"Aksine, incelikli bir ahlak duygusunun, aşırı titiz bir ruh halini beraberinde getirdiğinde insanı dünyadan bezdirmesinin oldukça muhtemel olduğunun, insan ilişkilerinin genel gidişatını büyük bir içerlemeyle ele almasına sebep olduğunun farkındayım."
Tüm duygular doğrudur ;çünkü duygunun kendisinden öte hiçbir referansı yoktur ve nerede olursa olsun bir insan onun farkında olduğunda hep gerçektir. Ama kavrayışın tüm tespitleri doğru değildir;çünkü kendilerinden öte bir şeye referansları vardır, yani o standartda her zaman uyumlu olmayan maddi bir gerçeğe...
Sizin bir olasılık olarak kabul ettiğiniz, benimse gerçekliğine ikna olduğum şey; insan hayatının mutsuz olabileceği, keza benim varlığımın da çok uzatılırsa niteliksiz hale gelebileceği.