Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

İslam Mezhepleri Tarihi

Halil İbrahim Bulut

İslam Mezhepleri Tarihi Gönderileri

İslam Mezhepleri Tarihi kitaplarını, İslam Mezhepleri Tarihi sözleri ve alıntılarını, İslam Mezhepleri Tarihi yazarlarını, İslam Mezhepleri Tarihi yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
“Alevi İnançları”
1) Allah - Muhammed - Ali (üçleme) 2) Ahiret inancı: (kıyamet,hesap,ceza,mükafat) belirsizdir. Bazı metinlerde Sünnilerdeki ahiret inancı görülür. 3)Siyasi Görüşleri: •Hz.Ali imamete en layık kişidir. •12 İmam ve Mehdi inancı vardır. • İmamlar insan üstü telakki edilir.
Aşırı Sevgi ve hürmetin sonucu !
...Yezidîlerin tanınmış Sünni bir mutasavvıf olan Adiy b. Müsafir’i ilahlaştırmaya varan sevgi ve hürmetleri ifrat derecesine çıkmıştır. Bu durum, “ Kontrolsüz bir sevgi ve saygının sonuç itibariyle nereye varabileceği hususunda müşahhas bir örnektir.”
Sayfa 478 - undefined
Reklam
580 syf.
9/10 puan verdi
İslam Tarihini anlayabilmek için evvela İslam Düşünce Tarihini bilmek gerektiğini düşünüyorum. Üniversite’de ders kitabı olarakta okuyorum ve faydalanıyorum. Hocamız gerçekten çok detaylı ve doyurucu bilgiler ile bize İslam mezheplerini tanıtıyor. Bu konuda fikir sahibi olmak isteyenler bu kitaba müracaat etmeli.. Bazı Şii mezheplerin uçuk fikirlerini görünce şok oluyorsunuz. Bazı yerlerde bunlar ne içmiş diye düşünmeden edemedim :) Ama Şiilerin hepsini asla kafirlikle itham etmemeliyiz ve bu ince noktayı kaçırmamalıyız..
İslam Mezhepleri Tarihi
İslam Mezhepleri TarihiHalil İbrahim Bulut · Diyanet Vakfı Yayınları · 2016164 okunma
Nusayrilik
Kadının Dini Konumu: Kadınları hor, değersiz ve düşük yaratıklar olarak gören Nusayriler, onların şeytanların günahlarından yaratıldığına ve ruhlarının olmadığına inanırlar. Bu sebeple kadınlara mezhebi bilgilerin ve sırların açıklanması kesin olarak yasaklanmıştır. İnançlarına göre kadınlar şeytanların günahlarından yaratıldıkları için, mümin olamazlar. Ancak bir Nusayrı kadını düzgün bir hayat yaşarsa bir sonraki yaşamında mümin bir erkek olarak dünyaya gelir. İnsan, küfründe ileri gittikçe kadın suretinde bir şeytan olur. Ka- dınların mümin olmaları istenirse ölümünden sonra erkek şekline çevrilirler. Nusayrî inancına göre kadınların hiçbir dinî sorumluluğu ve yükümlülüğü yoktur. Kadınlar ibadetlerden muaf tutulmuşlardır ve temizlenme duası dışında başka dua kadınlara öğretilmez. Hatta ibadetin yapıldığı odaya bile yaklaştırılmazlar, sadece erkeklere hizmet etmelerine müsaade edilir. Nusayrîler, kadınlara yönelik bu inançları sebebiyle günahsız kabul ettikleri Hz. Fatıma'nın adını kullanmaktan kaçınıp bu kelimenin müzekkeri olan "Fâtır” ya da "Fâtım” ismini kullanmayı tercih ederler. Son dönemlerde mezhep içindeki bu katı tutumun esnetildiği görülmektedir.
Sayfa 269
416 syf.
·
Puan vermedi
·
Beğendi
·
79 günde okudu
İslam mezheplerini merak eden ve bu konuda en azından başlangıç seviyesinde bilgiler arayanlar için güzel bir çalışma olmuş. Genel olarak tarafsız bir biçimde İslam mezhepleri hakkında hatrı sayılır bilgiler verilmiş. 392 sayfalık bu eserin meraklıları için iyi bir başlangıç olacağı kanaatindeyim.
İslam Mezhepleri Tarihi
İslam Mezhepleri TarihiHalil İbrahim Bulut · Ketebe Yayınları · 2021164 okunma
Vehhâbîler insanların bir şeyhe bağlanmadan hakikate ulaşamayacakları iddiası sebebi ile tasavvufu da büyük eleştirilere tâbi tutmuştur. Onlara göre tarikat, başkalarını istismar etmek için bir vasıta ve mürşidin kendine çıkar sağlamak için girdiği bir yoldur. Bazı tarikatlarda uygulanan ateşe girme, şiş saplama gibi ritüeller şirktir. Tasavvufun İslam dışı kabul edilmesinin başlıca nedeni tasavvufun gereklerinden olan birçok ritüelin Vehhabîlik tarafından şiddetle reddedilmesidir. Üçlere, Yedilere, Kırklara inanmak, velîlerin ve zâ- hid kimselerin manevî güçlere sahip olduklarına inanmak, Delâilü'l-Hayrât okumak, rabıta yapmak gibi hususlar Vehhâbîler açısından kabul edilemez davranışlardır. Bu sebeple Vehhâbîler siyasî iktidarı ellerinde bulundurdukları dönemlerde ülkelerindeki bütün tarikat şeyhlerini ve tasavvuf erbabını uzaklaştırmışlardır.
Sayfa 369 - Ketebe YayınlarıKitabı okudu
Reklam
Yezidî olmak için Yezidî olarak doğmak gerekir. Kendi içinde değişmez bir kast sistemine sahip olan Yezîdîlikte, kurallara uymayan mensuplar da ağır bir şekilde cezalandırılmaktadır. Bir Yezîdî için en korkunç ceza, mensup olduğu toplumdan atılmaktır zira ruhunun kaderi de bu akıbete bağlıdır. Bu şekilde haram kabul edilen Yezîdî bütün haklarını kaybetmiş sayılır, hatta karısı ve çocukları da onu reddederler.
Sayfa 351 - Ketebe YayınlarıKitabı okudu
Yezidîlerin cenaze törenleri bir şölen havasında geçer. Ölü, yüksek sesle salavat getirilerek ahret kardeşinin huzurunda Yezidi şeyhi veya fakir tarafından yıkanır. Naaş, kolları çapraz vaziyette ve baş kısmı doğuya, yani güneşin doğduğu tarafa gelecek şekilde defnedilir. Defin sırasında davul ve zurna çalınır.
Sayfa 350 - Ketebe YayınlarıKitabı okudu
Yezidiler, geleneksel olarak kendi dinlerinden olmayanlarla evlenilmesine onay vermezler. Evlilik, şeyh veya pir tarafından bir ekmeğin ikiye bölünüp yarısının geline, diğer yarısının da damada verilmesi ile yerine getirilmiş olur.
Sayfa 349 - Ketebe YayınlarıKitabı okudu
155 öğeden 91 ile 100 arasındakiler gösteriliyor.