Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

İmgenin Pornografisi

Zeynep Sayın

İmgenin Pornografisi Sözleri ve Alıntıları

İmgenin Pornografisi sözleri ve alıntılarını, İmgenin Pornografisi kitap alıntılarını, İmgenin Pornografisi en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Kendi ötesine uzanan herhangi bir varlığın izini sürmeyen bütün imgeler, srkası boş bir görüntüyle bakışın doymak bilmez iştahını körüklemekten başka bir şey yapmaktadırlar.
Sayfa 11 - Metis Yayınları. 5. Baskı. Kasım 2020. Yazan: Zeynep Sayın.
Sanata dair...
Kalemin çizdiği çizgi, doğaya sadık değildir!
Sayfa 89 - Metis Yayınları. 5. Baskı. Kasım 2020. Yazan: Zeynep Sayın.
Reklam
“Seyrin hazzı karşısında yer alan ve belki de seyri ortadan kaldıran güç, utançtır.” S. Freud.
Sayfa 52 - Metis Yayınları. 5. Baskı. Kasım 2020. Yazan: Zeynep Sayın.
Yokluk varlık nedenidir.
Sayfa 71 - Metis Yayınları. 5. Baskı. Kasım 2020. Yazan: Zeynep Sayın.
Şimdiki zaman çoktan yitmiş olan ışığın hayaletleriyle yüklüdür.
Sayfa 94 - Metis Yayınları. 5. Baskı. Kasım 2020. Yazan: Zeynep Sayın.
Fotoğraf sayesinde doğalcılığın içinden geçerek doğalcılığın varlık nedeni yarılır.
Sayfa 89 - Metis Yayınları. 5. Baskı. Kasım 2020. Yazan: Zeynep Sayın.
Reklam
Gören beyindir göz değil
Kimi zaman giyiniklik bile bir çıplaklıktır, kendini bakışın perdediyle kapattığı için çıplak kılmakta, bakışın iştahını yanılsamacı bir dolulukla kışkırtmaktadır.
Sayfa 11 - Metis Yayınları. 5. Baskı. Kasım 2020. Yazan: Zeynep Sayın.
Gölge gözün çarptığı eksikliktir: Bedensel hacim gibi içine sızılamayan, ele geçirilmeyen, ama tersinden olsa bile hep ışığın izini taşıyan, ışığın yalaması sayesinde var olabilen bir karanlık…
Sayfa 48 - Metis Yayınları. 5. Baskı. Kasım 2020. Yazan: Zeynep Sayın.
Duyuların diriliği yerine zaman içinde duyuların gitgide körelmesini getiren imgedir pornıgrafik imgeler; yarım istekli bir uygulama fantazisine kapı aralasa da aslında kaçışı olmayan bir denetleme mekanizması kuran teşhirci ve köreltici bir uyarandır bu.
Sayfa 12 - Metis Yayınları. 5. Baskı. Kasım 2020. Yazan: Zeynep Sayın.
1860 YILINDA bir dizi fotoğrafçıya ekmek kapısı olan ölüm döşeği fotoğrafçılığı başlar. Ölüm fotoğrafçıları, ölü çocuk cesetlerini fotoğraflamakla yetinmeyerek ölü çocuk gözlerini açık renge boyar, fotoğraflardaki çocuklara hayaletimsi bir görüntü katar. Gözü bir kez daha resme bakmaya zorlayan öyle ayrıksı bir kışkırtıcılık belirir ki bu fotoğ­raflarda, bakışı bir yandan tedirgin ederken diğer yandan gözü kendine çeker. Ölüm gelecek ve onda senin gözlerin olacak. Ölü çocuklar, gözleri olmadığı zaman bile bakışı olan çocuklardır. Çocukların anababalarının fotoğrafçıyı bu fotoğrafları çekmekle görevlendirdiği düşünü­lürse, artık hayatta olmayan bir çocuğa duyulan özlemi körükleyen karelerdir bunlar; anababaların kendilerine neden böyle büyük bir kötü­lük yaptığı anlaşılır gibi değildir. Kanımca bu fotoğrafların yaptığı, menhirlerden balmumu maskelere, Bizans ikonalarından Selçuklu mezarlarına uzanan bir sahicilik kipiyle yüzleşmek, ama sahiciliği ıskalamaktır. Bu fotoğrafların mezar başlıklarından ya da menhirlerden bile daha delici bir kazaya yol açmasının nedeni, fotoğraf yüzeyinden fırlayarak bakan küçük cesetlerin hem doğal görüntüleriyle kendileri olmasından, hem olmamasından kaynaklanır.
Reklam
Pornografi, dehşetle yüzleşmeyi bilmeyen bir tarihin kendini saklama biçimidir.
Sayfa 80 - Metis Yayınları. 5. Baskı. Kasım 2020. Yazan: Zeynep Sayın.
Varolan görünenin değil görünmeyenin aynasıdır.
Sayfa 54 - Metis Yayınları. 5. Baskı. Kasım 2020. Yazan: Zeynep Sayın.
Ötekinin bakışı, benim olmadığım yerdedir. Ötekinin bakışını, benim görebileceğim şekilde çıplaştırnak kadar perdelemek de, bu nedenle pornografiktir.
Sayfa 30 - Metis Yayınları. 5. Baskı. Kasım 2020. Yazan: Zeynep Sayın.
Bakışın iktidarı seyircinin değil, seyirlik nesnenin elindedir.
Sayfa 13 - Metis Yayınları. 5. Baskı. Kasım 2020. Yazan: Zeynep Sayın.
İmgeleri seçen ya da denetleyen kişi değildir özne hiçbir zaman; o, imgelerin kusursuz seçimine ve kusursuz denetimine tabi olan, onlara maruz kalan, gördüğü imgelere kendi bakıyormuş ya da perde, kendinin perdesiymiş yanılsamasına kapılan ve imgelerin ardı arkadı gelmez uyarısı karşısında giderek körelen bir bakışa dönüşem nesnedir, o kadar.
Sayfa 13 - Metis Yayınları. 5. Baskı. Kasım 2020. Yazan: Zeynep Sayın.
46 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.