Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

İslam Hukuku İftiralar Cevaplar

İhsan Şenocak

İslam Hukuku İftiralar Cevaplar Gönderileri

İslam Hukuku İftiralar Cevaplar kitaplarını, İslam Hukuku İftiralar Cevaplar sözleri ve alıntılarını, İslam Hukuku İftiralar Cevaplar yazarlarını, İslam Hukuku İftiralar Cevaplar yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
İnsan aynı insan, kitab aynı kitab, usûl aynı usûl ise değişmesi gereken kitab ve usûl değil; insandır. Asıl mesele, Kitab'la usûlü anlayan ve insanı tanıyan fakihler yetiştirmektir..
İslâm Hukûku, ilga edilmesine, pek çok yerde fakih yetistirecek müesseseler kapatılmasına rağmen Müslüman halkın yaşamında hala varlığını korumaktadır. Özü, cevheri, usûlü, furûu, yüceliği, mükemmelliği ile İslâm Hukuku'nun varlığını koruduğunu, diğer sistemler güç kaybettikçe kıymetinin daha iyi anlaşıldığını ancak ona düşmanlık noktasında şartlanmış olanlar görmez.
Reklam
160 syf.
9/10 puan verdi
İslam Hukuku İftiralar Cevaplar
İslam Hukuku İftiralar Cevaplar
İhsan Şenocak
İhsan Şenocak
İhsan Şenocak
İhsan Şenocak
Hocamın diğer her kitabı gibi mükemmeldi. İçerisinde sadece İslam hukukuna atılan iftiralara cevaplar yoktu, İslâm Hukuku ile beşeri hukuk yani Batı hukukunu kıyaslayarak hangisinin daha üstün olduğunu gözler önüne seriyor, tarihselci görüşte olup da İslam'ı içten çıkmaya yıkan oryantalist kafalı isimlerin (isim vermeyi tercih etmiyorum.) İslam'ı içerden yıkma projesini hem anlatıyor hem de bunlara karşı fıkıh ve fıkıh usulünü anlatıp savunuyor. Her yönüyle şeriatı, fıkhı ve Kur'an'ı Kerim'i anlatan, savunan harikulade bir eserdi. Kitap öyle güzeldi ki elimden bırakamadan 6-7 saat içerisinde okudum kitaba dair tek beğenmediğim husus tek konu çerçevesinde ilerlediği için farklı bölümlerde aynı örnekler veriliyordu bu durumda tekrara düşülmüş hissi veriliyordu onun için 9/10
İslam Hukuku İftiralar Cevaplar
İslam Hukuku İftiralar Cevaplarİhsan Şenocak · Hüküm Kitap · 2021136 okunma
İki asır öncesine kadar dünya siyasetinde son sözü söyleyen, en derin ihtilaflara son noktayı koyan, en adil millet ve devlet yapısını inşa eden İslâm ve onun hukuk sistemi olan fıkıh, küresel güçler tarafından büyük tehdit olarak algılanmış, dışardan Oryantalist saldırılarla aşağılanmış, içerden de tarihselci yorumlarla Kur'ân'daki hüküm ayetlerinin devrinin bittiği iddiasıyla itibarsızlaştırılarak tarihinin en büyük ihanetine maruz kalmıştır.
Günümüzde fıkhın ibadet dışında neredeyse hayatın hiçbir alanında bir karşılığı yoktur. Fıkhın olmadığı yerde Usûl de olmaz, Kur'ân da anlaşılmaz. Dünyanın on yılda bir iktisadi krize maruz kalmasının insanlığın en büyük sorunun İslâm dışı sistemler olduğunu gösterdiği bir zamanda, Tarihselciler kullanılmayan bir sistemin yetersizliğini neye göre ve nasıl tesbit etmişlerdir?!
Kur'ân'dan murad-ı ilahi dışında manalar çıkarmak, O'nu anlamamaktır. Bu yüzden Allah Rasûlü, tefsir için gerekli malumata sahip olmadan aklına göre O'nu açıklamaya kalkan kişi için 'Cehennemdeki yerine hazırlansın' buyurmuştur. Bu yüzden ulema, ilmi ve idraki noksan kişilerin Kur'ân'ı tefsir etmelerini önlemek için birtakım şartlar belirlemiştir.
Reklam
Kur'ân-ı Kerim'den başka metinleri okuyan bir özne, istediği gibi yorum yapabilir. Çoğu zaman yazarın anlattığı ile öznenin anladığı, farklılık da arz edebilir. Ya da özne anladığında özgürdür. Fakat Kur'ân-ı Kerîm'i okumak her şeyden önce kişiden farklı bir duruş bekler. O, özneyi dinleyen, kendini ise dinlenen görür. Yani Kur'ân'ı anlamada Kur'ân etken, anlayan ise edilgendir
Ulemânın Kur'ân'ı anlama hususundaki ameliyeleri göstermektedir ki; felsefi, edebî ya da başka tür bir metni okurken takınılan tavırla Kur'ân'ı okurken takınılan tavır muhakkak ki farklı olmalıdır. Bu yüzden kutsal olmayan metinlerde câri olan özne-nesne ilişkisi Kuran'a uygulanmamalıdır.
Halbuki nass daha güçlüdür. Nitekim örfün batıl olması ihtimal dahilinde iken nassın her hâlükârda sahih olduğu esastır. Bu yüzden örfü temel alarak nassın değişebileceğini savunmak imanî açıdan tehlikeli bir yoldur.
453 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.