Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

İslam Dünyasında Fikir Ve Put

Malik Bin Nebi

İslam Dünyasında Fikir Ve Put Gönderileri

İslam Dünyasında Fikir Ve Put kitaplarını, İslam Dünyasında Fikir Ve Put sözleri ve alıntılarını, İslam Dünyasında Fikir Ve Put yazarlarını, İslam Dünyasında Fikir Ve Put yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
"Hiçbir şey, bilim makyajı yapıp da söz alan bilgisizlikten daha kötü olamaz. Katıksız bilgisizlik yani halkın bilgisizliği açık ve nettir. O yüzden açık bir yara gibi tedavi edilebilir. Bilgiç bilgisizlik ise, tedavi kabul etmez; çünkü aptalcadır, sinsidir, sağırdır ve kibirlidir."
Sayfa 99 - Boğaziçi yayınları
Aşı filizi aşılandlğl kütüğ̈̈n meyvelerini (taşıması gerekse de) vermez, aksine kendi ana kütüg̈ünün meyvelerini verir,"
Sayfa 155Kitabı okudu
Reklam
Burada, iki dillilik yüzünden bir Müslüman ülkenin kültür evrenine sokulan anlaşmazlık yalnızca estetik düzeyde kalmıyor, ahlakî ve felsefî düzeyi de etkiliyor.
Sayfa 139Kitabı okudu
Sömürge çağı, sömürülen ülkelerin iktisadi, içtimai veya idari yapılarını ilgilendiren pek çok olay arasında, onların kültürel ve zihinsel yapılarını, yani fikirlerini ilgilendiren apayrı bir olayı -iki dilliliği-yaymıştır. Batı'nın fiili -idari ve askeri- varlığını tatmamış olan Müslüman ülkeler bile, onun kültürünün etkilerini, az veya çok yoğun bir şekilde, hissetmekten kurtulamamıslardır.
Sayfa 137Kitabı okudu
Bir toplum artık dayanamaz hale geldiğinde devrim onun kaderinin çarkını harekete geçiren baruttan ateşlemek için başvurulacak tek ateşleyicidir. Fakat bu şekilde serbest kalmış kuvvetleri harekete geçirmek kâfi mi?
Sayfa 121Kitabı okudu
Verimlilik asrında, haklı olmak için doğru söylemek yetmez. "İki kere iki ancak üç eder" diyen ve bununla birlikte karnını az çok doyurmasııı bilen birinin yanında, bugün kalkıp iki kere iki dört eder deyip arkasından da açluktan ölene itibar edilmez.
Sayfa 111Kitabı okudu
Reklam
Derken güneș Bağdat'da batar ve tam o sırada Timurlenk destanıyla birlikte Semerkant'ta bir fecr-i kâzip doğar.
Sayfa 105Kitabı okudu
Fikir, dünyaya doğru veya yanlış olarak gelir. Doğru olduğu zaman gerçekliğini ilelebet koruyacaktır.
Sayfa 101Kitabı okudu
Gerçek (otantik) bir fikir her zaman etkili değildir. Etkili bir fikir de her zaman doğru değildir.
Sayfa 101Kitabı okudu
Sofra ile namaz arasında paylaştırılan bu ruh hali, fikir-şey düellosunun başladığının belirtisiydi. Ondan beri bu düello süregelmiştir.
Reklam
"Ali ile birlikte namaz-ktlmam dinim açıstnda-daha havirl, Muaviye'nin sofrasinda yemek yemem de hayatim için daha faydalıdrr,"
Gerçekten de, Edgar Morin öncelikle şu notu düşüyor : "Konfor medeniyetinin gizlediği korkunç boşluk, yalnzzlık, umutsuzluk..." ve hemen ardindan son derece ileri bir basiretle bunun sonucunu fark ediyor : "Ve bununla beraber, şayet kalknma koşusunu sürdürürlerse, gelişmiş toplumlarda giderek daha fazla mantıklı yaşantinın mantiksizlğ̆l yaratıct icraatsızlik olarak, başkasıly gerçek bir iletişimden yoksun bir hayatın körelmesi, nesneler ve görünüşler dünyasında yabancılaşma ortaya çıkacaktır... Gençlerin kudurganlık krizi, aydinlarin varoluş sıkıntıları gibi."
Yoksul toplum sahip olmadığ şeyler dünyasının saplantısına karşı tepki gösterir; doygun toplum ise kendi saplantısina karşı tepki duyar.
Ilaç yapımı dersinde, profesör bir bitkiyi beceriksiz bir şekilde tarif ve tasvir etmeye çalışıp duruyordu. Bu bitkiyi göstermek için fakültenin bahçesine inip elini uzatıp ondan bir dal koparip getirmesi kafi idi. O onu ders yaparken kitabında arıyordu. Oysa aradığı bitki penceresinin altındaydı.
"Muhammed, sadece bir elçidir: Ondan önce de elçiler gelip geçmiştir: Simdi o ölïr veya öldürülïrse siz ökçelerinizin üzerine geriye mi döneceksiniz?" Al-i İmran, 3 / 144 Burada bu uyarı Hazreti Peygamber tarafindan işlenecek bir yanlıs veya imkansız bir sapma olabileceği düşünülerek yapılmış değildir. Aksine fikirlerin Hazreti Peygamberde tecessüm ettirilmesinin tehlikesine işaret etmek için yapılmıştır.
142 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.