Kafamda onlarca soru ile bu kitabı bitiriyorum. Anlam arayışım son bulmuyor aksine daha fazla derine iniyor.
İslâmî anlam arayışı yolunda karşıma çıkan "İslâm" kitabı, Fazlurrahman'ın İslâm'ı doğru tanıtmayan oryantalistlere alternatif olması gayesiyle yazdığı bir eser.
Kitabı anlayabilmek için İslâmî modernizm anlayışına, İslâm Tarihine, fikir akımlarına, Kelam ve Felsefeye iyi hakim olmak gerekiyor. Eğer bunlara hakim değilseniz kitabı anlamak gerçekten zor. Kitap, belli başlı kalıplar ile okunacak bir eser değil. Kitabı okurken tüm düşüncelerinizi bir kenara bırakıp Fazlurrahman'ın doğrusu ve yanlışlıyla ne anlatmaya çalıştığına odaklanmak gerekiyor. Görünen o ki Fazlurrahman, Müslüman toplumun batı karşısında düştüğü geriliğe çözüm arama uğraşında düşüncelerini dile getirmiş. Elbette burada eleştirilecek düşünceleri mevcut ancak benim önemli gördüğüm yer bir çaba içerisinde olunması, bir anlam arayışına girilmesi.