Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Fazlur Rahman

Fazlur RahmanAna Konularıyla Kur'an yazarı
Yazar
8.5/10
82 Kişi
518
Okunma
72
Beğeni
6,6bin
Görüntülenme

Hakkında

21 Eylül 1919'da Hindistan'ın (bugünkü Pakistan'ın kuzeybatısında bulunan) Hazara şehrinde, dindar bir ailenin çocuğu olarak dünyaya geldi. Babası Mevlana Şihabuddin, Deobandi (Diyobendi) ekole mensup bir alimdi. Fazlur Rahman, ilk eğitimini babasından aldıktan ve -kendi ifadesiyle- 10 yaşında Kur'an'ı ezberledikten sonra medrese eğitimine başladı. Ailesi 1933 yılında Lahor kentine taşınınca üniversiteye gitti. Bir yandan da babasından aldığı özel eğitimini devam ettirdi ve 1940'ta Pencap Üniversitesi'nden mezun oldu. Aynı üniversitede yaptığı yüksek lisansını 1942 yılında tamamladı ve aynı yıl bu üniversiteye asistan olarak atandı. 1946-1949 yılları arasında Oxford Üniversitesi'nde doktora çalışması yaparken bir taraftan da İslam felsefesi ile ilgilendi. Bu dönem, Fazlur Rahman'ın geçirdiği zihniyet dönüşümü bakımından bir dönüm noktası olmuştur. Bunu kendisi şöyle ifade eder: "İngiltere'de Oxford Üniversitesi'nde doktora öğrenimi yaptıktan ve Durham Üniversitesi'nde ders vermeye başladıktan sonra, daha önce almış olduğum modern eğitim ile geleneksel eğitimim arasında bir çelişki hissettim. 1940'lı yılların sonu ile 1950'li yılların başlarında felsefe çalışmaktan doğan ciddi bir şüphe dönemi geçirdim. Bu, geleneksel inançlarımı darmadağın etti." Doktorasını tamamladıktan sonra Oxford'da Fars Medeniyeti ve İslam Felsefesi hocası olarak ders vermeye başladı; arkasından Durham Üniversitesi'ne, 1958 yılında da Kanada McGill Üniversitesi'ne geçti. Burada üç yıl çalıştıktan sonra Pakistan'da askeri bir darbeyle yönetimi ele geçiren Eyüp Han'ın daveti üzerine Pakistan'a gitti. Eyüp Han'a danışmanlık, İslami Araştırmalar Enstitüsü'nde idarecilik ve müdürlük yaptı (1961-1968); İngilizce Islamic Studies ve Urduca Fikr-o-Nazar dergilerini çıkardı. Bu enstitü bünyesinde çok sayıda talebeye dersler verdi ve yurtdışına gitme imkanı sağladı. Burada kaleme aldığı kitap ve makalelerde ortaya attığı görüşler dolayısıyla Pakistan ulemasının büyük tepkisini çekti. Gittikçe artan tepkiler onu 1968 yılında Pakistan'ı terk etmeye zorladı. Amerika'ya gitti; 1969 yılında Chicago Üniversitesi'ne hoca olarak intisap etti ve 26 Temmuz 1988 yılında vefat edene kadar burada İslam Düşüncesi Profesörü olarak çalıştı.
Tam adı:
Prof.Fazlur Rahman Malik
Unvan:
İslam alimi
Doğum:
Pakistan, 21 Eylül 1919
Ölüm:
ABD, 26 Temmuz 1988

Okurlar

72 okur beğendi.
518 okur okudu.
17 okur okuyor.
300 okur okuyacak.
13 okur yarım bıraktı.
Reklam

Sözler ve Alıntılar

Tümünü Gör
Kuran'a göre toplumda insanın gayesi yeryüzünde ahlaki kurallar üzerine bina edilmiş bir düzen kurmaktır.
Sayfa 106Kitabı okudu
‘ Bir şey kalbinizdeki huzuru bozduğunda,ondan vazgeçin ‘
Reklam
İnsanın ruhu hastayken ve insan insana karşı zehirli iken elektrikli diş fırçaları ne işe yarar?
Kur'an insanlara yol göstermek için geldiğinden onlara bir dünya görüşü sunmaktadır. Onun için insan hayatının hemen her alanında görüşler sunmuş, veya böyle görüşleri müminlerin oluşturabilmeleri için temel ilkeler vermiştir.
Sayfa 11 - Ankara OkuluKitabı okudu
İslam çağdaşçılığı Afgani ile başlamıştır ancak bu anlayış zamanla yerini ekonomik çağdaşçılığa terk etmiştir. Yani müslümanlar geri kalmışlıklarını sadece ekonomik etkenlere bağladıkları için ekonomik çağdaşçılığı benimsemeleri kolay olmuştur. Bu şekilci çağdaşlığı güçlendiren en önemli etken de, elbette yeni fikir üretmeye karşı olan ve adeta düşünce düşmanlığı yapan gelenekçi tutumdur.
Hüzün
ŞİİRSEL AFORİZMALAR
سِر في بِقاع الارض وانظر وتفكّر كم من قبر تُرى فيه ملوك وكبراءُ كم كان في الناس ظالمون متأَلّهون يملُط اليوم بتراب رؤوسهم الفقراءُ Yeryüzünü gez, gör ve tefekkür et, Kabirlerde nice krallar ve büyükler görülecektir. İnsanlar arasından ne çok zalimler ve ilahlık iddia edenler çıkmıştır. Bugün ise yoksullar/güçsüzler, onların kafataslarının tozu ile sıva yaparlar
Seyyid Kutub
Seyyid Kutub
Ali Şeriati
Ali Şeriati
Aliya İzzetbegoviç
Aliya İzzetbegoviç
Hasan el-Benna
Hasan el-Benna
Ebu'l A'lâ el-Mevdudi
Ebu'l A'lâ el-Mevdudi
Ebu’l Hasan Nedvi
Ebu’l Hasan Nedvi
Muhammed Kutub
Muhammed Kutub
Necip Fazıl Kısakürek
Necip Fazıl Kısakürek
Cahit Zarifoğlu
Cahit Zarifoğlu
Bediüzzaman Said Nursî
Bediüzzaman Said Nursî
Erdem Bayazıt
Erdem Bayazıt
Rasim Özdenören
Rasim Özdenören
Salih Suruç
Salih Suruç
Dücane Cündioğlu
Dücane Cündioğlu
Sezai Karakoç
Sezai Karakoç
Hafız-ı Şirazi
Hafız-ı Şirazi
https://1000kitap.com/yazar/i38013
Fuzuli
Fuzuli
Mustafa Kutlu
Mustafa Kutlu
Seyyid Hüseyin Nasr
Seyyid Hüseyin Nasr
Roger Garaudy
Roger Garaudy
İmam Gazali
İmam Gazali
Zeynep Gazali
Zeynep Gazali
İbn-i Haldun
İbn-i Haldun
İbn Rüşd
İbn Rüşd
Nuri Pakdil
Nuri Pakdil
Malik Bin Nebi
Malik Bin Nebi
Atasoy Müftüoğlu
Atasoy Müftüoğlu
Şeyh Sadi Şirazi
Şeyh Sadi Şirazi
İskender Pala
İskender Pala
Halil Cibran
Halil Cibran
Melayê Cizîrî
Melayê Cizîrî
Nazım Hikmet Ran
Nazım Hikmet Ran
Khaled Hosseini
Khaled Hosseini
Franz Kafka
Franz Kafka
Stefan Zweig
Stefan Zweig
Victor Hugo
Victor Hugo
Lev Tolstoy
Lev Tolstoy
Mevlana Celaleddin-i Rumi
Mevlana Celaleddin-i Rumi
Yunus Emre
Yunus Emre
Şeyh Galip
Şeyh Galip
Sema Maraşlı
Sema Maraşlı
Ahmet Hamdi Tanpınar
Ahmet Hamdi Tanpınar
Oscar Wilde
Oscar Wilde
Karl Marx
Karl Marx
Nizamülmülk
Nizamülmülk
Fyodor Dostoyevski
Fyodor Dostoyevski
Mehmet Akif Ersoy
Mehmet Akif Ersoy
Nurettin Topçu
Nurettin Topçu
İmam Humeyni
İmam Humeyni
İmam Gazali
İmam Gazali
Aristoteles
Aristoteles
Ehmedê Xanî
Ehmedê Xanî
Roger Garaudy
Roger Garaudy
Fazlur Rahman
Fazlur Rahman
Salih Suruç
Salih Suruç
Salih Mirzabeyoğlu
Salih Mirzabeyoğlu
Tahsin Özmen
Tahsin Özmen
Montaigne
Montaigne
Lev Tolstoy
Lev Tolstoy
Tahsin Özmen
Tahsin Özmen
Ahmet Hamdi Tanpınar
Ahmet Hamdi Tanpınar
Abdullah Galib Bergusi
Abdullah Galib Bergusi
Muhammed Emin Yıldırım
Muhammed Emin Yıldırım
Muhammed Hamidullah
Muhammed Hamidullah
Tarık Tufan
Tarık Tufan
İbrahim Tenekeci
İbrahim Tenekeci
İsmet Özel
İsmet Özel
İskender Pala
İskender Pala
Ebu Mansur El Matüridi
Ebu Mansur El Matüridi
Ömer Nesefi
Ömer Nesefi
Mark Twain
Mark Twain
Reklam

Yorumlar ve İncelemeler

Tümünü Gör
136 syf.
·
Puan vermedi
Fârâbî ve İbn Sînâ da Nübüvvet Konusu Felsefî Bir Bakış
Fârâbî ve İbn Sînâ da Nübüvvet Konusu Felsefî Bir Bakış • • • Müslüman filozoflarda “Akıl Teorisi” konusunu ele alan Fazlur Rahman, bu konuda Fârâbî ve İbn Sînâ çerçevesinde ki farklılıkları göstermeye çalışıyor. Psiko – Mantıksal – Metafiziksel temellerinde ele alınan nübüvvet doktrini, nefis ve onun güçleri hakkında ki Grek teorileri üzerine
İslam’da Nübüvvet  Felsefe ve Ehl-i Sünnet
İslam’da Nübüvvet Felsefe ve Ehl-i SünnetFazlur Rahman · Adres Yayınları · 201710 okunma
166 syf.
·
Puan vermedi
İslâmî Yenilenmeye Dair: Fazlur Rahman'ın Tespitleri
İslâm'ın nuru zaman ve şartlarına göre yeryüzünde gezerek Allah'ı idrak etmekte çaba gösteren toplumlarda yaşamaktadır. “Eğer bu (tebliği) gözardı ederseniz, Allah sizin yerinize, (ama) sizin gibi olmayacak, başka bir topluluk getirir.” Bu durum birey/toplum bazında bulunmakta o anın şartlarına göre şekillenmektedir. Biz politik, kültürel tarih
İslami Yenilenme: Makaleler 1
İslami Yenilenme: Makaleler 1Fazlur Rahman · Ankara Okulu Yayınları · 201534 okunma
264 syf.
·
Puan vermedi
İslâm Felsefesi ve Problemleri
İslâm Felsefesi ve Problemleri • • • Çağdaş bir İslâm düşünürü olan Fazlur Rahman, İslâm Felsefesi alanında önemli çalışmalar yapmıştır. Onun ilmî mesleğine başlangıcı felsefe ile olmuştur. Oxford'da Simon Van Den Berg'le doktorasını hazırlarken İbn Sînâ'nın “Kitâbu'n-necât” adlı eserinin psikoloji bölümü üzerine yaparak “İbn Sînâ Psikolojisi”
İslam Felsefesi Problemleri
İslam Felsefesi ProblemleriFazlur Rahman · Otto Yayınevi · 20159 okunma