımdır." [1]
Kudret gazetesinin başyazarı ve Milli Eğitim eski bakanlarından Hikmet Bayur da Arapça Ezan yasağının manasızlığını savunanlardan biridir. [2]
---------------------
Türkçe Ezan'ın metni (1932-1950)
Tanrı uludur Tanrı uludur Tanrı uludur Tanrı uludur
Şüphesiz bilirim ve bildiririm: Tanrı’dan başka yoktur tapacak Şüphesiz bilirim ve bildiririm: Tanrı’dan başka yoktur tapacak Şüphesiz bilirim, bildiririm: Tanrı’nın elçisidir Muhammed Şüphesiz bilirim, bildiririm: Tanrı’nın elçisidir Muhammed
Haydi namaza, haydi namaza Haydi felaha*, haydi felaha*
Tanrı uludur, Tanrı uludur Tanrı’dan başka yoktur tapacak.

İman ve Yaşama Üslubu, Nihad Sâmi Banarlı (Sayfa 97 - İstanbul 1986, Kubbealtı Neşriyat)İman ve Yaşama Üslubu, Nihad Sâmi Banarlı (Sayfa 97 - İstanbul 1986, Kubbealtı Neşriyat)