Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Üss-i İslam

İslam İnanç Esasları

Filibeli Ahmed Hilmi

İslam İnanç Esasları Gönderileri

İslam İnanç Esasları kitaplarını, İslam İnanç Esasları sözleri ve alıntılarını, İslam İnanç Esasları yazarlarını, İslam İnanç Esasları yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Bugün bile düşmanını öldüren bir Gazze bedevisi: "Ene darib vallahü çâtil" (Ben dövdüm öldürense Allah'tır) yani katil diyor. Herhangi kavme mensup olursa olsun, azim bir ekseriyet teşkil eden Müslümanların, her makbul sayılmamış fiilde, söylediği mazeret, beş aşağı beş yukarı budur ki: "Nefret uyandıran fiilinden kendini mensup olduğu içtimaiyete aklamak, kabahat ve cinayetleri Hazreti Hakk'a yüklemek demek olur."
Alem beşer fikrine göre bir zıtlıklar mecmuasıdır. Ahenk tasavvuru bile zıttın tasavvurunu doğurur. Hayra hayır diyebilişimiz, şerrin mevcudiyeti sebebiyledir.
Reklam
Maddi mükevvenatta şer müeddasını boş yere arıyor ve hiçbir şey bulamıyoruz. Maddi kainatta şer diye intizam ve ahenge aykırı; tekamül ve terakkiye karşı bir halet arasak bile yine bir şey bulamayız. Zira ahenk ve intizam hüküm sürer; tekamül ve terakki ise bir emr-i vakidir. müedda: anlam, kavram, mana
Bir çiçeğin güneşe aşıkmış gibi şuââta karşı manevi tebessümle açılması, geceleri kendini toplayarak sanki şuââttan aldığı feyz ve kudreti muhafazaya uğraşması, düşünmek hassasına malik olanları heyecanlandıracak bir bediadır. Şuâât: ışınlar
Hayatın hakikati beşer idrakinin nihai tahlilinin haricinde kalacak bir harikadır.
Fakat insanın şahsiyetini cesedinde değil, ruhunda aramalıyız.
Reklam
Kainat dediğimiz kudret ve bedayi manzumesi Zatı Bârî'yi ilan eden tafsili bir Kur'an'dır.
Enfüs ve afaka, benliğine ve kainata tetkikî bir nazarla bakan bir adam ister istemez: "Huve'l-evvelü ve'l-ahiri ve'z-zahiru ve'l-batınu* O ilktir, sondur, zahirdir, batındır" demek zorunda kalır.
Bir insan kendi nefsine bir tetkik nazarı atarsa, hayrete şayan bir sanat ve kemalat harikası olduğunu görmekte güçlük çekmez.
Insan, vacibul-vücud olmadığından kendi mevcudiyetini bizatihi izah edemez ki tabiat kanunlarına mesnet ve nihai hakikat olabilsin.
36 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.