Aslında hiç kimse korkusuz değilmiş, bazı şeyleri korkarak biz korkusuz yapıyormuşuz, hepsi buymuş.
#infaz 'da bir cinayet ve onu araştırmaya başlayan jandarma giriş yapılıyor kurguya. İlk bakışta #polisiye bir kitap gibi görünse de sayfalar ilerledikçe çok daha fazlası olduğunu anladım. Birçok önemli mesaj barındıran dolu dolu bir kitaptı.
Gecenin bir vakti kasabanın ortasında bir cinayet işlenir. Ortada delil yoktur ve kimin yaptığı tahmin edilemez. Jandarma kasabalıları ile görüşmeye başlar, herkesin ifadesi alınır. Kasabalarda kendi arasında konuşmaya ve olayı irdelemeye başlarlar...
Soruşturma devam ederken kasabanın gazetesine mektup ile bir hikaye gelir. Kimin gönderdiği belli değildir. Biz hem kasabadakileri tanıyıp soruşturmaya dahil olurken hem de gazeteye parça parça gönderilen hikayeyi kasabalılar ile birlikte okuyoruz. Kurgu içerisinde kurgu ... en sevdiğim
Gazeteye gönderilen hikayede önce yetimhanede sonra da cezaevinde bulunan birisinin yaşadıkları ve hissettikleri anlatılıyor.
Yaklaşık 40 yıllık bir dönemi okurken ülkemizin durumu, siyasi olaylar, insanların olaylar ve kendisinden daha çaresiz olanlara karşı tavırlarına da tanıklık ediyoruz.
Yazar sade ve gerçekçi bir dil ile aktarmış olayları kitapta. Okurken yetimhanedeki o çocuğa, çocuklara çok üzüldüm. Korunması, kucak açılması gereken çocuklara uygulanan şiddet ve buna göz yumanlar kimsesiz diye kazancından çalanlar!!! Yardım etmek yerine kullanmaya çalışanlar... Şu an etrafımızda da yok mu bu tarz insanlar Allah onları bildiği gibi yapsın...
Diğer taraftan ise insanları dolandıran kandıran bir insandan gülerek bahsedenler!!! Onun yaptıklarına göz yumarak onun suçuna ortak olduklarını fark etmiyorlar mı doğru söyleyenlere de ya duymamazlıktan gelirler ya da dışlarlar. Boşuna